Ovšem s tlačítky, tedy s ovládáním hry, je největší problém. Nechápu, proč se EA Sports nedrželi ovládání z FIFA 99, které umožňovalo široké možnosti pohybů a kopů a zároveň si udrželo svoji jednoduchost. Místo toho si teď na klávesnici musíte lámat prsty tam, kde jste snad ještě nikdy žádnou hru neovládali. Sice můžete přihrávat i střílet několika způsoby, ovšem díky tomu, že musíte při hře používat tlačítko pro sprint, budete rádi, když zvládnete základní funkce. Mnohokrát se mi stalo, že jsem v gólové šanci nemohl nahmatat klávesu pro střelu a musel se na chvíli podívat mimo monitor a obránci měli tak dost času na to, aby míč odkopli pryč. Nastavení ovládání ke všemu nejde změnit, a tak nezbývá než sáhnout po joysticku nebo gamepadu.
Jak už se stalo u EA Sports velmi hezkým zvykem, zvuky, grafika a celá prezentace jsou na vysoké úrovni. Autoři dokonce neváhali zaplatit za licence hned několika aktuálních klubových hitů, které máte možnost slyšet během neherní části. ATB sice mají daleko k Fatboy Slimovi (asi tak stejně jako FAPLM k FIFA 99), ovšem jako herní soundtrack plní svou funkci dobře. Starý známý Andy Gray, Martin Tyler a Richard Keys během zápasů naznačují, že EA Sports udělali zase krůček směrem k přirozenému fotbalovému komentáři. Pro každý stadion i tým mají nějakou zajímavost, neuniknou jim takové speciality jako změny dresu na hostujících hřištích a dokonce reagují na aktuální počasí. Tu a tam pozorný posluchač zaslechne častěji se opakující větičku nebo komentář, ale už to není tak do uší bijící jako v minulosti. Otazník však stále zůstává nad tím, proč EA Sports nevyužívají skvělého systému komentování ze série NHL, který by hravě nahradil komentátory TV Nova.
Vizuální zpracování stadionu téměř nemá chybu. Trávník bývá sestříhán do krásných vzorů, lemován pestrobarevnou řadou oficiálních reklam, stejně jako tribunami čnícími do výšky, zářícími třpytem reflektorů a vrhajícími na hrací plochu strukturované stíny. O něco horší je pohled mezi diváky, kteří jsou už rok rádi, že je netvoří rozmazaná plocha, ale přece jenom by rádi například třetí rozměr nebo aspoň vlajku do ruky a malé animační okénko. Na to ovšem pravděpodobně ani dnešní velmi výkonné počítače ještě nestačí. Mají plno práce s dvaadvaceti hráči a s jejich výtečnou a propracovanou animací, díky níž v prostřizích na trávník živě gestikulují rukama nebo projevují svoje pocity. EA Sports si ale ty největší změny a vylepšení schovávají na FIFA 2000.
Přestože je FAPLS velkolepá podívaná, chybí tu některé možnosti, jež by mnohý počítačový fotbalista využil. Perfektní replaye z nejroztodivnějších úhlů a výšek jsou možná hezké, ale hrát můžete pouze horizontálně, velmi atraktivně působí i přibližování obrazu při hře u bližší autové čáry, jenže sledovat hru můžete jen ve třech vzdálenostech od trávníku. Další chyba, která se už dnes dá považovat za ostudnou, je závěrečný hvizd rozhodčího, který přichází přesně v 90. minutě, ať se děje, co se děje. A to vás v situaci, kdy prohráváte o gól a čekáte na výkop gólmana, který nepospíchá a v klidu počká na konec, dost rozlítí.
Je tedy na vás, jestli vám bude fotbal s prvky manažeru stát za to, abyste překousli tyto chyby, nebo spíš počkáte na FIFA 2000, která už brzy vyjde. FAPLS není špatná hra, ale nejste-li vyloženě fanoušci Premier League, asi byste litovali vynaložených peněz.
3/5 | Grafika | ŚŤŽŹ… |
Zvuky | ŚŤŽŹ… |
Hudba | ŚŤŽŹ… |
ŚŤŽ„… | Hratelnost | ŚŤŽ„… |