Doom III - návrat do pekla v aprílovém preview

Jeden z nejočekávanějších titulů roku. Pokračování série od id Software, která se zapsala navždy do srdcí mnoha hráčů po celém světě. Akční perla Doom III se po několikaletém dlouhotrvajícím vývoji definitivně přiblížila a my vám už teď exkluzivně přinášíme první poznatky z její novinářské verze v článku, který zkrátka nemůžete s čistým svědomím minout. Peklo totiž znovu rozevírá své útroby...

Ten den začal celkem poklidně a snad by v podobném duchu i pokračoval, kdyby nezazvonil telefon a neozval se šéfredaktor.
"Máme od Activisionu exkluzivně Beta verzi Doom 3 na preview, přijeď ihned" zakřičel do sluchátka, snaže se přehlušit  hlasovou clonou ze staccata výstřelů automatických zbraní. V rozčilení jsem omylem místo své dvouhlavňové brokovnice popadl vzduchovku a vyrazil směr redakce.

Už od zástávky tramvaje bylo jasné, že v prostorách redakce panuje boží dopuštění a budova se otřásala pod silou těžkých explozí. Prokličkoval jsem skupinkou bezhlavě pobíhajících impů a u vchodu opakovaně nacvičovaným úkrokem uhnul několika raketám. Všichni redaktoři byli zabráni do lítého boje o vytoužený titul a CD bez povšimnutí leželo na stole, kde se na něm líně rozvaloval Pain Elemental. Smetl jsem ho pažbou vzduchovky, s Doomem 3 v podpaždí vyběhl do nejvyššího patra, zamknul všechny dveře a spustil první nejbližší počítač.

Jenže potom se to stalo. Můj zrak zahalil mlhavý závoj, okolní svět byl náhle vysán jakousi neznámou silou a když jsem se po chvíli probral z mdlob, důvěrně známé prostory redakce už neexistovaly a já byl ztracen kdesi v časoprostoru. Namísto nich se teď objevily spletité chodby plné mihotajícího se světla a kdesi z dálky bylo slyšet nesnesitelné úpění týraných duší, odsouzených k věčné bolesti a zatracení. Splynul jsem tiše se stíny, snaže se zorientovat a pak náhle spatřil zástupy démonů, kterak se jako ten nejhorší sen navracely do mé zmučené mysli.

Souboj s kostlivcem právě začíná * Na odporné pavouky narazíte skoro všude * Uhneš z cesty nebo ne?? 

Hrozná noční můra pohltila mozek a tlukot srdce zeslábnul v sevření ledovéhu krunýře, když peklo potřetí otevřelo své útroby a hordy stvůr se z něj vyvalily tak, jako prýští krev z čerstvě otevřené rány zasahující důležitou tepnu. Tentokrát po hodně dlouhé přestávce se mocnosti zla vrátily změřit svoje síly s lidskou rasou a to v dosud nejsilnějším zastoupení. Ohyzdní pavouci pomalu kráčeli po svých dlouhých nohou a táhli za sebou třpytivá vlákna pavučiny, připraveni polapit do nich nebohou oběť a rozložit jí vstříknutím svých trávicích enzymů ještě před vlastním procesem pozření. Kostlivé postavy se s chrastěním celého těla namáhavě pohybovaly kupředu a jejich dlouhé bílé spáry byly nachystány vytrhnout esenci života z kteréhokoliv odvážlivce, který by se jim snad připletl do cesty. Z očí jim sálala tajemná zelená energie, jejíž původ nebyl z lidského světa.

I další zástupy ďáblových zplozenců plnily pozvolna každý volný kout dříve opuštěných uliček a zákoutí. Pohlédl jsem za sebe a zjistil, že na místě kde dříve ležela počítačová myš nyní trůní chromovaná motorová pila, obrovská a krásná, s ostřím vybroušeným ke smrtící dokonalosti.  Pro začátek musela stačit a kromě toho, používat jí už z předchozích dílů dobře umím. Mohutná, rychle rotující čepel uvedená poprvé za dobu své existence do chodu prořízla vzduch a zarazila se dočasně až o tělo první zombie. Odporně lepkává tekutina zalila podlahu i moji tvář a první zabitý nepřítel se zhroutil, rozpůlen přesně v polovině své tělesné schránky. Souboj na život a na smrt právě započal.

Překrásně kovové odstíny modré barvy * Tenhle vypadá obzvlášť nebezpečně * Že by krev?

Čas běží a já se propadám stále hlouběji a hlouběji do samotné podstaty zabíjení. Mé duše se pomalu zmocňuje šílentví a touha po krvi. Žízním po dalších obětech, číhám na ně ukryt v temnotě a lákam je do nastražených léček. Děsivé a ponuré prostředí se stává mojí součástí a já naopak tou jeho. Světlo a tma zde existují ve fascinující symbióze, víru který vás do sebe nasaje a společně s úžasnými vizuálními zážitky z každého vytáhne i tu poslední kapičku potu. Nervozita, když v mokré dlani svíráte pažbu kulometu a netrpělivě čekáte jaká stvůra se odkud nečekaně zjeví, je nepopsatelná a okouzlující. Stále mě dokáže celá řada věcí vylekat a o infarktové situace není nouze, jenže adrenalin který mi s tím spojené vzušení vstřikuje nemilosrdně do žil, je čím dál tím víc příjemný.

Rozšířil jsem znatelně arzenál svých zbraní a bylo to opravdu zapotřebí, protože nepřátelé začínají být čím dál tím více odolnější. Ti slabší už oproti tomu žádný problém nejsou a přesný zásah z raketometu tříští jejich těla na atomy. Cítím se být andělem smrti, pátrám pohledem po dalších hříšných zplozencích pekla, soudím je a rozsudek rovnou i vykonávám.  Dokonce již přesně vím, kde se nacházím. Teleportovalo mě to do pochmurné budoucnosti jakési meziplanetární základny postavené na Marsu, která má démonickým hordám posloužit jako dobrý odrazový můstek pro další šíření teroru.

Po určité době jsem také zjistil, že tu nejsem sám. Narazit na další spřátelené vojáky pokoušející se o záchranu lidstva bylo velkým pozbuzením, zvláště když se jich ke mně několik přidalo a na základě počtu zářezů na pažbě mé zbraně si mě rovnou i zvolili za svého velitele. Teď poslouchají každý můj povel a následují mě stále hlouběji a hlouběji do nitra komplexu. Černá magie ho místy změnila k nepoznání a výjimkou nejsou bizarní prostory s fontánami krve ani nechutná a odpuzující místa plná slizu a pavučin. Pojem hodin přestal dávno existovat, protože od věcí, které zde zažívám, se nelze odtrhnout.

Další budoucí kus mrtvého masa * Řeknu to jedním slovem.. HNUS!!! * Grafické efekty jsou strhující

Nejbrutálnější souboje se odehrávají s monstry, kterým jakázi bezbožná síla implantovala moderní válečnou technologii přímo do těla a vznikli tak hybridé netvorů a strojů. Jejich palebná síla se nezřídka vyrovná te naší, kromě toho spolu taktéž komunikují a inteligentně kooperují své útoky. Stejně tak lze ale spatřit i skupinky vzájemně rozhněvaných nestvůr, které se z jen jim známých důvodů vrhají jedna na druhou a zápolí spolu navzájem. Závěreční strážci jednotlivých úrovní se stávají oříškem nejtvrdším a na odpočinek nezbývá ani malá chvíle. Vtahující atmosféru podmalovává hudba linoucí se z posledních funkčních reproduktorů rozvěšených po stanici, ale mnohem sugestivnější jsou zvuky, při jejichž poslechu nám často běhá mrát po zádech. Toto je svět sám pro sebe, svět Dooma 3.

Tolik asi úplně prvních dojmů z Beta verze nejočekávanější akční hry tohoto roku. Jakkoliv konkrétním, vyčerpávajícím a rozvláčným textem skutečně nelze v plném rozsahu popsat všechno to, co třetí díl nabízí - musíte si to zkrátka a dobře vyzkoušet na vlastní kůži. Jak jste nejspíš ale sami z výše napsaného pochopili - jedná se o geniální dílo, podle očekávání s výjimečnou grafikou (byť kompenzovanou vysokými nároky na HW), špičkovou atmosférou, do posledního tónu doladěnou hudbou a zvuky. Velkým překvapením se také stává kooperativní spolupráce s vašimi kolegy ve stylu Call of Duty. Osobně se už nemohu plné verze dočkat a vůbec bych se nedivil, kdyby zlomila veškeré dosavadní rekordy v prodejnosti. Svým způsobem by na to totiž měla už jen její popisovaná novinářská varianta, kterou jsem měl příležitost několik posledních hodin takřka nepřetržitě hrát - a k monitoru mě přikovala zcela spolehlivě. Výborná práce!

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | FPS, akční horor
Výrobce: id Software | Webové stránky hry
Začátek prodeje: podzim 2012 (X360, PS3)
  • Atmosféra hustější než krev
  • Nepřekonaná grafika
  • Špičkové ozvučení
  • Přímočará akce
  • Artefakt
  • Multiplayer pro 8 hráčů, CTF
  • Dvouhlavňová brokovnice
  • Relativní věrnost satanské bibli
  • Betrugerova poslední svačina
  • Krátkost
  • Grabber
  • Průhledné skriptování nepřátel
  • Přímočará akce
  • Neoriginální prostředí
Diskuze (34) Další článek: Bezdrátové ovládání her mozkem funguje!

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,