Max Payne – bude mu stačit 1000 nábojů?

Uprostřed té nejkrutější zimy, jaká jen mohla New York zastihnout, se pod taktovkou finských Remedy schyluje k jednomu z nejdrsnějších příběhů tohoto roku. Max Payne, zrazený, falešně obviněný a pronásledovaný policista se vydává na svoji cestu za pomstou a roztáčí tak krvavý balet smrti ve stylu filmů Johna Woo...
Remedy Entertaiment už přes dva roky pracují společně s 3D Realms na své velmi očekávané third person akční hře Max Payne, která by měla být plnokrevným (doslova i přeneseně) lineárním vyprávěním plným dusné atmosféry a nejednoznačných charakterů, jakýmsi kriminálním akčním thrillerem ve stylu film-noir. Pokud se vám tato charakteristika jeví jako příliš složitá, tady je ještě jedna, doufám že srozumitelnější: vezměte film Odplata s Melem Gibsonem, dochuťte ho temnou atmosférou 8mm a okořeňte propracovanými přestřelkami z Better Tomorrow či Face/Off. Získáte tak nejen ďábelskou směs, ale také slušnou představu o tom, co od Maxe Paynea čekat.

Jak už jsem napsal, příběh bude ponurý, neradostný, plný zrady a pomsty utápějící se v krvi. Mladý řadový policista Max Payne se jednoho dne vrátí z práce domů a nalezne svoji rodinu zmasakrovánu. Stopa vede ke gangu pouličních feťáků závislých na nové syntetické droze Valkýra, která zaplavuje New York jako ta nejhorší choroba. Šíří se rychle a smrtelně, na ulicích se začíná objevovat čím dál více polehávajících těl narkomanů, kteří už čekají jen na svoji poslední dávku. Jako hráči vstupujete do hry o tři roky později. Max Payne už nějakou tu dobu kráčí po stopě vrahů a Valkýry coby člen speciálního protidrogového oddělení. Podařilo se mu proniknout do podsvětí a získat důvěru největších mafiánů, podařilo se mu přiblížit zdroji Valkýry. Pak však dochází k další tragédie v jeho beztak už mizerném životě. Jediný člověk, který znal Maxovu pravou totožnost, jeho šéf a nejlepší přítel Alex Balder, je za záhadných okolností zavražděn a stín podezření padá na Maxe. Všichni policisté New Yorku se vydávají po jeho stopě, aby pomstili smrt kolegy. Zdá se, že horší už to být nemůže, ale opak je pravdou. Mafie zjišťuje, kdo je Max Payne ve skutečnosti, a okamžitě ho odsuzuje k smrti.

Každý jiný člověk by v takové situaci sbalil svých pět švestek, zmizel z města a už se tam nikdy nevrátil. Jenže Max Payne už nemá co ztratit. Uprostřed nejhorší zimy, jaká kdy New York zasáhla, se tak vydává dokončit svoje křížové tažení proti droze a mafii. A že to bude za rachotu palných zbraní a sténání umírajících padouchů, na to vemte jed.

Komiks a akční filmy – tyhle dva žánry jsou finským vývojářům inspirací. Jejich Max Payne nezačne klasickým renderovaným intrem, ale právě komiksem, díky němuž se seznámíte s celou zápletkou. Důležitým scénám hry budou předcházet sekvence ve filmovém stylu, které by měly dodat následujícímu mordování správný říz a atmosféru, a abyste si to mohli celé vychutnat ještě lépe, budou tu k dispozici dvě kamery, pomocí kterých už si snad najdete ten správný úhel pohledu. Pokud vás zajímá, jak že to bude s Maxovým vybavením a dalšími záležitostmi, týkajícími se akčních pasáží, vězte, že k dispozici by mělo být minimálně dvanáct realistických zbraní, kterými kromě všech obyčejných mizerů a zfetovaných gangsterů budete moci poslat (nebo taky neposlat) na onen svět i deset propracovaných charakterů, které budou mít své vlastní motivy a speciálně k vám i velmi úzký vztah. Díky tomu budete mít skutečný důvod mít je rád, věřit jim, pochybovat o nich a nebo je nenávidět a vyprázdnit do nich zásobník, sotva je zahlédnete. Očekávejte také, že narazíte na postavy, které vám budou nabízet pomocnou ruku, ale jak se říká v jedné pohádce: ,,Na jazyku med, v srdci jed.“ Zkorumpovaná policie, nečestní politici, New York uprostřed té nejhorší přírodní a morální mizérie – to bude prostředí, kterým budete jako Max Payne procházet.

A až tento příběh dohrajete, budete mít jednu úžasnou možnost - totiž sami si navrhnout v přidruženém editoru své vlastní levely, které zalidníte (nebo zamoříte?:-))) dalšími bídáky odsouzenými k marným prosbám, aby vás nikdy nepotkali. A pozor – to vše ve WISYWIG, díky čemuž by to měl zvládnout opravdu každý.

Přestože Remedy Entertaiment toho za sebou mnoho nemají (jsou autory hry Final Reality), téměř nikdo nepochybuje o tom, že Max Payne bude jedním ze zážitků roku 2000. Engine nazývaný MAX-FX by měl umožňovat práci se hrou světel a stínů na úrovni fotorealismu, postavy by se měly pohybovat plynule (sám Max bude tvořen osmi sty polygony), a aby tvůrci docílili opravdu přesvědčivé atmosféry, navštívili poprvé v životě New York, kde si pro inspiraci natočili 10 hodin videa a udělali 5000 fotografií.To vše spolu se silným příběhem napovídá cosi o tom, že tady svoji práci dělá někdo nejen rád, ale i zodpovědně, a jak sám tvrdí, nevypustí Maxe Paynea do světa dřív, než bude skutečně hotov. Každopádně by to mělo být po téměř třech letech v tomto roce a nám nezbývá než se těšit, až z našich monitorů Max Payne poprvé skrze zuby ucedí:“Vaše práva vám budou přečtena na vašem pohřbu.“

Diskuze (3) Další článek: Iron Strategy

Témata článku: , , , , , , , , ,