Might & Magic: Heroes 6 - jednoduchá závislost (dojmy)

Nemožné se stalo reálným. Odtrhli jsme se od probíhající bety Might & Magic: Heroes 6, abychom se podělili o naše dojmy. Jsou nakysle pozitivní.

Ještě jeden tah a jdu spát. Obvyklé zaříkávání hráčů tahových strategií se opět dostane do permanence, protože už za dva měsíce vyjde šestý díl oblíbené série Heroes of Might & Magic. Tentokrát s trochu šmrncovnějším jménem Might & Magic: Heroes 6. Měli jsme možnost si užít pěkných pár dnů (a hlavně nocí) s nedávno spuštěnou uzavřenou betou a radíme začít si schraňovat dovolenou na začátek září, protože Heroes 6 vypadají dobře. Návykově dobře. Jen vám nesmí vadit spousta nových nápadů, které mají za úkol hru trochu zrychlit a (hardcore fandové to neuslyší rádi) zjednodušit.

 

Cesta krve či slz

V menu bety najdete aktivní položky single i multi player, ovšem zahrát si můžete pouze na svém počítači.

Radíme začít si schraňovat dovolenou na začátek září, protože Heroes 6 vypadají dobře. Návykově dobře

Kromě dvou tutoriálových misí za Haven (Azyl, chcete-li) a jedné za Sanctuary (Svatyně) je v nabídce jedna multiplayerová mapa pro hot seat mód, tedy více hráčů střídajících se na jednom počítači. K lehkému ozkoušení je i síť Cornflux, jakýsi perzistentní profil, kde si můžete vytvořit své hrdiny, které si následně levelujete a vybavujete podle svého.

Heroes 6 07.jpg Heroes 6 14.jpg

Ostatně hrdinové doznali docela dost změn, jejich vylepšování nově funguje trochu víc ve stylu RPG her, kde máte několik stromů dovedností a při postupu na vyšší úroveň cpete body do skillů podle svého výběru. Novinku představují dvě cesty vývoje: cesta krve a cesta slz. Ve zjednodušené podstatě jde o morální systém. Pokud se orientujete na útočná kouzla a dovednosti, roste ukazatel cesty krve, pokud vsázíte spíš na defenzivní dovednosti, míříte cestou slz. Vliv mají i rozhodnutí přímo ve hře: zda zničíte slabé potvory, či je necháte prchnout a tak dále. Podle vašich voleb získáváte přístup ke specifickým silnějším bonusům frakcí. Prosté. Tvůrci by nicméně měli zapracovat na zpřehlednění uživatelského prostředí, protože vyznat se ve spleti různých položek a záložek je zpočátku fuška.  

Méně surovin stačí

Samotná hra v jádru stále funguje stejně. Máte obrovskou mapu, na které tah za tahem posouváte svého hrdinu, zvelebujete si města a najímáte nové jednotky, bojujete s neutrálními potvorami, sbíráte suroviny a artefakty, válčíte s dalšími frakcemi, obléháte jejich města…klasika. Novinkou je rozdělení mapy na ohraničená teritoria, kterým dominuje město (dovolí stavět nové budovy a najímat jednotky) nebo pevnost (pouze najímání jednotek). Všechny doly a vylepšení patří automaticky vládci teritoria a natrvalo získat je můžete pouze dobitím města/pevnosti. Mezitím však lze důl třeba okupovat a získávat suroviny pro sebe, jakmile se vzdálíte, spadne daný objekt zpátky původnímu majiteli.

VIDEO: 4434 'Might Magic Heroes 6 - Beta trailer'

Zjednodušení se dočkal systém surovin, nově už si vystačíte jen se zlaťáky, dřevem, kameny a krystaly. Záměr tvůrců je jasný, osekat příliš rozbujelý systém surovin, který vás nutil po mapě hledat jako magor tu spásonosnou hromádku potřebného harampádí pro další rozvoj. Přímočařeji působí i samotné město, kde už tvůrci možná zašli za hranu, minimálně co se týče vizuálního zpracování. Nádherně zpracované obrazovky měst se spoustou detailů nahradilo malé okno s několika záložkami. Ve funkčnosti velký rozdíl není, jen se prostě budete méně kochat.

Konec smrtících archandělů

S osekaným městem souvisí i přeorganizování jednotek. V Heroes 6 se dělí do tři vrstev. V první najdete varianty na střelce, podpůrné povolání a bojovníka nablízko. Druhá vrstva je už poněkud více specifická pro jednotlivé frakce a na špici je pochopitelně jako obvykle ultimátního zabijáka třeba v podobě archanděla se dvěma meči. Snad jako v každém dílu tu narazíte na spoustu nových či přepracovaných jednotek, takže stále je tu pocit něčeho nového.

Heroes 6 03.jpg Heroes 6 11.jpg

Kromě rozdílného vzhledu a rozdělení se změnily i samotné bojové schopnosti. Bitvy vycházejí ze čtvercové sítě známé z Heroes 5, hrdina opět stojí mimo bojiště a zasáhnout může kouzlem či útokem, ale podstatnější je změněný přepočet hitpointů a síly. Zjednodušeně: potvory nyní vydrží víc a nejsilnější jednotky už nejsou takovými fatálními zabijáky.

Kromě rozdílného vzhledu a rozdělení se změnily i samotné bojové schopnosti

Jednotlivé boje trvají delší dobu a nejsem si jistý, zda je to úplně dobře. Na jednu stranu se tak více uplatní taktika, protože pár úderů prostě neznamená konec bitky, na druhou stranu se klání občas až moc protahují. Vždycky si ovšem můžete zrychlit animace případně nechat boj proběhnout automaticky.

Vyhneme se invazi brouků?

Heroes 6 mají i přes celou řádku zjednodušení a úprav stále to stejné kouzlo a chytlavost série, kdy s pálícíma očima zíráte do monitoru, venku pomalu svítá, ale vy přesto najíždíte na ikonku Konec tahu. Klik. Konec tahu. Klik. Konec tahu. Klik. Konec tahu. Klik… Hardcore fandové asi s největší pravděpodobností budou zpočátku nadávat na změny a teprve čas ukáže, zda šestka bude opravdu podařený díl, nebo sklouzne k těm méně oblíbeným, jako Heroes 4.

Heroes 6 12.jpg Heroes 6 13.jpg

Prozatím jsou však mé dojmy kladné. Heroes 6 dobře vypadají a neméně dobře se hrají. Největší obavy představuje hejno bugů, kterých je v betě docela dost. Od pomalého a chybného načítání modelů, přes zasekávající se AI, jednotky procházející zdmi, až po tvrdé pády do systému. Tvůrci mají na vyladění ještě dva měsíce, snad se jim bude dařit.

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie | Tahová fantasy strategie
Výrobce: Black Hole Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 11. října 2011
  • Chytlavá hratelnost
  • Skvělý vývoj hrdiny
  • Pestré frakce a jednotky
  • Vydrží na dlouho
  • Docela dost bugů
  • Ošklivé ingame animace
  • Málo neutrálních jednotek
Diskuze (5) Další článek: Bethesda odhaluje FPS Dishonored

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,