Hitman: Codename 47- poslání tajné!

IO Interactive již několik měsíců tvoří pro Eidos skvěle vypadající akční hru Hitman. Na E3 byla jedním z nejobdivovanějších titulů a podle mého skromného názoru si obdiv plně zaslouží. Nepůjde totiž o jednoduchou střílečku, ale podle předběžných informací se dočkáme propracovaného příběhu a originálního způsobu hraní. Podívejme se tedy Hitmanovi pořádně na zoubek.
Hitman bude, jak je dnes zvykem, kombinovat několik herních žánrů dohromady. Hra vypadá na první pohled jako obyčejná doomovka, ale při bližším prozkoumání zjistíme, že se na naše monitory připravuje revoluční pařba. Úkolem hráče nebude pouze bezmyšlenkovitě střílet kolem sebe, ale bude se muset prokousávat obchodováním, rozhovory, sjednáváním kontraktů, hádankami a podrobným plánováním akce. O Hitmanovi jste se mohli z předchozích článků dozvědět, že půjde o geneticky vyšlechtěného jedince, který se výborně hodí na vykonávání práce nájemného vraha. Hitman sám (tedy hráč) si není genetických pokusů vědom a až postupem času se dostává k poznání, že nic není tak, jak se zdá.

Absolutní peckou ovšem bude doposud nejdokonalejší interaktivita, která se kdy ve hře objevila. V Hitmanovi se opravdu dá mluvit o virtuální realitě, protože svět kolem vás bude žít samostatným a inteligentním životem (to jsem již viděl ale v Omicronu – pozn. šéfredaktora). Všude kolem se pohybují počítačové postavy, s nimiž budete mít možnost navázat rozhovor, či obchodní styky. Rozhovory budou důležitou součástí hry a přiblíží tak Hitmana adventurám. Kromě rozhovorů bude adventurovské částečně i ovládání, protože půjde o kombinaci klávesnice a myši. Myš nebude sloužit pouze k rozhlížení, ale také k používání předmětů. Například pokud přistoupíte ke dveřím a najedete na ně myší, rozvine se vám menu a budete si moci vybrat, zda dveře otevřete, či odstřelíte. Věřím, že většina z nás by samozřejmě sáhla po druhé možnosti, ale nebyl by to Hitman, aby nebyl jiný. Vaším úkolem je totiž zůstat především skryt v anonymitě za všech okolností!

Každý úspěšný nájemný vrah vám sdělí, že základem úspěchu je přijít nezpozorován k terči a po vykonání práce neodhalen opustit místo činu. Proto budete chodit po virtuálním světě se zbraněmi hezky skrytými pod volnou košilí a vytáhnete je až v případě krajní nutnosti. Jestliže se neudržíte a vytáhnete Magnum na někoho uprostřed rušné haly hotelu, můžete si být jisti, že během několika vteřin se to kolem vás začne hemžit policisty. Stejně tak, pokud na sebe budete upoutávat pozornost zbytečným rozbíjením předmětů, začnou vás pronásledovat nepříjemní strážci zákona. Kromě toho se hra přibližuje skvělým Commandos, protože Hitman bude stejně jako Zelený baret, schopen odtáhnout mrtvá těla a ukrýt je na bezpečné místo.

Co se herního stylu týče, půjde o kombinaci Rainbow Six a Thiefa. Z Rainbow Six si Hitman vzal propracovanou přípravu akce, která ovšem nebude tak fádní. Na vybavení si vyděláte z úspěšně provedené práce a za penízky si ho nakoupíte na černém trhu. Lepší vybavení si opatříte až po několika úspěšně provedených vraždách a jiných vedlejších úkolech. Na trhu najdete pouze skutečné zbraně, ale kromě různých druhů pistolí a pušek objevíte pasti, pomocníky a rozličná lákadla. Vedle vybavení si připravíte i pečlivý plán akce. Podle autorů jde o 90% příprav a 10% akce. Cest k dosažení zadaného cíle bude více a je jen na vás, zda se rozhodnete pro sniperku, nebo se pokusíte dostat se k terči nezpozorováni a dostanete ho prádelní šňůrou. Dalším společným rysem s Rainbow Six je systém zásahu - jeden smrtelný zásah a válíte s v ratolišti krve. Z Thiefa si Hitman převzal nutnost procházet temnými kouty chodeb a nenápadné vnikání do uzavřených pokojů.

Hra je rozdělena prozatím do čtyř lokací, jako jsou Čínské Město, loď v Rotterdamu, džungle a zapadlé městské čtvrti. Každá z nich je rozdělena do tří až čtyř levelů se samostatnými úkoly. Při této příležitosti je nutno podotknout, že grafika vypadá skvěle a engine zvládá na výbornou jak temné křivolaké uličky, tak i rozsáhlé vstupní haly. Pohlížet na dokonale vyrenderovaný svět budete moci ze dvou různých pohledů. Většinu hry proběháte s third person pohledem, ale pokud použijete sniperku, přesune se kamera za vaše rameno a objeví se okénko se zaměřovačem a zvětšeným cílem.

Do podzimu, než se hra objeví, vám mohu doporučit ukrátit si čekání četbou knihy Den pro Šakala od Fredericka Forsytha, nebo si zajděte půjčit Leona s Jeanem Renem. Budete pak ale ještě více natěšeni a čekání se pro vás stane peklem. Já jsem v tomto pekle již delší dobu a čekám na vysvobození v podobě Hitman Codename 47.

Diskuze (3) Další článek: Třetí světová, hurá! Ehm? Hurá!

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,