Ač se to nezdá, mezi nejvášnivější hráče patří virtuální piloti. Hráče jiných žánrů by asi nenapadlo utrácet tisíce za herní ovladač, jako je třeba G940.
Logitech Flight System G940 představuje letecký komplet, což znamená HOTAS (Hands On Throttle And Stick) a pedály. Takže nic pro sváteční letce, kteří občas prohání arkádová letadýlka, ale svatý grál pro vysokooktanové maniaky, co mají sbušený kokpit z překližky a v něm sedačku z vysloužilého MiGu.
Podle toho G940 i vypadá – poctivé dílenské zpracování, spousta tlačítek a ovládacích prvků a gargantuovské možnosti nastavení toho všeho.
Nic pro sváteční letce, kteří občas prohání arkádová letadýlka, ale svatý grál pro vysokooktanové maniaky
Hned na první pohled je prostě vidět, že tady se při výrobě myslelo na potřeby virtuálních letců a, proč si to neříct, Logitech si za to nechává i adekvátně zaplatit. Cenou oscilující na částce 7 tisíc korun se jedná o herní nářadí pro úzce vybraný okruh jedinců. Nicméně ti budou, s drobnými výhradami, spokojeni.
Páčky, tlačítka a hejblata
Páka věrně kopíruje kniply z moderních stíhaček, takže kromě čtyř tlačítek, D-padu a kloboučku na hlavici najdete i kovový dvoupolohový trigger a další tlačítko pro palec a malíček. Poslední zmiňované tlačítko mohlo mít tvrdší stisk, aby nedocházelo k jeho náhodnému zmáčknutí.
Na masivní základně s montážními otvory (prostě se počítá s tím, že si ji přišroubujete) je ještě hned trojice trimerů. Ty by si ale kromě vyznačené čárky zasloužily i hmatovou odezvu střední polohy. Páce pochopitelně nesmí chybět force feedback (zpětná odezva), jak už to bývá, pro její využívání musíte mít připojený adaptér v síti. Motory pro odezvu jsou dostatečně silné a přesné, díky čemuž je pocit z létání daleko silnější. Jen bych měl drobnou výtku, občas je v klidové poloze slyšet drobné bzučení motorků.
Plynová páka je zdvojená s možností aretace. Bez problémů tak lze ovládat jak jednomotorová, tak dvoumotorová letadla. Tuhost pohybu plynu jde nastavit, což by měl být standard, ale proč to nezmínit. Na pravé části páky najdete čtyři tlačítka, D-pad, klobouček a ještě k tomu dva trimery plus třípolohový přepínač módů – třeba na různé typy výzbroje u stíhaček (A-A, A-G).
Bez problémů tak lze ovládat jak jednomotorová, tak dvoumotorová letadla
Na základně je osm LED podsvícených tlačítek. Využití? Pokud je například podvozek dole, svítí zeleně, v opačném případě červeně. Bohužel podsvícení funguje jen u vybraných her, šikovnější jedinci si to mohou doprogramovat v Lue (stačí trochu hledat na webu).
Logitech Flight System G940Páka: 6 programovatelných tlačítek, POV kloubouček, D-pad, dvoupolohový trigger, 3 analogové trimery Plyn: 2 čtyřsměrové pady, 12 (8 podsvícených) programovatelných tlačítek, 2 analogové trimery, třípolohový přepínač Pedály: dva posuvné pedály Délka kabelu: 2,4 m Hmatová odezva: ano OS: Windows XP, Vista, 7 Cena: 6 490 Kč |
Pedály dobrému dojmu z G940 nic neubírají, naopak: fortelné zpracování stavějící na kovových podpěrách nohou, možnost nastavení tuhosti pohybu… prostě radost. Jen mohly být trochu víc od sebe. Na spodní straně pedálů najdete i zatahovatelný plastový pás s drobnými jehličkami, díky kterému pedály na koberci drží jak přibité.
Trpělivost při nastavení
Samozřejmostí Logitechu je intuitivní software pro nastavení všech tlačítek, nechybí možnost naprogramování maker a různých sekvencí. Občas je to práce na pár hodin, než si vše nastavíte, jak chcete (pokud nenajdete už připravený profil), ale co by kovaný virtuální pilot neudělal pro co nejlepší zážitek. Logitech G940 mu ho bezesporu nabídne.
Recenze původně vyšla v časopisu Computer.