Časopis Adrenaline Vault uveřejnil rozhovor s představiteli firmy Terminal Reality, tvůrci akčně-adventurního hororu Nocturne. Přinášíme vám některé zajímavé pasáže.
O: Poslední dobou je nejčastější otázkou, zda bude Nocturne podporovat T&L?
TR: GeForce nemá pro T&L dostatečný fill rate. T&L je jenom trik.
O: s čím jste měli při vývoji hry největší potíže?
TR: Žádné opravdové potíže nenastaly. Koukejte, dodali jsme hru v dohodnutém termínu. Kdo jiný je toho dneska schopen?
O: Při hraní dema mi připadalo, že slyším hudbu z Half-Lifa a Trespassera, je to možné? Pokud ano, jakou jinou hudbu použijete v plné hře?
TR: Žádnou hudbu z jiných her.
O: Jak moc z plné hry jsme už mohli vidět v demu?
TR: Plná hra má 29 nezávislých úrovní.
O: Co takhle nějaká podpora SIMD? Neplánujete použít rozšíření 3DNow! nebo P3?
TR: Instrukce P3 zrychlují Internet, ale ne hry.
O: Bude hra obsahovat multiplayer?
TR: První verze ne a další pravděpodobně také ne. Nocturne stojí na příběhu.
O: Jaký je celkový počet zbraní ve hře?
TR: V podstatě kolem 12, ačkoli každou část těla zombie o velikosti paže lze použít jako zbraň.
O: Nějaké plány na možnou podporu linuxové komunity?
TR: Pokud se to někomu bude chtít přeportovat.
O: Nocturne se odehrává ve 30. letech. Viděli jste nějaké filmy s Humphrey Bogartem nebo četli nějaké tajuplné romány, abyste pochytili atmosféru té doby?
TR: Sledovali jsme gangsterky a taky četli spoustu věcí od H. P. Lovecrafta.
O: Bude hra na DVD?
TR: První verze nikoli.
O: Jaká je vaše nejoblíbenější kreatura ve hře a proč?
TR: v této místnosti je příliš mnoho lidí na jedinou odpověď. Upíří nevěsty jsou tuhé potvory, protože mají vysokou AI. Vlkodlaci jsou rychlí a smrtící stejně jako upíři. Vždycky príma jsou nemrtvé krávy.
O: Dochází v Nocturne k regeneraci kreatur nebo jednou nepřátelé dojdou?
TR: Ve většině levelů je omezený počet kreatur, ačkoli existují příšery, které se vyskytují v neomezeném množství.
O: Víte o 3D kartě, kterou byste hráčům doporučili pro optimální zážitek z Nocturne?
TR: Matrox G200 nebo G400.
O: Kolik CD zabírá celá hra?
TR: 2.
O: Jaká je konfigurace snů pro Nocturne?
TR: Athlon, G400, 256 MB RAM.
O: Jak dlouhou dobu bude přibližně trvat dohrání celé hry?
TR: 20 – 40 hodin. To záleží na schopnostech hráče a na množství příběhu, který chce vidět. Naši betatesteři jsou po tříměsíčním tréninku schopni ji dohrát za 8 hodin.
O: u vašich dalších her byste mohli pracovat s OpenGL, tak by bylo možné je velmi snadno portovat do platforem Win32/Mac/Linux i jiných!
TR: OpenGL je pomalé.
O: Demo mi připadalo jako klon hry Resident Evil. Mám pravdu nebo mi něco bez manuálu uteklo?
TR: Resident Evil používá stejně jako my kamery z pohledu třetí osoby. Nocturne ale vypráví tak strhující příběh jako doposud jen málo her.
O: Je nutné hrát mise v pevně daném pořadí?
TR: Žádné pořadí. Každá mise je samostatným příběhem jako u Indiana Jonese.
O: Bylo těžké vytvořit morfing postav?
TR: Zabralo to jedno odpoledne.
O: Jak jste dokázali, že to běží tak dobře i v softwarovém režimu – bez 3D karty? Zkoušel jsem taky 32bitové barvy a jelo to fakt pěkně.
TR: Chytré použití MMX.
O: Říkáte, že používáte MMX, ale to je pomalejší než novější instrukce 3DNow! a rozšíření P3, tak v čem je problém?
TR: Kolik jsi už udělal her s využitím 3DNow?
O: Jak obtížná jsou dema (na stupnici 1 – 10) v porovnání se zbytkem hry?
TR: Dema velmi dobře reprezentují obtížnost celé hry.
O: Bude mít hra slušný manuál nebo jen měkký CD booklet?
TR: Plnohodnotný manuál o více než 60 stranách. a existuje také strategická příručka.
O: Budou ve finální verzi zabudovány číty?
TR: Jistě.
O: Jaký byl rozpočet na vytvoření Nocturne?
TR: Do toho ti vůbec nic není!
O: Bude ve finální hře možné nastavit obtížnost?
TR: Hru si lze usnadnit zapnutím automatického míření. Bez něj je to mnohem těžší.
O: Co je podle vás lepší: EAX nebo A3D?
TR: Protože nepodporujeme A3D, EAX je mnohem lepší.
O: Je engine v Nocturne vyspělejší než ten ve hře Max Payne?
TR: Jsou to dva rozdílné systémy. Ten náš je optimalizován pro Nocturne, jejich pro Payna. Jejich se nám líbí asi tolik jako jim ten náš, ale porovnat je nelze.
O: Pojede to lépe na Voodoo3 nebo TNT2
TR: Na TNT2 nebo softwaru to jede lépe než na Voodoo3. (I když Voodoo3 je fakt rychlé.)
O: Plánovali jste celou dobu vydání na Halloween?
TR: No jasně!
O: Co si budete myslet, když vyhrajete hru roku?
TR: To by bylo fajn, hlasujte pro nás.
O: Plánujete vydání soundtracku na CD?
TR: To by bylo fajn.
O: Je něco, co jste chtěli, ale nestihli dát do plné hry?
TR: Ano. Věci, které uvidíte v další verzi. Žádné nápady definitivně nevyhazujeme.
O: Jaká je podle vašeho názoru nejlepší stránka hry?
TR: Příběh, hratelnost a prostředí. (Můžete kdykoli ukládat.)
O: Doporučujete při hraní používat gamepady, např. MS Sidewinder?
TR: Podporujeme je. Já osobně hraju myší, abych měl analogovou kontrolu nad mířením. Příznivci PlayStation jsou zase zvyklí na gamepady. Je to individuální.
O: Jaké je maximální podporované rozlišení?
TR: 1280x1024. Udělali jsme to pro 1600x1200, ale nikdo nedělá karty s tak velkou pamětí.
O: Dělali jste už před Nocturne na nějakých hrách?
TR: 8 našich her je na www.terminalreality.com.
O: Kde jste vzali jméno pro Nocturne?
TR: Nocturne znamená zhruba “píseň noci”. Znělo nám to pro naše účely dobře.
O: Je pravda to, co se povídá, že jste od vydání prvního dema vylepšili snímkovou rychlost o 20 – 30 %?
TR: Není. Ve skutečnosti je to 40 %.
O: Kolik místa na disku bude hra vyžadovat?
TR: Minimálně 500 MB, plná instalace 1,2 GB.