Dojmy: Diablo III - peklo se otevřelo

Na kolínském veletrhu GamesCom se chvěla dobrá čtvrtka pavilonu, když jej prořízla pekelná jáma a první lidé si mohli sáhnout na pokračování legendy.

Rudá záře, legie chrchlajících nemrtvých a pach pekelné síry. K takovému stavu by se dal připodobnit stánek firmy Blizard, jehož krvavé reflektory zalévaly dav potících se nedočkavců, kteří dychtili poprvé si osahat pokračování rubanice s pověstí nejnávykovější hry všech dob. Vystát frontu se vyplatilo, třetí Diablo zdědilo po minulých dílech spád, chytlavou jednoduchost herních pravidel a navíc přidalo i hrst nápadů poplatných moderní době. Je zde nicméně několik otazníků, které mohou nasměrovat budoucnost titulu do pekla.

 

diabloiii01.JPG diabloiii02.JPG

Vražedné první dojmy

Hratelná ukázka podchytila postavy válečníka, šamana a vrhače kouzel, přičemž je postavila někam na počátek hry do písečné pustiny prosycené zplozenci pekla. Autoři překvapivě neodhalili příliš z příběhu – NPC aby hráč pohledal a jediný herní úkol se omezil na cíl dosáhnout určenou lokaci. První housle tak hrál boj, a ten se ukázal v největší pekelné síle.

Souboje jsou minimalisticky taktické

Volba hrdiny padla na šamana, který představuje novodobou parafrázi nekromanta z minulého dílu. Hned zkraje si může z písečných hlubin vyvolat na pomoc dva nemrtvé psy se slušnou životností nebo hejno jedovatých pavouků, jež dají protivníkům co proto, ale sami vydrží méně než osteoporotická stařenka při sjezdu panelákových schodů na prorezavělém pekáči. Jednotku vyvolaných zabijáků může podporovat sám šaman metáním ohnivých koulí létajících efektně po balistické křivce a zraňujících celé skupiny nepřátel v širokém rádiu dopadu.

diabloiii03.JPG diabloiii04.JPG

Souboje s utnutou, upálenou a vykuchanou hlavou i patou

Boj je hektický a vyzývavý. Narozdíl od minulého dílu nelze pít jeden léčivý lektvar za druhým a udělat tak z herní postavy nesmrtelný průtokový ohřívač na životy. Nabíhat do chumlů nepřátel, kterých je požehnaně (byť pekelným hyenám, temným kultistům a levitujícím duchům rozhodně nežehnal žádný křesťanský kněz) se již nevyplácí bez rozmyslu. Po vypití lektvaru je totiž před konzumací dalšího nutné počkat okamžik v řádu vteřin (klasický cooldown známý např. z World of Warcraft). Zároveň se však nepotvrdil dřívější slib autorů, že léčivé lahve vypadnou z nepřátel pouze výjimečně. Po deseti minutách jich šaman nasbíral asi pět.

V soubojích je místo pro minimalistickou taktiku. Situace na poli se mění s každým okamžikem. V jeden moment šaman zaútočil na osamělého kultistu, přičemž v zápětí se zpoza rohu vyřinula tlupa pekelných psů, kultista přivolal z astrálních sfér deset slabších přisluhovačů a nastala pravá diablovská řež. Pokud se navíc vyvolaní spolubojovníci zatoulají a přilákají další zlouny, je na čase vytasit se s dalšími schopnostmi. Tou může být zastrašující astrální projekce, jež se objeví nad šamanem, jelikož vyděšení přisluhovači pekla v jeho těsné blízkosti vezmou nohy na ramena, otevře se prostor k úniku, nebo spásnému vrhnutí několika dalších ohnivých koulí.

 03.jpg 05.jpg

Narozdíl od životů se ale šetří manou. Manové láhve jsou dosud tabu a v nouzi je třeba čekat na její samovolné doplnění. Modrá nádrž však bublá relativně rychle a kontinuálně, a tak se boj vyjma občasného taktického ústupu nezastaví prakticky ani na vteřinu.

Křeslo plné pohodlí od Blizzardu

Hry s emblémem Blizzard vynikají řemeslnou precizností. Diablo III nabízí komfortní ovládání, které kombinuje klasický útok oběma tlačítky myši (na každém je namapovaná jiná dovednost) s dalšími kouzly a schopnostmi, které se vyvolávají číslicemi na alfanumerické klávesnici (další analogie s World of Warcraft).

Diablo III nabízí komfortní ovládání

K tomu přibývají klávesové zkratky na přemapování myších tlačítek, přehledný inventář, jenž nyní ukládá questové předměty do vlastních přihrádek, nebo poloprůhledná mapa, která ani zlomkem nezastaví rozjetý boj. Jen ukáže cestu dál, pokud by snad hráče oslepila záře pekelného žáru a zabloudil na cestě, která se zatím zdá být až příliš lineární, přímočará a vede hráče přímo sérií checkpointů. Ovšem co čekat po předchozích dílech definujících linearitu lépe než svazek fotonů s klapkami na očích?

08.jpg 09.jpg

Bohužel prezentovaná verze nabídla jen několik základních dovedností. Ty se u každé z postav rozdělují do třech volitelných stromů, nicméně zůstává otázkou, nakolik jsou autory v současné době zpracovány. Jen co kdokoliv z přihlížejících otevřel obrazovku dovedností a začal studovat jejich popis, byl praštěn přes prsty pomyslnou rákoskou personálu společnost Blizzard.

VIDEO: 1679 'Diablo 3 - představení protivníků'

Jistě chtějí udržet překvapení pro hráče až do finální verze ovšem, i když jsme si po dosažení nové úrovně zvolili novou dovednost, hra se vytasila s hláškou, že do hry ještě není implementována. To bohužel příliš nenahrává nadějím na brzké vydání titulu. Opakuje se situace, kdy byla před dvěma lety na lipské Games Convention poprvé uvedena hratelná verze strategie Starcraft, nicméně tou dobou byl hotov pouze zlomek hry, na kterou si i dnes ještě nějakou dobu hráči počkají. Diablo III čeká stejný osud.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: RPG | Zběsilý RPG clickfest
Výrobce: Blizzard Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 15. května 2012
  • Plynulá zábava
  • Zajímavý příběh
  • Dlouhá trvanlivost
  • Skvělý multiplayer
  • Zatím bez PvP
  • Error 37 zpočátku
Diskuze (36) Další článek: Dojmy: Starcraft 2: Wings of Liberty – Raynor a Kerriganová přistiženi

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,