Herní streamovací služba Stadia úderem dneška přestává fungovat. Google se ji rozhodl zaříznout kvůli nesplněným očekáváním, služba jednak nefungovala zcela ideálně a jednak nezískala nijak masivní popularitu. Konec byl dlouho připravovaný a firma se k němu postavila čelem.
To znamená, že Google se snažil zajistit, aby hráči na konci Stadie tratili co nejméně. V první řadě vrátil peníze za veškeré nákupy, které lidé na službě provedli. Refundace tak proběhla jak za předplatné, tak za hry, ale i za hardware, kterým je Google Stadia ovladač. Vracení peněz probíhalo v minulých týdnech, když už byl obchod vypnutý.
Nejde ale jen o finance, hráče může mrzet, pokud mají hry rozehrané a o tento postup přijdou. Tento aspekt neměl v gesci Google, nýbrž vydavatelé her. Naštěstí mnoho z nich včas představilo způsoby, jak uložené pozice přesunout na jiné platformy, ovšem chybí oficiální seznam, kdo tuto možnost podporuje a jak na to.
Také se liší termíny, někteří vydavatelé podmiňovali úspěšný přesun stažením dat před 18. lednem (Ubisoft), jiní k tomu přistoupí až v druhé polovině ledna (IO Interactive).
Ovladač konečně s podporou bluetooth
Velké obavy hráčů byly, co se stane s jejich kontrolerem Google Stadia. Přeci jen je to normálně fungující ovladač, mnoho jich jej chtělo používat i po konci služby. Jenže kontroler se ke Stadie připojoval přes Wi-Fi a s vypnutím celého systému by se stal jen odpadem. Tedy pokud by se lidé nesmířili s připojením přes USB, ale reálně nikdo v dnešní době nechce drátový ovladač.
Google tak na poslední chvíli vyslyšel žádosti a minulý pátek na oficiálním fóru slíbil, že zveřejnění nástroj, kterým se v ovladači aktivuje běžné připojení přes bluetooth, aby jej lidé mohli používat bezdrátově s jakou platformou chtějí. Ano, ovladač od začátku obsahoval bluetooth čip, ale Google jej schválně neaktivoval.
Firma slíbila, že detaily o tomto nástroji zveřejní v průběhu tohoto týdne.
Proč Google Stadia končí
Důvod je hned několik. Googlu se podařil mix nešťastných řešení, kvůli kterým byl zájem hráčů o službu mizivý. Základní myšlenka cloudového hraní, kdy člověk nemusí vlastnit výkonnou mašinu, aby si zahrál populární tituly, je sice na atraktivní a žije dál, jenže Google nedokázal najít správný obchodní model. Uživatelé museli platit předplatné a ještě odděleně jednotlivé hry, což se nikomu příliš nechce.
Nabídka titulu na službě navíc byla slabá a Google za celou existenci Stadie nedokázal přijít s atraktivními exkluzivními tituly. Nemluvě o tom, že technická stránka věci ze začátku nebyla vyladěná. Detaily jako bizarní připojení ovladače pak už byly jen třešničkou na dortu.