iPhone recenze: Resident Evil 4 - děsivá vesnice

Starý známý Leon se vrací, tentokráte v roli tajného agenta zachraňujícího prezidentskou dceru. Ale nic není tak jednoduché, jak se zdá.

Když v roce 1996 vyšel první díl série Resident Evil, bylo jasné, že se zrodila nová hororová legenda. Celá série je tak neuvěřitelně slavná, že dnes se může pochlubit deseti díly na všechny platformy, třemi filmovými adaptacemi a nyní přichází i na iPhone v podobě konverze PC verze Resident Evil 4.

Ve hře se dostanete do role bývalého policisty Leona, který však od minulého dílu docela povýšil. Z obyčejného policisty to dotáhnul až na super tajného agenta, který má za úkol najít dceru samotného prezidenta USA.Nebohé dítko nejmocnějšího muže světa někdo záhadně unesl a poslední stopy vedou do malé vesničky někde ve Španělsku.

11.PNG2.PNG

Po příjezdu na místo Leon ovšem zjistí, že vesničané nejsou zrovna přátelští. Většina místní populace se totiž změnila v zombie a pozvání na nedělní čaj od nich rozhodně nemůžete čekat. Tím se tak dostávám k jedné z nejlepších vlastností hry - tou je její temná atmosféra, která je způsobená zasazením hry do strašidelné vesničky uprostřed lesů a perfektním hororovým zpracováním.

3.PNG4.PNG

Grafické zpracování je dokonalé - nejen precizní modely postav a velmi slušně prostředí. Celá hra je navíc laděna do šedo-hnědých odstínů, což spolu s temnou hudbou a děsivými zvuky na pozadí vytváří opravdu nezapomenutelný herní zažitek, kterému se na iPhone vyrovná snad jen DOOM: Resurrection.

10.PNG

Jak jsem se již zmínil výše, nepřátelé se rekrutují hlavně z řad zombie vesničanů. Těch je ale ve hře nekolik druhů a někteří jsou navíc vyzbrojeni zbraněmi jako kosy a sekyry. Ti silnější, zřejmě asi bývalí dřevorubci, se však na vás vrhnou rovnou s motorovými pilami. Narazíte však i na výjimky jako třeba zombie co mají místo hlavy jakési chapadlo. Samotnou kapitolou jsou pak boje s bossy. Každý boss má totiž svoje slabé místo a jedině útokem do tohoto místa ho lze poslat k zemi. Pokud však mám Resident Evil 4 opravdu za něco pochválit, tak je to systém střelby. Každý protivník má na těle několik míst a podle toho, do kterého jej trefíte, zareaguje. Takže pokud zasáhnete do nohy, začne kulhat, nebo se skácí k zemi. Při trefení se do ruky, mu z ní vystřelíte zbraň atd. Samozřejmě ani Leon není bez vojenského arzenálu. Již na začátku je vyzbrojený nožem a pistolí. Tyhle hračky, ale moc dlouho nevydrží. Časem narazíte na silnější kousky jako odstřelovačky, granáty, samopal, brokovnici a další zbraně známé již z předchozích dílů. Zbraně lze navíc po každé misi upgradovat, nebo koupit jinou.

5.PNG6.PNG

Bohužel, ne všechno se povedlo tak, jak autoři slibovali. Mám tím teď na mysli ovládání a hlavně kameru. Ovládání je rozvrženo ideálně, ale postrádá přesnost a rychlost. A to se vám stane často osudným. Kamera také neposlouchá, jak by měla. Pokud se například přiblížíte příliš blízko ke zdi, kamera má tendenci snímat jen Leonou hlavu, a to na přehlednosti rozhodně nepřidává. Dalším problémem je pak zoufale pomalé otáčení s vytasenou zbraní. Menším nedostatkem může být i délka hry, která sice nabízí celkově dvanáct misí, ale ty se dají dohrát za 2-3 hodiny. Což není za cenu 6 Euro zrovna mnoho. Naštěstí je přítomný Mercenary mode, který čítá celkem 24 misí. V každé z nich máte za úkol něco jiného. Jednou je to třeba zabít co nejvíce nepřátel brokovnicí, jindy zase zabít co nejvíce nepřátel v časovém limitu.

7.PNG8.PNG

Nebýt nepovedeného ovládání a krátké herní doby, byla by RE4 být jednou z nejlepších akcí na iPhone. Takhle je to "jen" velmi kvalitní akce, která občas dokáže dobře vyděsit.

Autor: Libor Novotný