Magrunner: Dark Pulse - když dojdou nápady (recenze)

Recept na (ne)úspěch? Vezměte jeden zbožňovaný Portal a spisovatele, jehož kult je přímo nechutný. Promíchejte a prodávejte ve zcela nesmyslné podobě.

Testovací subjekt procházející místnosti plné logických problémů a pár životu nebezpečných nástrah. Na ruce nasazená zbraň, respektive věc hrající si s fyzikou a našemu nebožákovi pomáhající přežít. Cesta výtahem mezi jednotlivými testovacími místnostmi maskující načítání a tajemné autority v pozadí.

Ani nemá cenu plýtvat drahocenným prostorem a vašimi životy na zevrubnější popis toho, co se vlastně v Magrunnerovi děje

Ne, opravdu vám teď nepřinášíme exkluzivní recenzi Portalu 3 a dokonce jsme se ani nezbláznili a nebavíme se o pět let starém prvním portálovém zastavení. To si jen nezávislí vývojáři z Focus Home nevěděli rady, a tak vykradli Valve a ještě pár dalších "trošku" známějších jmen a udělali "vlastní" hru.

Hrajeme hru

A to hru opravdu doslova fortelnou a oproštěnou od jakýchkoli rušivých prvků. Takže naneštěstí také i bez hlubšího příběhu a jakéhokoli obstojného obalu. Ani nemá cenu plýtvat drahocenným prostorem a vašimi životy na zevrubnější popis toho, co se vlastně v Magrunnerovi děje.

Zkrátka jste týpek, co musí projít sérií testů a stát se vesmírným cestovatelem nebo něčím podobným. Do toho se sem tam mihne otravná novinářka asi tak krásná jako my a dojde i na miliardáře ve stylu Richarda Bransona. Všichni včetně společností vyvrženého mutanta jsou však zcela nepodstatní a popravdě řečeno, asi hodinku po dohrání už ani nevím jak se jmenovali.

Tohle je prostě hra s velkým H a asi se sluší podotknout, že i přes počáteční skepsi si nás svou náplní Magrunner získal. Základní princip je přitom opravdu jednoduchý a v ničem si nezadá s již zmiňovaným Portalem. Jedná se tak o logickou záležitost, respektive střílečku, jen místo Portal Gunu máte speciální rukavici. Ta pak samozřejmě neotevírá kvantové trhliny, nýbrž mění náboj jednotlivých předmětů v testovacích místnostech.

Přeci jste si nemysleli, že jsou autoři až tak nehorázní zloději! Právě naopak, podařilo se jim za pomoci okaté inspirace vytvořit v konečném důsledku unikátní titul, jehož principy stojí zcela samostatně. Většina hádanek je založena na vlastnostech elektrického náboje, a to především na jeho odpuzování a přitahování se.

Obzvláště ke konci hry, kdy se objeví i nějací ti nepřátelé, je toho někdy trošku moc

Jednotlivé úrovně jsou opravdu povedené a to i navzdory faktu, že velké množství hádanek jsme už někde viděli a až příliš často se sází na hrátky s kostkami. Ty ale nejsou naštěstí alespoň růžové. Růžová ale určitě není ani obtížnost, která nepříjemně osciluje mezi směšně jednoduchou a pekelně složitou. Obzvláště ke konci hry, kdy se objeví i nějací ti nepřátelé a vedle kostek nebo plošinek přibude k hraní třeba robotický pes, je toho někdy trošku moc.

Horor za oponou

Moc je toho ale vlastně v celém konceptu. Testovací místnosti a logické hádanky jsou totiž pouze jednou tváří téhle hry. Tou druhou a zároveň také druhou inspirací je svět výborného spisovatele H. P. Lovecrafta. A pozor, příjde i Cthulhu! Takže pokud to doteď byla jen obyčejná a generická kopie Portalu, nyní už se z Magrunnera stává naprosto nepřehledný, přihlouplý a děsně obskurní mišmaš všech možných žánrů. Tedy alespoň co se vyprávění týče. Na samotnou hratelnost má totiž tahle změna vliv jen pramalý a jediným citelným přínosem je tak atmosféra.

Někdy vám přijdou scény povedené a možná se dostaví i mrazení v zádech, rozhodně to však nelze stáhnou na celou hru

Lovecraft byl mistrem ve svém oboru a i to málo, co lze z jeho práce spatřit ve hře je nesmírným přínosem. Podivná monstra a svět za oponou, tedy za vypulírovanými testovacími místnostmi, má něco do sebe. Rozhodně ale nelze mluvit o hororu. Přeci jen se bavíme v první řadě o logické hře. Platí tedy, že někdy vám přijdou některé scény povedené a možná se dostaví i mrazení v zádech, rozhodně to však nelze stáhnou na celou hru. Tu sice vystihuje anglické slovíčko "creepy", ale v úplně jiném smyslu, než to autoři zamýšleli.

Nevýrazný mix

Za to pochopitelně může především ryze průměrná grafika, která postrádá jakýkoli nápad nebo vyloženě výrazný a hlavně původní prvek. V kostce se tak jedná o sbírku různých vlivů, vyvedenou v ošklivých texturách a zasazenou do děsně krabicoidního světa se strnulými animacemi. Vyloženě průměrné je pak i ozvučení. Pokud si tedy vůbec něčeho výraznějšího na pozadí všimnete.

Žánr: Akce, Logické | Logická FPS
Výrobce: Focus Home | Webové stránky hry
  • Originální hádanky
  • Atmosféra
  • Příběh
  • Nesmyslný nápad

Tak to vidíte sami. Celý Magrunner: Dark Pulse je zkrátka pouze o jednom dílku skládačky, a sice o slušné hratelnosti. Ta sice není z nejoriginálnějších, ale svým provedením neurazí a inspirace je tady ku prospěchu věci. Ovšem ten zbytek v čele s naprosto nelogickým znásilněním Portalu a Lovecrafta je děs a hrůza, a to dokonce bez nadsázky. Mohlo být lépe.