Modern Combat 3: Fallen Nation – mobilní Call of Duty (recenze)

Stejně jako se těší PC a konzoloví hráči na Call of Duty, se nemůžou dočkat mobilní hráči série Modern Combat. Třetí díl je tu.

Pokud jste už měli tu čest s prvním či druhým dílem Modern Combat, budete zde prakticky od začátku jako doma. Na herní náplni se toho moc nezměnilo, ovládání je pořád stejné a bohužel přetrvávají i stejné problémy.

Ačkoliv se z francouzského studia ozývaly hlasy, že tentokrát se můžeme těšit na zajímavý a srdceryvný příběh, není tomu tak. Věřte nebo ne, tři země (Rusko, Pákistán a Korea) se daly dohromady a vyšláply si na Strýčka Sama, což se jim povedlo.

Spojené státy mají jednu speciální jednotku, která dokáže postřílet snad půlku armády spojenců a vyžene je zpět za Oceán

Tedy tak na půl. Zapomněly totiž, že Spojené státy mají jednu speciální jednotku, která dokáže postřílet snad půlku armády spojenců a vyžene je zpět za Oceán. Jedním z vojáků oné obávané jednotky jste samozřejmě vy a ve třinácti misích si to budete mašírovat po celé Americe, od Los Angeles po Aljašku, abyste potom konečný úder zasadili nepřátelským spojencům přímo v Pákistánu.

Herní náplň je prakticky stejná jako vždy. Někam doběhnete, všechno postřílíte a jede se dál. Sem tam vám autoři připraví nějakou honičku v obrněných vozidlech, nebo vás nechají se například proletět v helikoptéře. Nechybí ani zachraňování a následné eskortování důležitých osob do bezpečí. Zkrátka všechno to, co už jsme nejen v Call of Duty, ale i v Modern Combat několikrát viděli.
Veškeré lokace jsou maximálně naskriptované, což na jednu stranu přináší velmi efektivní in-game videa a vaší následnou slavnou minutku, nicméně také kazí herní dojem. Je sice působivé pozorovat, jak váš kolega vykopává dveře, a vy vnikáte do místnosti plné nepřátel a ve zpomaleném čase je všechny posíláte do horoucích pekel, jenže když hned za několik vteřin umřete a stejnou část procházíte podruhé a vše se odehrává naprosto totožně, onen „wow“ efekt se jaksi vytrácí.

Plná naskriptovanost platí i u protivníků, což je dvojnásobná škoda. Ve třetím díle se jich na vás valí opravdové a nekonečné hordy a je doslova groteskní pozorovat, jak se všichni vojáci blíží naprosto stejným způsobem a schovávají za stejné překážky, za kterými před pár vteřinami padli jejich kolegové. V některých místech je naprosto očividné, že autoři spoléhali na to, že tuto část proběhnete napoprvé a třeba si míry skriptování nevšimnete. Jenže když se na vás valí místy třeba i dvacet protivníků, kteří jsou sice tupí, nicméně v několikanásobné přesile, je těžké přežít. Přiznám se, že snad ještě v žádné střílečce od Gameloftu jsem tolikrát neumřel.

Objekty v okolí jsou také zajímavou kapitolou, nicméně opět podléhají onomu proklatému skriptování. Jakkoliv skvěle může vypadat pohled na tank, který právě boří jednu budovu za druhou přesně v momentu, kdy jste vstoupili do určitě zóny (asi abyste měli perfektní výhled), je nesmírně frustrující být schopen přeskočit jednu překážku a druhou, která je naprosto totožná, už ne. A to jen proto, že vám to zkrátka autoři nedovolili, nebylo to v jejich – pardon vaší, předpokládané cestě.

Pokud vás hra pro jednoho hráče příliš neosloví, nezoufejte. Skvělý multiplayer z minulého dílu se dočkal několika vylepšení, díky kterému hra nabízí vůbec nejpropracovanější a nejzábavnější akční multiplayerovku současnosti. Mapy se rozrostly až na číslo 6, herních modů nově najdete 7 a aby těch čísel ještě nebylo málo, na každé mapě může hrát naráz až 12 hráčů. Nově tu také nalezneme speciální bonusy.

Skvělý multiplayer z minulého dílu se dočkal několika vylepšení

Ty spustíte, například když se vám povede zabít řetězově hned několik protivníků najednou a celý váš tým dostane nějakou výhodu. Například, že uvidí všechny soupeřovy vojáky na radaru, nebo si může přivolat leteckou podporu, která se už o skupiny protivníků bezpečně postará. Samozřejmě nechybí ani levelování, se kterým jsou spojené nové zbraně a vybavení. Krom zkušenostních bodů za každý zápas získáte ještě speciální peníze, za které si můžete pořídit speciální vylepšení pro své zbraně. Pokud se vám nechce čekat, je možné si tyto peníze zakoupit za reálnou měnu v in-game shopu hry.

Graficky se jedná opět o skvost lahodící každému hráčskému oku a Gameloft opět dokázal, že co se týká audiovizualizace, je mistrem ve svém oboru. Pokud si hru pořídíte hlavně s vidinou zábavné singleplayerové kampaňě, budete spokojeni asi jen na půl. Naopak pro multiplayerové hrátky momentálně nenajdete kvalitnější titul. Pokud bychom měli rozdělit hodnocení, hra pro jednoho hráče by obdržela číslo 7, hra pro více hráčů potom 9. I z tohoto důvodu je tak výsledné hodnocení nastaveno na jakýsi kompromis.

Poznámka: iOS verze je již k dispozici, Android by měla být v "nejbližší době".

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Akce | Válečná FPS