E3: Unreal 2007 engine - strhující animace počítané v reálném čase?

Na konci strhující prezentace PS3 a jejího výkonu i možností zazněla nenápadná, ale zcela zásadní věta: "Všechny předvedené animace byly počítány pomocí PS3 v reálném čase..." V sále to zašumělo. Někteří obdivovali, jiní pochybovali - a další vyvraceli. Přeci jen málokomu se chtělo jen tak uvěřit, že PS3 dokáže spočítat grafiku na úrovni vysoce kvalitního renderovaného videa v reálném čase - jinými slovy že na ní půjde hrát v grafice, v níž nyní běhají na počítačích animované filmy typu Final Fantasy: Spirit Within!

  

Nicméně jen o něco málo později byla všem těmto pochybovačům zasazena smrtelná rána v podobě živé prezentace samotného Unreal 2007 enginu. Opět se opakovala situace z uvedení PS3 - strhující renderovaná animace a poté oznámení, že ji v reálném čase spočítalo PS3 v zákulisí. "To není možné. To musíte divákům dokázat", oponoval druhý z uvaděčů. A dokázali to. Celá animace byla v určitý moment zastavena a před diváky v ní bylo jedním z uvádějících volně pohybováno kamerou. Při pozorném pohledu si dokonce i všimnete, že odlesky na povrchu robota se mění podle úhlu kamery oproti zdroji světla (na základě známého zákona, že úhel dopadu se rovná úhlu odrazu), což by měl být definitivní důkaz, že scéna nebyla předrenderovaná.

Stále ještě nevěříte? Podívejte se sami a potom rozhodněte...

Trailer 1 (12,3 MB): stáhnout - real-time renderovaná animace z Unreal Tournament 2007
Trailer 2 (7,9 MB): stáhnout - ukázka volného pohybu kamery

Zdroj: IGN, vlastní

Diskuze (62) Další článek: E3: Everquest 2: Desert of Flames - zahoříte láskou UPDATOVÁNO

Témata článku: , , , , , , , , , , ,