Mariňáci ve vesmíru

Aneb Zero-G Marines, nová to 3D akční střílečka z dílen převážně strategičtěji orientovaných studií Strategy First. Tedy, to jsem to ovšem řekl dosti zjednodušeně, Zero-G Marines mají být přesněji: 3D real-timovou first person akční hrou s prvky týmové taktiky. Přeci bych vás neošidil o nějaké to přídavné jméničko, že. Ale podívejme se na mariňáky trochu blíže ...
Aneb Zero-G Marines, nová to 3D akční střílečka z dílen převážně strategičtěji orientovaných studií Strategy First. Tedy, to jsem to ovšem řekl dosti zjednodušeně, Zero-G Marines mají být přesněji: 3D real-timovou first person akční hrou s prvky týmové taktiky. Přeci bych vás neošidil o nějaké to přídavné jméničko, že. Ale podívejme se na mariňáky trochu blíže ...

Ocitneme se v roce 2353, kdy se Zemi podařilo kolonizovat téměř celý solární systém. Mocné nadnárodní korporace těží neskutečné zisky z vesmírného průmyslu a třímají v rukou moc mnohdy větší než jakou se honosí kdejaká pozemská vláda. Největší z nich jménem TerraCorp investovala ohromné finanční prostředky do vybudování VOSS (Vista Orbital Space Stations) základen kolem největších měsíců Jupitera. Díky nim má umožněn přístup k téměř neomezeným zdrojům a s tím spojeným výrobním a výzkumným kapacitám - to vše samozřejmě ve stavu beztíže či jen minimální gravitace Jednoho dne se však z ničeho nic odmlčí stanice Europa. Do šesti měsíců vypadnou i všechny ostatní stanice. Poslední zachycený přenos ze stanice Ganymede obsahuje jakési zmínky o vojenském útoku vedeném z Europy.

TerraCorp se uchyluje k drastickému opatření - vyšle na misi Zero-G Marines, což je v českém překladu něco jako "vesmírní námořníci". To je skupina elitních vojáků vybavených nejničivějšími osobními zbraněmi, které kdy byly vytvořeny. Jejich úkol je samozřejmě zjistit, co se stalo na stanicích Vista a v případě potřeby užít sílu ke znovupřevzetí kontroly. Tyto ultimátní síly byly vytvořeny pro jediný účel: udržet pořádek až k hranicím solárního systému. Jejich hlavní zbraní je Exo-krunýř, nejmocnejší zbraň v historii válečnictví. Vojáci se budou dlouhé týdny a měsíce potulovat v mrazivém vakuu daleko od spojeneckých jednotek, čelíce neznámému nepříteli. Pokud neuspějí, hrozba z Europy se může rozlézt po celé Sluneční soustavě. A to určitě nechcete ...

Zero-GZero-G

Příběh Zero-G Marines, ač by se tak z počátku mohlo zdát, nebude zcela lineární. Budou zde různé události, které budou moci někdy dopadnout tak a někdy jinak. Tu se vám přehraje tato animace, jindy zase tamta. Vždy bude existovat více než jedna cesta jak dosáhnout cíle, což se samozřejmě velmi odrazí (či spíše by se to mělo odrazit) na znovuhratelnosti. Singleplayer tak trochu připomíná stařičký, avšak pořád skvělý Space Hulk či jeho druhé pokračování - budete si totiž muset vybrat příslušný personál a jeho vybavení. Ona vůbec celá hra tak trochu evokuje Space Hulk - hráč se totiž stane nejen (rádoby) nepřemožitelným zabijákem, ale i taktikem, který bude řídit pohyb svých ostatních mariňáků. Cílem každé mise bude, jelikož se v naprosté většině misí bojuje na nepřátelském území, získat zdroje a zásoby, které budete moci využít pro další boj.

A propós boj. O ten tu samozřejmě hlavně půjde. A nebude to lecjaký boj, to vám zaručuji! Budete se cítit asi jako Ripleyová, jelikož se bude bojovat skoro všude. Jak v nejrůznějších základnách (mnohdy nehorázně obrovitých), tak i v otevřeném prostoru (! - jak oblíbená to zábava v prastarém Dukovi ;). A hádáte správně, že tvůrci se nesnažili ani zdaleka o realističnost pohybu (kterážto je u pohybu ve vakuu vskutku více než frustrující a věta "cítím se jako hadrový panák s plným žaludkem" je zde docela nasnadě) ale soustředili se hlavně na jedno, na to hlavní, a to je: hratelnost. Z čehož přímo plyne i ona naše tolik oblíbená zábavnost.

Zero-GZero-G

Celkem bude vašim ocelovým mužům k dispozici 15 různých zbraní s tím, že téměř každá bude mít dva typy střelby. Jedná se jak o tradiční granátomety, raketomety, a kulomety, tak i o jakési specialitky, které se však tvůrci zdráhají uveřejnit, zatím je známo pouze to, že s některými bude možné bez zranění "lovit" kreatury (jakéhokoliv druhu, tedy i lidi) či přístroje. Inu dobrý nápad je dobrý nápad a ten se musí chránit.

Strategy First využívá pro Zero-G Marines svůj vlastní (neboli cizím slovem proprietární) 3D engine. Je schopný zvládat detailní zobrazení jak otevřeného vesmírného prostoru, tak i komplikovaný interiér stanic. Samozřejmostí jsou dechberoucí světelné a jiné speciální efekty, které mu (doslova) dodávají lesk.

Vypadá to velice slibně, vyčkejme a uvidíme (ach, téměř verš!).

Diskuze (1) Další článek: Hardware: AMD válcuje trh

Témata článku: , , , ,