Mass Effect: Andromeda - nová galaxie, nové možnosti

Vydání Mass Effectu už se blíží mílovými kroky a EA si pro vybrané novináře připravilo menší hratelnou ukázku. Objevilo se tak spoustu nových informací, které hráčům více přibližují, jaká hra ve výsledku bude.

Jednou z věcí, která byla novináři velmi vychvalována, je grafické zpracování. Na rozdíl od minulých dílu totiž Andromeda běží na Frostbite enginu od DICE a ne na upraveném Unreal Enginu 3. Stejnou technologii jsme mohli vidět v případě Star Wars Battlefront nebo v posledních dílech série Battlefield, takže jistě chápete, o jakou grafickou úroveň se jedná.

Snímek obrazovky (107).pngSnímek obrazovky (109).pngSnímek obrazovky (110).png
Svět nového Mass Effectu bude neuvěřitelně pestrý, jak z hlediska míst, tak postav.

S novou technologií přicházejí také nové možnosti. Ukázka pro novináře sice obsahovala jen malou část hry, ale i tak se v ní vystřídalo pár planet a každá z nich působila jiným dojmem. Jedna zarostlá hustou džunglí, na druhé zase naleznete jen pustinu. Samozřejmě se nacházíme v jiné galaxii, a tak můžete očekávat i nějaké ty mimozemské potvoráky. Nemusí být ale nutně nepřátelští. Jak dobře víme z minulých dílů, ne každá rasa vás hned chce dostat.

Je tady ale jedna grafická záležitost, na kterou si stěžovalo více novinářů, a to jsou obličeje postav, přesněji tedy jejich mimika. Řekněme si to na rovinu, hry od Bioware v tomhle ohledu nikdy nebyly zrovna na nejlepší úrovni, v případě Andromedy to je ale podle ohlasů ještě horší, než v předchozích dílech. Od vývojářů k tomu dostali vyjádření v tom smyslu, že to je jedna z věcí, na kterých se stále usilovně pracuje a v konečné verzi hry by se to mělo zlepšit. Měsíc ale nestačí na nějaké razantnější úpravy, tak snad to spraví alespoň do únosné míry.

5.jpg6.jpg7.jpg
Na výběr klasicky bude ženská nebo mužská postava, rozdíly by ale měly být viditelnější.

Kde hapruje mimika, tam to vyvažuje dabing, který je zvládnutý perfektně. Nejen hlavní postavy mají slovní projev na vysoké úrovni, stejně tak je tomu i u postav vedlejších. A že těch konverzací bude. Můžete si pokecat prakticky s každým. Občas se sice nedozvíte žádné novinky, ale proč si na druhou stranu nepokecat se svou oblíbenou postavou. Navíc když budete se členy své posádky komunikovat, prohloubíte si s nimi vztah.

Když už jsme u vztahů, tak ani v Andromedě nebudou chybět románky. Bez nich by to nebyla ta pravá BioWare hra. V tomto směru bude hra ještě více propracovaná a k tomu, abyste si s někým utvořili romantický vztah, budete muset investovat více času.

Jelikož se nacházíme v nové galaxii, tak i náš vesmírný koráb zeje novotou. Slova chvály míří i tímto směrem. Tempest oproti Normandii z původní trilogie nepůsobí tak jednotvárně. Normandie byla vesměs bojová loď, kdežto Tempest slouží jako přechodný domov pro posádku. Pokud to totiž nevíte, tak hlavním úkolem je nalézt novou planetu, kde by se lidstvo mohlo usadit. Jednou z aktivit tak bude průzkum planet z hlediska obyvatelnosti a k tomu vám mimo jiné dopomůže skener, který do jisté míry připomíná ten z No Man’s Sky. Můžete s ním proskenovat přilehlý terén, nebo také jednotlivé části, kdy dostanete podrobnější informace.   

Krom průzkumu došlo i na nějaký ten souboj. Na rozdíl od předchozích dílů působí boje v Andromedě více dynamicky. Tento dojem navíc zdůrazňuje nová hračka ve výbavě hlavního hrdiny v podobě jetpacku. S ním se tak můžete pohybovat daleko rychleji a obratněji. Když ho zkombinujete se schopnostmi, které budou záviset na vámi zvolené třídě, může z toho být pěkná podívaná. Vše navíc jde kombinovat nezávisle na tom, za koho a jak hrajete. 

9.jpg
Jetpack vám pomůže při průzkumu planet i v boji

Při používání schopností a celkově ovládání hry nebylo u předchozích her vše úplně uzpůsobeno pro hráče s klávesnicí a myší, spíše to byla gamepadová záležitost. Při hraní ukázky byl k dispozici jak ovladač, tak kombo klávesnice a myši a dle ohlasů je to v případě Andromedy konečně dotaženo k dokonalosti.

Snímek obrazovky (114).pngSnímek obrazovky (115).pngSnímek obrazovky (116).png
Na každé planetě bude co dělat, zvláště pokud prahnete po splnění všech nepovinných úkolů.

Krom hlavních úkolů budete mít k dispozici i spoustu dalších aktivit. Mimo úkolů vedlejších to bude průzkum nových planet, osvobozování základen od banditů, sbírání všeho možného a podobné záležitosti, které jsme mohli vidět třeba už v Dragon Age: Inquisition. To ale nemusí být úplně dobré, jak se říká, kvantita není kvalita. Navíc hromada vedlejších aktivit odvrací hráče od hlavní dějové linky a tyto odklony ho tak mohou ochudit od celkového dojmu z příběhu. Rozhodně ale vítáme větší rozmanitost a možnosti, když se zrovna do kampaně nehrnete.

Některé vedlejší úkoly budou důležitější v tom smyslu, že vám mohou přinést někoho do party. Jak už jsme zvyklí z minulých dílů, tak bez plnění vedlejších misí jste se zkrátka ke všem možným společníkům dostat nemohli, nemluvě o vybavení a inventáři.

Jaký nový Mass Effect ve výsledku bude a jestli se Bioware podaří vychytat ještě v tom zbývajícím čase nějaké ty chybičky, uvidíme už 23. března. Andromeda má pro sérii Mass Effect znamenat nový začátek a my můžeme jen popřát následníkům velitele Sheparda hodně štěstí při hledání nové planety. 

 

Diskuze (2) Další článek: The Elder Scrolls Online prodalo 8,5 milionu kopií

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,