PC | RPG

Molyneux zbavil Fable 3 zkušeností

Na konferenci X10 Peter Molyneux dopředu sliboval klíčové informace o třetím pokračování Fable, které prý rozlítí řadu fanoušků po celém světě. Je to skutečně tak? Dost možná ano. Tohle RPG, dá-li se tak tomu ještě říkat, totiž definitivně přijde o zkušenostní body i ukazatel zdraví.

Místo potřebného chlívku tak budete muset sledovat obrazovku, jež bude, po vzoru first-person stříleček, rudnout podle vážnosti vašeho zranění. Co se zkušeností týče, ty Lionhead vyřešil počtem následovníků, které v Albionu získáte. Čím víc jich budete mít, tím silnější budete.

Stejně to přitom bude fungovat i se zbraněmi. Podle toho, které a jak budete používat, budou růst vaše schopnosti s nimi. "Stále je to RPG, jen bez zkušeností a ukzatele zdraví," uvedl během demonstrace Molyneux. "Jelikož tohle budou simulovat vaši následovníci, řekli jsme si, že zkušeností již není třeba."

VIDEO: 2104 'Fable 3 - trailer'

Hlavním důvodem pro jejich zrušení přitom podle hlavy Lionhead bylo, že se v nich většina hráčů pořádně nevyznala. Ihned navíc dodal, že už je sbírání zkušeností podle něj ohrané a působí hrozně staromódně. "Navíc, proč dostávat zkušenosti jen za boj? To se nezdá správné. Dělání ostatních věcí by mělo být v herním univerzu stejně důležité jako boj samotný."

Obdobný názor pak Molyneux prezentoval i v otázce ukazatele zdraví. "Ukazatele jsme se nezbavili, jen jsme ho, po vzoru stříleček z pohledu první osoby, začlenili do herního světa. Když vaše zdraví klesne, rohy obrazovky se zabarví do ruda. Je to v podstatě stejné, jako kdyby tam byl ukazatel, tohoto si však budou lidé více všímat."

Závěrem pak vizionářský tvůrce prozradil, že tohle byly ty dvě věci, u nichž se bojí, že hráče naštvou. "Když hru zbavíme zkušeností a ukazatele zdraví, a přechod z levelu na level převedeme z 2D rozhraní do 3D, jsem si jistý, že řada hráčů bude přinejmenším rozmrzelá, ale to rozhodně není důvod, proč to neudělat."

Jo, a abychom nezapomněli, lidé z Microsoftu později ještě doplnili, že se titulu dočkáme na X360 "již" o letošních Vánocích.

Zdroj: Eurogamer

Dostupné pro: PC, X360
Žánr: RPG | Akční RPG
Výrobce: Lionhead | Webové stránky hry
Začátek prodeje: Q4 2010
  • Pohádkový svět Albion
  • Povedené vedlejší úkoly
  • Kvalitní české titulky
  • Nesmrtelnost v bojích
  • Příliš jednoduché
  • Revoluce jenom v příběhu
Diskuze (6) Další článek: Víme, kdy vyjde Alan Wake, no fakt

Témata článku: , , , , , , , ,