Endor - Ultima Online trochu jinak

Česká Ultima Online scéna poslední dobou poněkud utichla, přesto však stále vznikají nové a nové projekty. Jedním z nich je také Endor, připravovaný UO server Jiřího Wallenfelse, v komunitě více známého pod přezdívkou Demostenes. Díky tomu, že bude postaven na zcela odlišných základech než současné servery, dokáže nabídnout mnoho nových možností - jakých, to se dočtete v dnešním rozhovoru.

Na otázky odpovídal Jiří Wallenfels alias Demostenes.

Doupě: Jsi v UO komunitě poměrně známý hráč (a nejen to), mohl bys stručně popsat svou "herní kariéru"? Na kterém serveru jsi začínal a tak dál.

Demostenes: No, asi jako každý jsem začínal klasickými "offline" hrami. Vyrůstal jsem na hrách jako Ultima Underworld, Eye of the Beholder, Quest for Glory, dalo by se říci ve zlatém období her na PC. Musím si rýpnout, už několik (mnoho) let nevyšel titul, co by se mohl měřit třeba s nějakou z výše jmenovaných (možná Planescape Torment, ale to je asi tak vše). Tedy upadající úroveň offlinovek mě přivedla k hraní po internetu. Hrál jsem hodně Reddragona a pak tam pár lidí začalo hrát Ultimu Online na novém českém serveru - Dark Paradise. Takže jakmile byla doma pevná linka, neváhal jsem a to se mi stalo "osudným". No a zbytek už znáte... :)

Doupě: Co ti na stávajících shardech nevyhovovalo natolik, že jsi se rozhodl založit svůj vlastní?

Demostenes: No, hlavní problém všech současných a většiny připravovaných shardů je naprosto nepoužitelný emulátor - Sphere. Servery jako DP a BG z něj vyždímaly naprosté maximum a to se ukazuje jako naprosto nedostatečné pro seriózní (pořádně fungující) server. Proto nechápu, proč se stále další a další shardy připravují na sphere. Začal jsem toto trochu podrobněji zkoumat a objevil jsem emulátor, který nabízí mnohem více než Sphere (POL). V té době jsem byl ještě v GM týmu na DP, ale nikdo v té době defakto nechtěl o DP2 slyšet, natož učit se nový emulátor. Tedy po určité době jsem si řekl, proč to nezkusit sám.

Doupě: Jak dlouho už na něm pracuješ? A kolik lidí máš vlastně "v týmu" - tvořit UO shard sám, to by bylo asi zcela nemožné...?

Demostenes: V současné době se na něm pracuje již asi sedm měsíců. V týmu mám přibližně šest aktivních lidí.

Doupě: Stavíte svůj shard na poměrně málo rozšířeném, avšak údajně o to kvalitnějším emulátoru, můžeš nám o něm povědět něco víc?

Demostenes: Jasně. Asi nejjednodušší bude srovnání se Spherou: podpora více procesorů, minimum napevno daných věcí. Tedy v podstatě není bug, který by nešel opravit - narozdíl od Sphere, a nic, co by nešlo naskriptovat. Dále je zde porpora kompilovaných skriptů, což pochopitelně pozitivně ovlivňuje rychlost, jazyk je podobný Pascalu, tedy už to trochu vypadá jako programování, narozdíl od skriptů Sphery. No a zápory? Abych se přiznal, na žádné jsem zatím nenarazil, i dokumentace je lepší než u "Koule". A proč to používá tak málo shardů? Na to je jednoduchá odpoveď otázkou: "Proč každý používá Windows, když existuje Linux?"

Doupě: Kolik dokáže zvládat lidí? Jak dimenzovaný váš shard bude (tj. pro kolik asi hráčů)?

Demostenes: Největší POL shard míva ve špičce 200 lidí a běží na jednoprocesorovém Athlonu 1800+ zcela bez lagů. Víc nikdo neví :).

Doupě: Co nového ve "světě" české Ultimy Oonline váš shard nabídne?

Demostenes: No, v době, kdy jsem server začal plánovat to byla OBROVSKÁ spousta novinek - jako komplet nová mapa, tuny nových oblud, předmětů, a tak dále. Ale v současnosti už "konkurence" řadu těchto vymožeností má. Naše eso v rukávu je právě emulátor POL.

Doupě: Jakým způsobem hodláš nalákat nové hráče?

Demostenes: Nová mapa je relativně neotřelá, kromě Morie ji nemá zatím nikdo. Dále máme asi 50 graficky nových oblud, spousty nových předmětů...

Doupě: Bylo tu jisté období, které znamenalo skutečný boom českých UO shardů. Většina z nich však nakonec nebyla dokončena. Jak to vypadá s tím vaším? Kdy plánujete jeho spuštění?

Demostenes: My ve vývoji pořad pokračujeme, někdy rychleji, někdy pomaleji. Ale pořád to jde kupředu. Já nechci nic uspěchat, není důvod to vypustit za každou cenu co nejdříve. Pokud bude shard kvalitní, hráče si vždy najde. Nicméně bych rád spustil alespoň nějaký ten alfa/beta test do konce prázdnin.

Doupě: Máte už pro něj vybrané jméno?

Demostenes: Ano, bude se pravděpodobně jmenovat Endor.

Doupě: Bude celý server zaštítěn nějakým velkolepým příběhem, podobně jakou kupříkladu Rhiannon? Jak to bude obecně s RP(G)?

Demostenes: Na příběhu se intenzivně pracuje. Ale nebudeme pure/hardcore RP server. Chtěl bych se vydat zlatou střední cestou podobně jako Dark Paradise na počátku jeho existence.

Doupě: Mohl bys nám blíže popsat možnost volby rasy či jiné příslušnosti, kterou pro svůj shard chystáte?

Demostenes: Bude možnost výběru rasy a povolání + klasický exp/level systém. Tedy žádné nudné makrování, budeme se snažit udělat server hratelný od úplného začátku, bez potřeby několika měsíců nudného a pro některé hráče i drahého makra.

Doupě: Bude omezený skillcap?

Demostenes: Ne, náš systém bude koncipován malinko jinak, než na současných shardech. Nechte se překvapit :).

Doupě: Přemýšlíte o nějaké bližší spolupráci s ostatními servery?

Demostenes: Otázka je, co znamená spolupráce. Bohužel servery nelze navzájem propojit, takže ono toho prostoru ke spolupráci moc není. Ale určite si nebudeme chodit navzájem propichovat gumy u auta a vysklívat okna ;).

Diskuze (18) Další článek: Unreal Tournament 2003 až na konci září

Témata článku: , , , , , ,