Homeworld 2 - bude to překvapení nebo zklamání?

Před více než třemi lety nás vývojáři ze společnosti Relic udivili svou prvotinou Homeworld, což byla první skutečně 3D vesmírná realtime strategie. Zamilovaly si ji tisíce hráčů. Druhé pokračování se dlouho zdálo být nejisté, ale zbožná přání se nakonec vyplnila. Co tedy vlastně Homeworld 2 nabídne?

Už první díl přinesl velice originální styl vyprávění epického příběhu rasy Hiigaranů, kteří se vydávají hledat svůj prastarý domovský svět. Homeworld 2 se odehrává přibližně 100 let po skončení prvního dílu, přičemž zachovává původní styl podání příběhu (kombinuje tedy  jak běžné animace, doufejme že opět tak krásné a typické jako předtím, s animacemi v herním enginu). Nepřátelskou rasou jsou tentokrát jacísi Vaygrané - zatímco Hiigařané si v poklidu žijí a pracují, osud jim chystá kdejaké nepříjemnosti.

 

Hráč se v jeho průběhu dozví nejen o historii celého vesmíru hry Homeworld, ale také o původu hyperprostorového cestování a osudu obchodnické rasy Bentusiů. Zatímco první díl se zaměřoval na jedinou planetu, Homeworld 2 vám otevře dveře do celé galaxie.

Homeworld nebyl dokonalá hra, ačkoliv k tomu neměl daleko. Takřka vše, co chybělo v Homeworldu však přinesl datadisk Cataclysm - pokud jste měli to štěstí a vlastnili oba tyto produkty, mohli jste si užívat vesmírných bitev takřka donekonečna a se vzrůstajícím potěšením ze hry. Je tedy otázkou, jaká vylepšení se nám sejdou ve druhém dílu.

 

 

Už předem je jasné, že se objeví nové vesmírné lodě (např. Battlecruiser) - odlišnost v jejich konstrukci mezi oběma hlavními rasami bude tentokrát mnohem zřetelnější. Navíc přibudou další možnosti přizpůsobení si lodí k obrazu svému (barvy apod.). Zachován zůstane starý dobrý systém misí s přesouváním flotily z mise do mise. Postřehneme i některé zřejmě víceméně minimalistické změny v ovládání, zejména v práci s kamerou. Jednou z největších novinek budou vesmírné stanice, továrny a loděnice, které přidají do hry zcela nový taktický prvek. Hráči díky tomu mimo jiné získají možnost rozhodovat čím své lodě při výrobě vybaví. A co teprve v multiplayeru!

Zajímavé bude také zakomponování subsystémů, které můžeme znát třebas z vesmírných simulátorů. Každá loď má nyní několik subsystémů, například obranný či pohonný, a ten je možné vyřadit bez toho, aby byla loď poškozena jakkoliv jinak. Stále se samozřejmě hráči budou muset vypořádávat s problémy rychlosti, respektive pohyblivosti - i malý, ale nesmírně rychlý stíhač by teoreticky mohl dokázat vážně poškodit obrovský, ale nemotorný bitevník. A to jsou jen některé problémy, na které bude nutné brát ohled.

Hlavní rysy hry:

  • ještě větší lodě, než jsme čekali
  • vesmírné "budovy" (stanice, loděnice)
  • nová rasa Vaygranů s jednotkami zcela odlišnými od Hiigaranů

Datum vydání Homeworldu 2 nebylo doposud oficiálně oznámeno, obecně se však počítá přibližně s podzimem 2003.

Oficiální stránka: http://www.homeworld2.com/
Výrobce: Relic Entertainment (http://www.relic.com/)
Vydavatel: Sierra (http://www.sierra.com/)

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie | Vesmírná 3D realtime strategie
Výrobce: Relic Entertainment | Webové stránky hry
  • lehce inovovaný přístup ke stavbě jednotek
  • atmosféra, in-game animace posouvající příběh
  • jednoduchý design a interface
  • obtížnost
  • nutnost používat slabé jednotky i v pozdějších fázích
  • vynikající grafika
  • nevýrazný hudební doprovod
  • nepříliš velká atraktivita multiplayeru
  • absence formací => příklon k akci
Diskuze (4) Další článek: Deus Ex 2: Invisible War - nový trailer!

Témata článku: , , , , , , , , ,