Microsoft více poodkryl automatický systém cloudu pro XOne

Dnešním dnem se zahájil prodej druhé next-gen konzole, krabičky jménem Xbox One. Microsoft se samozřejmě snaží všem ukázat, že jejich konzole je lepší a jedním z prvků, který to má zaručit, by mohl být automatický cloud a jeho využití.

XOne automaticky spravuje data uložená na interním disku skrze synchronizaci on-line cloudu. Pokud tak konzole bude mít možnost přístupu ke cloudu, uloží například herní pozice a jiná data na vzdálené uložiště, a tím zaručíte jejich bezpečnost a přístup odkudkoliv.

Xbox One byl navržen tak, aby uměl pracovat s daty na cloudu. Hráči tak nebudou muset mít na svém interním disku uložené postupy z her, nastavení nebo nějaké další informace. Vše bude uložené na vzdáleném uložišti a vy tak budete mít neomezený prostor pro ukládání," řekl Microsoft v rozhovoru pro Game Informer a pokračoval.

Pokud budete chtít hru odinstalovat nebo jen přeinstalovat, nebudete se muset trápit se zálohami a bude stačit jen kliknout na tlačítko v Xbox One Menu. Pokud hru naistalujete později, XOne si pomocí cloudu najde data ke hře a vše propojí zcela sám.

Pokud nebudete v režimu on-line, bude se váš postup ve hře ukládat na interní disk, který bude sloužit jako dočasná mezipamět. Po připojení k internetu se opět vše synchronizuje a váš postup se aktualizuje i v cloudu. Tyto data můžete využívat na jakékoliv konzoli XOne a pokračovat ve svém postupu prakticky kdekoliv.

Kromě automatické synchronizace má cloud ještě další velmi důležitou funkci. Dokáže na sebe ve videohrách brát funkci pomocníka, kterému se přidělí umělá inteligence a jiné výpočty, které už nebudou zatěžovat konzoli. To názorně ukazuje např. nová Forza 5, která cloud používá k výpočtu a neustálému zlepšování umělé inteligence. Jsme rozhodně zvědavi, jak toho využijí vývojáři dalších her.

Diskuze (5) Další článek: Plants vs. Zombies: Garden Warfare dorazí na oba Xboxy v únoru

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,