E3 preview: Warhammer Online - Zábava na prvním místě

Někomu se při vyslovení slova Warhammer nevybaví nic. Jiným šťastlivcům se pře očima objeví svět z knih slavných fantasy autorů. Další pak obdivují taktické stolní bitvy z dílen Games Workshop. Dokonce se najdou i hry s touto tématikou, jejichž řadu by měla rozšířit MMORPG Warhammer Online: Age of Recogning. Pojďme si ji prohlédnout.

Platforma: PC
Žánr: MMORPG
Výrobce: Mythic Entertainment
Vydavatel: Neznámý
Homepage:
http://www.warhammeronline.com
Předpokládané datum vydání: 2007

Pokud jste někdy propadli fenoménu zvanému Warhammer, jistě jste si již říkali, kdy konečně někdo na tyto motivy vytvoří pořídnou MMORPG. Mythic Entertanment se o to nyní snaží a podle všeho k tomu mají ty nejlepší předpoklady. Spolupracují s Games Workshop, tvůrci onoho fantastického světa, chápou jeho symboly a základy. Neváhají přitom využít moderní technologie, stejně jako nepoužít ty z nich, které se jejich účelu nehodí. Zavítáte prostě do Starého Světa přesně tak, jak jste si to vždy představovali.

Co je to Warhammer?

Protože nad Warhammerem trávím docela hodně času, málem bych zapomněl i na ty, jež jím zatím nebyli zasaženi. Sigmar nechť ochraňuje jejich duše a já jim ještě před obětí na oltářích Khaine vysvětlím, o co přicházejí. Roku 1983 se rozhodla společnost Games Workshop vytvořit herní systém taktických bitev s miniaturami zvaný Warhammer Fantasy Battles. Za ta léta, co je hra na světě, si našla miliony fanoušků a příznivců, kteří si cení nejen herní části, ale i zázemí v podobě sběratelských figurek, nebo propracovaného světa. V něm proti sobě neustále válčí různé rasy, Impériem počínaje, přes Orky, Trpaslíky, nemrtvé, Skaveny, až třeba po Temné Elfy. Hráči si rychle zvykli nejen na bitvy, ale i na různé povídky a příběhy, kdy k nejznámějším patří nejspíš série o Gotreku a Felixovi. Nyní budou v brzké době mít možnost si mnohé takovéto hrdinské zážitky vyzkoušet na vlastní kůži ve Warhammer Online: Age of Recogning.

  
Naši milí Zelenokožci

Po nudnější části vysvětlovací se přesuňme tedy zpět ke hře samé. Co nás čeká a nemine? Ze současné patnáctky ras bylo vybráno šest typických hratelných ve třech znepřátelených dvojicích. Lidé tak budou bojovat se silami Chaosu, elfovražedná bitva vzplane mezi Vznešenými Elfy a Druchii (jinak také zvanými Temní Elfové), zatímco Trpaslíci budou zápolit s Orky. Největší otázkou je nepřítomnost Skavenů, kteří jsou pro Starý Svět tolik typičtí, ale podle všeho jejich čas teprve nastane, dočkáme se jich tedy zatím jen jako nehratelné rasy. To je docela pochopitelné rozhodnutí, neboť děti Rohaté Krysy by těžko měli pouze jednoho protivníka, když sami bojují proti celému nadzemnímu světu.

Při letmém pohledu na dvojice ras je snad jasné i neznalci Warhammeru, že se jedná vždy o dobrou a zlou rasu. Není tedy žádné překvapení, když dodám, že proti sobě v měřítku herního světa budou stát hlavně dvě strany a nastane klasický souboj dobra proti zlu. Pokud vám to připomíná World of Warcraft, tak vězte, že autoři samozřejmě nemohli tento herní klenot pominout, ale pokusí se jej údajně v mnoha herních částech překonat. Záměrně jsem tak začal u ras, které by měly být hlavním rozdílem oproti ostatním hrám. Ne snad svým složením, trpaslíky a elfy najdeme snad všude, ale spíše větším zaměřením hráčů na svoji rasu, než na stranu konfliktu.

  
Trpaslík bez vousů je jako ryba bez bicyklu

Údajně se tak dočkáme rozličných reakcí na vaši postavu i v rámci území ovládaných jedou stranou. Je jasné, že se na trpaslíka budou dívat jinak v jeho rodných jeskyních, než na elfím ostrově. Je sice možné se tak vydat na cestu za svými spojenci, ale nic vás k tomu prý nebude nutit. Ostatně, proč byste se jako Ork měli starat o nějaké bojovníky Chaosu, pokud vám právě nejdou po krku? Namísto toho se budete pokoušet co možná nejlépe škodit trpaslíkům, kteří by jinak ničili vaše těžce udržované houbové plantáže.

PvP nebo RVR?

Problémy soupeřících dvojic ras pak samozřejmě navozují tématiku soubojů hráčů proti hráčům. Rasové potyčky se však budou odehrávat na třech úrovních. Podle autorů bude záležet jen na vás, zda se vrhnete do boje proti počítačem ovládaným monstrům, nebo raději budete bojovat v malých potyčkách proti lidem, a nebo dáte přednost velkým bitvám rasy proti rase. Prý bude možno všemi způsoby dostat svoji postavu na stejnou úroveň schopností a dovedností, s tím, že všechny tři cesty bude možno libovolně kombinovat. Pokud už vás omrzí sabotážní útoky na orčí farmy s houbami, můžete se se skupinkou kamarádů dohodnout a vyrazit na bojiště.

Podporovat to budou čtyři druhy úkolů, které vám budou zadávány. První z nich jsou obyčejné úkoly zadávané nehráčskými postavami v určitých oblastech, které se pak mohou skládat do větších celků za určitým účelem. Oproti tomu úkoly konfliktní budou vždy vyžadovat boj s hráči nepřátelské rasy, přičemž obě strany budou mít protichůdné cíle. Třetím typem questů jsou pak úkoly větvené, kdy na základě vašich rozhodnutí budou pokračovat určitým směrem. Budete chtít náhrdelník přinést zpět sedlákovi, nebo jej raději prodáte za těžké peníze? Čtveřici pak uzavírají různé zábavné vychytávky, na něž jen tak někdo nenarazí. Budou prý poměrně jednoduché na vlastní provedení, jako příklad byl dán úkol s hraničářem a vlkem. Ztracený krvácející hraničář vás požádá o nakrmení  svého hladového miláčka. Kde ale v divočině hledat jídlo pro vlka? Spásná myšlenka vše jistí, poskytnete hraničáři poslední pomoc a vlk je nakrmen. Cink, zkušenosti jsou vaše a ještě se dobře pobavíte.

  
Horské scenérie se k trpaslíkům hodí

Stále jsem se ale nedostal k soubojům celých ras proti sobě. Průběhem času se vyskytnou obří kampaně, kdy se mezi dvěmi znepřátelenými sídly nachází pětice oblastí. Bojovníci obou ras se postupně prokousávají k nepřátelské pevnosti a snaží se ji zničit. Autoři sami tvrdí, že to je něco na způsob dohrání hry u her pro jednoho hráče, je tedy otázkou, co se stane při zničení nepřátelského sídla. Na tuto odpověď si však budeme muset ještě počkat.

A co postavy?

Základem každé MMORPG by měli být hrdinové. Nejinak je tomu i zde, takže se pojďme podívat na různé možnosti vývoje, které nás čekají. Každá z ras bude mít čtveřici rozličných povolání, kterými se může vaše postava stát. Hlavní výhodou by měla být jejich jednoduchá a jednoznačná rozpoznatelnost na první pohled. Člověk v plátové zbroji je jasně rytíř, klobouk, hůl a vousy zase značí kouzelníka. Navíc k tomu postupně, jak bude vaše postava sílit, se bude měnit i její vzhled. Na první pohled tak poznáte orčího začátečníka od veterána, když se proti vám na bojišti bude řítit zelená hromada svalů, je to něco jiného, než zelená hužvička.

Navíc si vaše postava bude moci tvořit trofeje ze svých protivníků, nebude snad lepší pohled, než na bojovníka Chaosu, jak bude mít na kloubech kryty ve tvaru lebky, překvapivě však nejen ve tvaru, ale odpovídající i materiálem. Když k tomu přidáme, že každá rasa bude mít svoje speciální předměty, takže jedno brnění bude pro trpaslíka, ne však pro člověka, tak se zřejmě dočkáme slušné pestrosti postav.

  
Goblini si hrají s obry, troly a ohněm, pozor na ně

Pokud vám přijde svět Warhammeru spíše pošmourný, můžete si být jistí, že Warhammer Online nebude přímo takový. Nebude sice také lesklý a blyštivý, ale podle všeho by si hráči měli po grafické stránce přijít na své. Autoři prý pracují na každém detailu, takže se dočkáme textur ve vysokém rozlišení, které však nebudou dělány bez myšlenky. I na rouchu kněží nalezneme drobné symboly, které by měly přesně odpovídat symbolice používané ve Warhammeru.

Do boje!

Pokud jste si již zvykli z různých MMORPG, že musíte mít na obrazovce desítky lišt s nejrůznějšími schopnostmi, budete si muset zase odvykat. Warhammer Online s sebou přinese pouze jednu lištu s taktikami, navíc poměrně omezenou, která se však bude s vašimi postupy zvětšovat. Navíc časem, jak vám budou přibývat zkušenosti, bude možno taktiky zmenšovat, takže se jich na lištu vleze více. Hlavním motorem boje by pak mělo být hospodaření s morálkou, která bude postupně přibývat, ale jakmile ji použijete, nabíjíte ji znova. Přitom bude pět úrovní dovedností s morálkou spojených, každá jinak silná. Důležité tak pro souboje bude vybírat si mezi málem silných úderů a hodně slabými, i když stále bude probíhat normální souboj klasickými údery. Jen morálkou podpořené dovednosti budou mít zvláštní efekty a větší účinek.

Na co se těšíme
  • svět Warhammer
  • humor a zábava
  • promyšlené PvP, PvE i RvR
  • souboje
Čeho se bojíme
  • čekání

Příznivci MMORPG se mají viditelně na co těšit. Mythic se rozhodli vytvořit zábavnou hru plnou humoru, která však bude brát vážně veškeré tradice Warhammeru. To sice není tak silná značka, jakou je třeba Warcraft, ale autoři se údajně ani nechtějí přímo s tímto dílem potýkat. Bojují trochu na jiné frontě, i když obě hry jsou zaměřeny hlavně na boj. Na výsledek si však budeme muset ještě nějakou dobu počkat, snad tuhle zimu by se údajně mohlo začít s beta testem. Určitě ale o Warhammer Online: Age of Recogning uslyšíme.

Jak se těšíme: 95%

Diskuze (13) Další článek: Ubisoft hlásí úspěchy po E3

Témata článku: , , , , , , , , ,