Grafika z Avatara je na next-genu možná, říká šéf Geometrics

Při sledování filmového hitu Avatar mnohé určitě napadlo, že by vůbec nebylo špatné vidět takovou technologickou úroveň i v herním průmyslu. To prý v budoucnu bude možné, i na nadcházející generaci konzolí.

To vyřkl zakladatel firmy Geometrics, Chris Doran, který stál například za technologií Enlighten.

Ve filmovém CGI prostředí se dost prvků finálního obrazu zpracovává samostatně. Přímé osvětlení, nepřímé osvětlení, stínování, volumetrické efekty, rozmazání obrazu…každý prvek je samostatnou vrstvou a umělci je jen sestavují dohromady s pomocí pokročilých nástrojů. Něčeho podobného bychom rádi dosáhli i u her, tam ale bohužel nemáme takovou svobodu, jelikož je v herních světech spousta proměnných. To zapříčiňuje, že je programování obrazu v herním světě mnohonásobně těžší, jsem si ale jistý, že to bude možné s příchodem nového hardwaru,“ řekl Doran.

avatar_01-07.jpg

Dodal také, že bere PS4 a Xbox One jako velmi perspektivní a schopná zařízení, se kterými se podobné úrovně CGI podaří dosáhnout. Jen to bude chvíli trvat. Co myslíte vy? Kolik let nás dělí od podobné grafické stránky ve hrách?

Diskuze (46) Další článek: Civilization 5: Brave New World - budoucnost mírem a pokrokem (recenze)

Témata článku: , , , , , , ,