Město ze skla vítá zpět Faith a my vítáme zpátky populární parkourovou akci. Jak dopadla?
První Mirror's Edge byl neuvěřitelně unikátní hrou, která rozvířila stojaté vody originálně pojatých FPS akcí a přinesla místo neustálé střelby ladné piruety hlavní hrdinky Faith. Právě nevšednost a unikátnost byla hlavním tahounem prvního dílu a tak není divu, že jsme měli nad pokračováním obavy. To se nakonec dočkalo světlo světa a můžeme minimálně prohlásit, že není vůbec špatné.
Město v oblacích
Příběh se odehrává v dystopickém městě Glass, kterému vládne tvrdou rukou Konglomerát, sestávající z 13 obrovských korporací. Ty se neustále přou o moc a nadvládu nad městem a mezi tím vším žijí obyčejní lidé. Lidé, kteří nestojí o kontrolu jejich životů. Někteří se rozhodli uniknout systému a tvoří tzv. Runner, běžce, co stojí proti zákonu a obývají povětšinou střechy mrakodrapů.
Je tady i bezpečnostní složka K-Sec, divize společnosti Gabriela Krugera, jednoho z nejmocnějších lidí města a člověka, se kterým se nechtěně pustíte do křížku. Jakožto Faith se po nějaké době v chládku vracíte na scénu a opět obouváte své sportovní botky, abyste zadkem klouzali po střechách. Tentokrát ale nepůjde pouze o budoucnost a klid těch nejbližších, ale i tajemnou minulost hlavní hrdinky.
Příběh rozhodně není důvod, kvůli kterému si hru budete kupovat
Příběh je rozhodně poutavější než v případě jedničky, dokáže zaujmout a ačkoliv je plný akčních klišé, udrží pozornost. Všichni ale, že kvůli příběhu Mirror's Edge nehrajeme.
Na přeskáčku a stylově
Mirror's Edge vždy byl o požitku z parkouru a Catalyst tento pocit přenáší parádně. Opět je tu přítomna ladnost a plynulost pohybů, akrobatické prvky a díky lehkému RPG systému i možnost si Faith vylepšovat v několika kategoriích, aby byla svižnější, více vydržela a používala nové gadgety. RPG prvky rozhodně potěší, stejně jako otočka o 180 stupňů z hlediska stavby světa. Ten je totiž ve hře kompletně otevřený.
Můžete si tak po mapě běhat, kam se vám zlíbí a příběh, výzvy či nepovinné úkoly plníte volným stylem jako v každé jiné sandboxové hře. To rozhodně přispívá k pocitu volnosti a nesvazuje tolik jako extrémně lineární jednička. Na stranu druhou je toto pozlátko pouze vizuální a lehce klamavé, protože mapa střech města je sama o sobě dost omezená a otevřená, takže budete všechny její kouty znát nazpaměť za pár minut. A ano, na ulice se opět nepodíváte.
To ale nemění nic na faktu, že otevřenost hře prospívá a dává více možností se vyblbnout. Střechy jsou plné kolegů, lidí, připravených vám dát úkol navíc i hlídek, kterým se musíte vyhýbat. O to víc, když běhání je tak zábavné a rvačky dostávají zcela nový rozměr. Tentokrát už si na střelné zbraně nesáhnete vůbec, ale to nevadí. Faith totiž dostala do vínku pár nových fint a bitky jsou tak mnohem intenzivnější a zajímavější. Nechybí úskoky, kopy, chvaty a různé taktické pohyby, takže si opravdu připadáte jako trénovaný bojovník. Nepřátelé se ukážou v několika variacích, takže vždy musíte umět kombinovat taktiku a myslet strategicky.
Bohužel z hlediska umělé inteligence moc rozumu nepobrali. Většinou bezhlavě utíkají, případně vám jdou na tělo bez toho, aby se vás snažili obejít nebo vzít do kleští. Nejde o nic převratného, ale mohli jsme se dočkat i o poznání rozumnějších soupeřů. S tím souvisí i nový systém hledání, kdy po vás jde helikoptéra a výsadkáři, bohužel ale stačí jen rychle utíkat a nebezpečí je ta tam.
Naleštěná prázdnota
Nezaměnitelný výtvarný styl je jedním z es této značky a ani dvojka není výjimkou. I zde narazíte na nádherné naleštěné mrakodrapy, extravagantní kreace, skvělou práci s bílou a neony a obecně zajímavých designem města. Také postavy vypadají díky Frostbite enginu třetí generace věrohodně a živě, akce je svižná a nikde se nic neseká a nedrhne.
Bohužel nic není bez chyb a grafika se dá označit spíše za průměrnou. Občas se postavy zaseknou v prostředí, pathfinding není nejlepší a grafické bugy se občas také objeví, především při větší rychlosti. Naštěstí to není nic, co by vyloženě kazilo zážitek ze hry. O to víc, když hudební doprovod je opět prvotřídní, jemný a uklidňující. Zkrátka tak, jak to máme rádi.
Dostupné pro:
PC, PS4, Xbox One
Žánr:
Akce | Parkourová akce
Výrobce:
EA DICE
Začátek prodeje:
9. června 2016
- Otevřený svět
- Nové pohyby a chvaty
- Nádherný výtvarný styl
- Skvělá hudba
- Minimální inovace
- Uzavřenost mapy
- Málo obsahu
Mirror's Edge Catalyst by se dal označit za příjemný. Pokračování, které neurazí, ale ani nenadchne. Pobíhání po střechách a rvačky s hlídači vás zabaví a několik hodin se určitě budete skvěle bavit. Po splnění několika výzev a dojetí příběhu ale zjistíte, že už tu není moc co dělat.