Historie série FF - nová éra

Závěrečný díl mapující sérii legendárních RPG právě dorazil a podívá se na díly, které si můžete v obchodě koupit i nyní.
Kapitoly článku

Opět, a naposledy, se vracíme k historii jedné z nejkrásnějších herních sérií všech dob. Minule jsme si probrali pravděpodobně nejslavnější éru Final Fantasy, kdy vyšla FF VII – podle mnoha fanoušků vrchol série - a nyní se podíváme do současnosti. Začneme rokem 2003, kdy vyšlo tolik diskutované pokračování minule zmíněné FFX – FF X-2 a půjdeme přes Final Fantasy XI, XII až k aktuálnímu Final Fantasy XIII. Těšte se na poslední jízdu, bude stát za to.

 Historie Final Fantasy - stará série, část 1.

 Historie Final Fantasy - stará série, část 2.

Historie Final Fantasy - zlatá éra, část 3.

Final Fantasy X-2 (2003 – JP, US/2004 - EU, PS2) – první svého druhu

Ano, nadpis naráží na fakt, že Final Fantasy X-2 je historicky prvním pokračováním nějakého dílu Final Fantasy, předtím byly všechny FF hry na sobě zcela nezávislé. FF X končila velmi smutně, kdy se Yuna musela rozloučit s Tidusem, ale protože je to bojovnice, tak se nevzdává.

finalfantasy4_01.jpg finalfantasy4_02.jpg

Její kamarádka Rikku totiž s několika Al-Bhedy zformuje skupinu tzv. hledačů sfér nazvanou Gullwings. Tito lidé hledají sféry a doufají, že z nich vyčtou vše o minulosti Spiry a dávno zapomenutá tajemství Yevonitů. Yuna se k těmto lovcům tajemství přidá a doufá, že jí pomohou najít Tiduse. Svět Spira oslavuje zničení Sina a věčný mír. Politická situace se však vyhrotí, když sefinalfantasy4_art2.jpg přiblíží konflikt dvou stran – mládežnické Youth League prosazující stroje (machina) a New Yevon Party, která se snaží navázat na předchozí Yevonity a má příznivce hlavně mezi starší generací lidí. Yuna, Rikku a záhadná Paine se tak vydávají vstříc tajemstvím Spiry.

Square-Enix hru příšerně zezápadnili a vsadili na popkulturu

Square-Enix hru příšerně zezápadnili a vsadili na popkulturu. Jestli je to dobře, posuďte sami. Mně se tato změna nelíbí, navíc Yuna a Rikku mají značně pozměněné charaktery a jsou z nich doslova ztřeštěné slepice. Jedině Paine stojí za reč; a celá parta má tentokráte jen tři členky, protože se k vám během hraní nikdo další nepřidá. Gameplay pak ale přinesl zajímavou variaci na Job System (lehce jsem se o něm zmínil v prvním dílu, kde jsme si představili Final Fantasy III) a realtime boje za použití oblíbeného systému Active Time Battle.

finalfantasy4_03.jpg finalfantasy4_04.jpg

Hra byla prvotně přijata veskrze kladně a devět měsíců po japonském vydání prodala téměř 4 miliony kusů celosvětově. Avšak u hráčů i řady recenzentů se objevily značně rozpory v názorech na FF X-2. Řada hráčů hru označuje za nejhorší díl série, zejména pro nevážnou atmosféru hry, již někteří lidé označují za místy trapnou.

Řada hráčů hru označuje za nejhorší díl série

Své tomu dává i srovnání začátků FF X a X-2: FF X začíná destrukcí Zanarkandu, zatímco X-2 se otevírá popovým koncertem na stadionu v Luce. Malá poznámka: X-2 je bohužel první hra, jejíž hudbu neskládal legendární Nobuo Uematsu, který předtím firmu opustil.

Final Fantasy XI (2004, PS2/PC) – krok novým směrem

FF XI zaujímá v sérii zcela význačné postavení. Je to totiž MMORPG hra, která je hrazena v tomto žánru běžnou metodou měsíčních poplatků za hraní. Hra vyšla v roce 2002 v Japonsku na PS2, Američané se hry dočkali o téměř dva roky později. Evropa se následně dočkala pouze PC (a později X360) verze, PS2 verze se na Starý kontinent nikdy oficiálně nedostala.

finalfantasy4_05.jpg finalfantasy4_06.jpg

Hra představila kompletně nový svět Vana’diel a má dokonce příběh točící se kolem relativně nedávno skončené Crystal War. Herní systém je založený na Job systému, který je zjevně inspirovaný původním systémem z Final Fantasy III. Celá myšlenka na vytvoření MMORPG z Final Fantasy univerza vzešla z hlavy Hironobua Sagakuchiho, který jistý čas pobýval v havajském Honolulu a kde byl fascinován západními MMO hrami, jako je třeba EverQuest. 

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,