Hideo Kojima neočekával, že Metal Gear Solid na západě uspěje

Kojima v rozhovoru pro magazín Weekly Famitsu zmínil spoustu zajímavých informací.

Série Metal Gear letos slaví 25 let (první Metal Gears vyšel 7. července 1987) a její tvůrce, Hideo Kojima, se u té příležitosti lehce rozpovídal pro magazín Weekly Famitsu. Kojima například nikdy nečekal, že se z Metal Gear Solid stane v zámoří takový hit. Dokonce se v té době ani trhu mimo Japonsko vůbec nevěnoval. „Vytvořil jsem Metal Gear Solid skoro jako koníčka,“ vtipkuje Kojima. „Vždy jsem dělal hry na minoritní platformy a nikdy jsem nebyl v popředí.“ O úspěchu hry v US a Evropě se prý doslechl až dlouho potom, co se hra začala prodávat. Teprve až když ho začali lidé poznávat během celosvětové propagační šňůry, si začal uvědomovat svůj stoupající věhlas. „Metal Gear Solid byl můj debut v roli producenta, ale v té době jsem nikdy nepřemýšlel o trzích. Myslím, že to byla dobrá věc,“ dodává Kojima.

Výstřižek.PNG

Metal Gear byl vždy považován za průkopníka stealth žánru, ale podle jeho tvůrce se vždy zaměřovali na něco jiného. „Pro mě byl vždy důležitější mix akce a příběhu víc, než stealth aspekt hry.“ Z toho důvodu prý se například rozhodli pro využívání ingame animací v MGS místo naleštěných předrenderovaných filmečků, protože to umožňovalo lepší ponoření do hry a lépe skloubilo dohromady příběh a hratelnost. Co se týče příběhu, jedna z nejčastějších dotazů na Kojimu je, zda měl děj série vymyšlený od startu. „Samozřejmě, že ne,“ prohlásil Kojima se smíchem. „Pořádně jsme se prali s tím, aby se dějové linky setkaly. V Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots se nám podařilo vyjasnit spoustu věcí, ale fanoušci mě stále upozorňují na drobné rozpory.“

U příležitosti 25. výročí spustili Konami speciální webovou stránku a na 30. srpna se chystá párty. Kromě toho MGS 4 dočká patche, který přidá do hry trofeje.

Zdroj: Kotaku
Diskuze (1) Další článek: Assassin’s Creed III: Liberation vypadá jak „velká“ verze

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,