Giant Boulder of Death – kamenná koule se valí (mobilní recenze)

Aby arkáda zaujala, musí přijít s neotřelým zpracováním nebo úplně novým nápadem. To o Giant Boulder of Death, titulu, na který se podíváme v následující recenzi, tak úplně neplatí, přesto o něm směle můžeme říct, že je opravdu chytlavou hrou pro platformu iOS. Proč? To se dozvíte níže.

A o co v ní jde? Jakožto hráč se ujmete ovládání obří kamenné koule, která se valí dolů z kopce. Cestou budete ničit a kosit vše, co vám přijde pod ruku, respektive kámen, to znamená stromy, květiny, domy, auta, ale i zvířata a lidi. Čím více toho cestou zničíte, tím lépe budete ve finále bodově oceněni. Pakliže vám předchozí věty připomínají herní koncept neuvěřitelně zábavného počinu z východu s názvem Katamari Damacy, pak nejste daleko od pravdy. Tady jde totiž o to samé, jen s tím rozdílem, že zničené věci se nebudou na kouli nabalovat, ale budou létat kolem a valit se z kopce.

V rámci každé hry budete jakožto hráč především muset plnit unikátní úkoly a mise

Co je tedy cílem hry? Jak už bylo řečeno, získat co nejvíce bodů. To však není primární a je to spíše prostředkem ke srovnávání dosaženého skóre přátel a ostatních hráčů. V rámci každé hry totiž, jakožto hráč, budete především muset plnit unikátní úkoly a mise. Tak například zničit 150 aut, sejmout 20 civilistů během jedné jízdy nebo získat dané skóre. Úkoly jsou různorodé a jsou jich desítky, takže se rozhodně nebudete nudit. Zvlášť když za každý splněný úkol se do světa přidá nová postavička nebo nový objekt, který můžete v dalších kolech hry ničit.

IMG_1869.PNG IMG_1870.PNG IMG_1874.PNG

Vzít s sebou všechno, co jde

Ačkoliv už samotný koncept hry zní zábavně, jen tady to nekončí. Přítomny jsou totiž samozřejmě i rozličné power-upy, díky nimž se vaše koule bude moci stát větší, odolná vůči nástrahám (bodláky, miny) nebo se ve světě bude objevovat větší množství artefaktů za hodně bodů. Vedle power-upů si můžete kouli vylepšovat v mnoha ohledech, jako je ovládání či výška skoků.

Specialitkou jsou diamanty, jež můžete uplatnit k pokračování hry, pokud narazíte na překážku, a získat tak vyšší skóre nebo splnit úkoly

To všechno za mince, které vedle bodů ve hře sbíráte. Specialitkou jsou pak diamanty, jež můžete uplatnit k pokračování hry, pokud narazíte na překážku, a získat tak vyšší skóre nebo splnit úkoly. Tím se otevírá možnost pro IAP nákupy, protože diamanty musíte získat na kopci, kde se nachází jen poskromnu, a pakliže jich nemáte dostatek, nemůžete v dané jízdě pokračovat.

IMG_1875.PNG IMG_1876.PNG IMG_1877.PNG

Nemilé, ale pokud jste hráči v pravém smyslu slova, budete hru hrát častěji a poctivěji a kýžených artefaktů a výsledků dosáhnete záhy.

Tohle už jsme někde viděli

Když se podíváte na kolem rozeseté screenshoty z Giant Boulder of Death, pravděpodobně vás jako v případě popisu konceptu napadne Katamari Damacy. A to je správně, protože titul od Pik Pok Games poměrně věrně – nebojíme se říci – kopíruje grafickou předlohu originálního titulu minulých let. Proto vás čekají ostré hrany, krabicové postavičky, pastelové barvy a svět plný čtvercových objektů. Ačkoliv nejde o nic nového, v Giant Boulder of Death stylová grafika spolu se zábavnou fyzikou objektů funguje výborně.

IMG_1878.PNG IMG_1903.PNG IMG_1904.PNG

To samé bohužel nejde říct o technické stránce grafiky, tedy plynulosti. Hra se totiž na zařízení iPhone 4 někdy opravdu hodně škube, a to i v momentech, kdy se toho na obrazovce příliš neděje. Někdy se tak Giant Boulder of Death stává docela nehratelnou záležitostí, které by prospěla mnohem lepší optimalizace. Věříme však, že na novějších strojích se systémem iOS hra běží o poznání lépe.

Co dělá z Giant Boulder of Death opravdu zábavnou hru, je její hratelnost. Chytře vymyšlené úkoly, nápaditá grafika, výborné ovládání (kde si můžete vybrat ze třech schémat – gyroskopické ovládání, virtuální joystick nebo tlačítka), systém upgradů a power-upů vás neustále žene kupředu.

IMG_1870.PNG IMG_1905.PNG IMG_1906.PNG

Nedostatky jsou jasné – kopec, po kterém valíte kouli, se jen minimálně obměňuje, a tak jezdíte pořád v tom samém prostředí, vedle nových objektů vás za vykonané úkoly nečeká v podstatě žádná satisfakce a hra se, jak již bylo řečeno výše, místy opravdu nepříjemně seká.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Arkády | Akční arkáda
Výrobce: Pik Pok Games
Začátek prodeje: 5. září 2013
  • Zábavná hratelnost
  • Jednoduché ovládání
  • Originální koncept
  • Stylová prezentace
  • Horší optimalizace
  • Málo variabilní prostředí

Giant Boulder of Death je však opravdu chytlavá kapesní záležitost na cesty. Ač má minimální prostředky satisfakce, samotná hratelnost vás chytne a nepustí. Body ve finálním hodnocení překvapivě nesráží grafika, která jakoby z oka Katamari Damacy vypadla, nýbrž technické zpracování, které by potřebovalo minimálně několik týdnů lepší optimalizace, a více kopců na sjíždění. To ale nic nemění na faktu, že s Giant Boulder of Death se budete královsky bavit, zvlášť když hru pořídíte úplně zdarma.

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a je ke stažení na AppStore a Google Play zcela zdarma.

Diskuze (3) Další článek: Valve vypustí v roce 2014 celou řadu zařízení pro Steam OS

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,