Na konferenci X10 Peter Molyneux dopředu sliboval klíčové informace o třetím pokračování Fable, které prý rozlítí řadu fanoušků po celém světě. Je to skutečně tak? Dost možná ano. Tohle RPG, dá-li se tak tomu ještě říkat, totiž definitivně přijde o zkušenostní body i ukazatel zdraví.
Místo potřebného chlívku tak budete muset sledovat obrazovku, jež bude, po vzoru first-person stříleček, rudnout podle vážnosti vašeho zranění. Co se zkušeností týče, ty Lionhead vyřešil počtem následovníků, které v Albionu získáte. Čím víc jich budete mít, tím silnější budete.
Stejně to přitom bude fungovat i se zbraněmi. Podle toho, které a jak budete používat, budou růst vaše schopnosti s nimi. "Stále je to RPG, jen bez zkušeností a ukzatele zdraví," uvedl během demonstrace Molyneux. "Jelikož tohle budou simulovat vaši následovníci, řekli jsme si, že zkušeností již není třeba."
Hlavním důvodem pro jejich zrušení přitom podle hlavy Lionhead bylo, že se v nich většina hráčů pořádně nevyznala. Ihned navíc dodal, že už je sbírání zkušeností podle něj ohrané a působí hrozně staromódně. "Navíc, proč dostávat zkušenosti jen za boj? To se nezdá správné. Dělání ostatních věcí by mělo být v herním univerzu stejně důležité jako boj samotný."
Obdobný názor pak Molyneux prezentoval i v otázce ukazatele zdraví. "Ukazatele jsme se nezbavili, jen jsme ho, po vzoru stříleček z pohledu první osoby, začlenili do herního světa. Když vaše zdraví klesne, rohy obrazovky se zabarví do ruda. Je to v podstatě stejné, jako kdyby tam byl ukazatel, tohoto si však budou lidé více všímat."
Závěrem pak vizionářský tvůrce prozradil, že tohle byly ty dvě věci, u nichž se bojí, že hráče naštvou. "Když hru zbavíme zkušeností a ukazatele zdraví, a přechod z levelu na level převedeme z 2D rozhraní do 3D, jsem si jistý, že řada hráčů bude přinejmenším rozmrzelá, ale to rozhodně není důvod, proč to neudělat."
Jo, a abychom nezapomněli, lidé z Microsoftu později ještě doplnili, že se titulu dočkáme na X360 "již" o letošních Vánocích.
Zdroj: Eurogamer
- Pohádkový svět Albion
- Povedené vedlejší úkoly
- Kvalitní české titulky
- Nesmrtelnost v bojích
- Příliš jednoduché
- Revoluce jenom v příběhu