Forza Horizon 2: Fast & Furious - z filmu do hry (recenze)

Již příští týden do kin po celém světě dorazí veleočekávané pokračování série Rychle a zběsile s číslovkou 7. A právě při příležitosti premiéry vychází i herní verze v podobě Forza Horizon 2 Fast & Furious. Je o co stát?

Ať už si o filmové sérii Rychle a zběsile myslíte cokoliv, jedno se jí upřít nedá – do kin táhne a peněz tvůrcům dozajista vydělá dost. Není tak divu, že Microsoft a lidé z Playground Games ve značce jako takové vidí obchodní potenciál. Forza Horizon je zase jedním z nejoblíbenějších závodních titulů současnosti. Zkombinovat obé se přímo nabízí, a proto také Forza Horizon 2 Fast & Furious DLC vlastně vzniklo.

Nejedná se o stažitelný obsah v pravém smyslu slova, neboť přídavek funguje i samostatně, k jeho spuštění tak původní hru Forza Horizon 2 potřebovat nebudete. Soubor má 15GB, stáhnout jej můžete zcela zdarma z Xbox Storu a to jak ve verzi pro Xbox 360, tak Xbox One. Ale pozor – jde jen o časově omezenou nabídku. Počínaje 10. dubnem se Fast & Furious objeví cenovka hlásící 9.99$.

Rychle a zběsile

Jak vlastně Forza Horizon 2 Fast & Furious funguje? Tvůrci vyřízli zhruba čtvrtinu herního světa původní Forza Horizon 2, nasypali do ní poměrné velké množství závodů, zapracovali speciální vozidla z filmové série, aktualizovali rádio o tematické songy a přidali nitro. To jsou víceméně základní kontury přídavku. Nám se zdají být velmi slušné, protože závodů je hned několik desítek, součástí jsou rovněž seznamy vozidel se speciálními výzvami a také hledání vraků. Zkrátka komplet původní hra jen v menším rozměru a novými závody. Paráda.

Obsahově je přídavek – vzhledem k tomu, že ho pořídíte zcela zdarma – naprosto nabušený. Všechny fanoušky dozajista potěší, že i prezentací je Forza Horizon 2 Fast & Furious zajímavé. Daří se jí totiž perfektně vytvářet onu filmovou atmosféru, a to především audiem a vizuálem. Po zhlédnutí našlapaného filmového intra vás ve hře přivítá známý hlas Teje Parkera (Chrise Bridgese), jež vás v krátkosti seznámí se základními principy hraní a pak už vám v rozšiřování vozového parku nebude nic překážet. Auty budete odměňováni za vyhrané klasické závody a splněné speciální výzvy: časovky, souboje s konkrétním závodníkem, eventy na skoré, závody s bojovou helikoptérou, a tak dále. Díky pestrosti závodů se nudit rozhodně nebudete.

Za málo peněz hodně muziky

Rychle a zběsile stejně tak jako Forza Horizon stojí a padá na závodních strojích, takže vás určitě zajímá, v čem všem se budete moci v přídavku projet. Odpověď je nasnadě: v tom, co uvidíte ve filmu. Těšit se tak můžete třeba na 1970 Dodge Charger R/T, 2013 Jeep Wrangler, 1998 Toyota Supra, 2015 Dodge Challenger, 2014 Maserati Ghibli S či 2012 Nissan GT-R. K vozovému parku řekneme snad jediné – je to nádhera. Auta budete střídat jako ponožky, a budete tak moct každou chvíli obdivovat krásy jiné značky. Modely jsou totiž víc než povedené.

Fast-And-Furious-Forza-1024x552.jpgmaxresdefault (1).jpgmaxresdefault (2).jpg

V základu je DLC Fast & Furious samozřejmě Forza Horizon 2, takže hratelnostní, grafické ani technologické změny oproti ní nečekejte. Hra však pořád vypadá k světu, dynamická proměna počasí je nádherná, nová hudba vytváří perfektní atmosféru a vyladěný jízdní model, reflektující odlišnosti jednotlivých vozidel, funguje stále na jedničku. Jak již bylo řečeno, dodatek se odehrává jen na části původního světa, konkrétně v Nice. Pokud jste hráli původní hru, dost možná budete překvapeni, jak jinak ve Fast & Furious tato oblast vypadá.

Forza Horizon 2 Fast & Furious je prostě hodně muziky za málo – vlastně žádné – peníze. Doporučujeme ho absolutně všem. Těm, kdo hru nehráli, protože budou mít na několik hodin o skvělou zábavu postaráno a přičichnou tak k jedné z nejlepších závodních her minulého roku. Ti, co už Forza Horizon 2 dojeli, zas ocení exkluzivní modely vozidel a nové závody. Zapněte Xbox, ať už nový nebo starý, a stahujte, protože ano, je o co stát!

Hodnocení: 9/10