PC

Návod: Half-Life 2 – průvodce hrou

Zasekli jste se někde? Nevíte kudy kam, nebo se vám prostě nedaří? Half-Life 2 je sice přímočará hra, ale dokáže pěkně potrápit, obzvláště pak některými puzzly založenými na fyzice. Proto všem, kteří mají nějaké potíže, přinášíme tohoto průvodce hrou.

Half-Life 2. O této pecce letošního podzimu již bylo napsáno skutečně mnoho, včetně recenze z minulého týdne tady na Doupěti. Smyslem následujících několika odstavců ovšem nebude hru vychvalovat, ale naopak pomoci vám ji projít od začátku až po závěrečné titulky. Zkušení hráči se zde prakticky nic nového nedozvědí, ostatním by však měl tento článek pomoci hru lépe zvládnout a úspěšně dokončit.

   

Jak žít a přežít

  • Používejte úkroky a běhání. Snižujete tak podstatně šanci, že budete zasaženi.
  • Poznejte svého protivníka! Každý nepřítel se liší nejen vzhledem, ale i rychlostí, způsobem útoku a inteligencí. Každý má silnou stránku, ale i slabiny. Najděte je tedy - a využívejte. Například pro lidské protivníky znamená jedna či dvě rány do hlavy smrt.
  • Dvakrát měř, jednou řež aneb nepalte jako zběsilí. Naopak vyčkejte, v klidu zaměřte a střílejte po dávkách, když máte čas. Na malé cíle jako je Scanner, Manhack či Headcrab je navíc škoda munice, využijte páčidlo nebo Gravity Gun.
  • Ukládejte hru pokaždé, když jste absolvovali těžší přestřelku, nebo když tušíte, že se brzy něco semele. Je lepší mít hru uloženou vždy co nejblíž, než procházet delší úsek celý znova.
  • Používejte rebely ve vaší jednotce, které získáte v pozdější fázi hry. Stisknutím „C“ je můžete poslat kamkoliv. Pokud vám zemřou, nevadí. Potkáte další, kteří se k vám přidají.
  • Nedaří-li se vám skákání v bugině a vždy se vybouráte, použijte turbo (SHIFT). Pozor však na horší ovládání během zrychlení.
  • Všímejte si drobností. Hra je plná tajných míst s municí a lékárničkami (většinou je poblíž žlutý znak Lambda). Když budete opravdu pozorní, uvidíte i G-Mana, a to hned několikrát. Přesný počet vědí jen autoři, ale těch míst je přibližně 10.

Kapitola první: Point Insertion

  • Stejně jako v prvním díle, i zde začínáte ve vláčku. Ten po chvíli zastaví a otevřou se dveře. Od tohoto okamžiku je již vše ve vašich rukách. Nelze zde zabloudit, takže pokračujte pořád dál a řiďte se pokyny stráží. Dostanete se k Barneymu. Budete vyrušeni a tak běžte do další místnosti, vylezte po žebříku a poskládejte bedny na sebe. Vyskočte na ně a prolezte otvorem.
  • Jedinou možnou cestou se dostaňte z budovy, jděte napravo a poté opět do uličky napravo. Vylezte po žebříku a seskočte za plotem. Pokračujte dál, a to vždy cestou, kde nejsou stráže.
  • Vstupte do domu a s pomocí muže, který na vás zavolá, se dostanete na střechu. Pokuste se nespadnout a jakmile najdete okno, proskočte jím dovnitř a jděte po schodech dolů. Po vyřízení stráží následujte Alyx.

Kapitola druhá: A Red Letter Day

  • Jděte za Alyx a vyslechněte si rozhovor, po kterém získáte svůj HEV oblek (viz screen 1). Ten si můžete hned dobít u panelu na stěně. Pokračujte do druhé místnosti a až vypadne kabel, opět ho zapojte a přepněte spínač. Dojde k teleportaci Alyx.

screen 1

  • Nyní se nechte teleportovat sami. Jako obvykle se něco pokazí a skončíte úplně jinde, než jste chtěli. Slezte a proběhněte ke schodišti. Za ním vás již čeká Barney. Podívejte se nahoru a postavte se pod něj. Hodí vám páčidlo.
  • Nyní si proklestěte cestu dál a projděte vagónem nalevo. Na kolejích se přikrčte na stranu před vlakem. Až přejede, běžte kousek za ním, otočte se vlevo a doběhněte k otevřenému vagónu. Naskočte, vyšplhejte po žebříku a přeskákejte přes vlaky až za plot.

Kapitola třetí: Reute Kanal

  • Dostaňte se ven a zbavte se stráží; získáte pistoli. Jelikož budou přicházet stále noví a noví, jakmile zastaví vlak, přeskočte přes něj na druhou stranu. Moc se nezdržujte a pospíchejte dál přes ohnutý plot.
  • Narazíte na skupinku stráží, stojících za kulometem. Nevystavujte se přímé palbě a ihned vlezte do tunelu. Projděte jím a dostanete se skupince do zad. Po jejich vyřízení rozstřelte barel a po lávce pokračujte dál do tunelu.
  • Potkáte ženu, kolem které vlezte do dalšího tunelu. Jděte dál, ale spatří vás vojáci a shodí na vás hořící barely. Schovejte se pod vodu, výbuch vám neublíží. Pokračujte v cestě a jakmile spatříte stráže na mostě, rozstřelte barely a bude o starost méně. Pokračujte do tunelu.
  • Opět skončíte ve vodě a budou na vás padat barely. Vyhýbejte se jim a najděte žebřík. Prolezte do druhé části a na jejím konci vylezte na dřevěnou plošinku. Ničím se nezdržujte a přeskákejte po plošinách do dalšího tunelu.
  • Následující hádanka se dá vyřešit dvěma způsoby. Buď můžete na druhý konec desky naházet cihly, které se válí všude okolo, a poté po ní vylézt nahoru. Nebo využijete cihly k vytvoření úhledných schůdků (viz. screen 2).

screen 2

  • Narazíte na helikoptéru. Prozatím nemáte ke zničení ten správný arzenál, takže se nezdržujte a během se rychle dostaňte dveřmi do budovy. Dejte pozor na zámotky a projděte dozadu, kde vyjděte dveřmi ven. Helikoptéra po vás opět půjde, ale stačí doběhnout na konec cesty a zahnout vlevo, kde jsou schody. Pokračujte dál, dokud nebudete v místnosti s chlápkem. Otevře vám dveře, kterými běžte dál a po cestě likvidujte Manhacky.
  • Po chvíli se dostanete k nádrži, v níž se točí lopatky (viz screen 3). Cesta dál vede pod vodou vlevo, kde se dá proplavat. Vynořte se až na druhém možném místě. Jděte k potrubí a dostaňte se na něj. Pozor na páru a zámotky! Rozmlaťte prkna, seskočte dolů do šachty a následně do vody. Vynořte se a běžte dál.

screen 3

  • V místnosti s barely vyskákejte v rohu přes zábradlí na potrubí a přejděte do druhé místnosti. Všimněte si ventilu a seskákejte k němu. Otočte kolem a vraťte se zpět. Zbavte se Manhacků a proplavte dolů do tunelu. Rozbijte prkna na dně a nechte vyplavat stůl na hladinu. Vylezte na něj a přeskočte na cestu dál. Po chvíli dojdete ke vznášedlu.

Kapitola čtvrtá: Water Hazard

  • V této kapitole je směr postupu vždy zřejmý, ovšem narazíte na několik překážek, jež je nutné překonat.
  • Po chvilce jízdy se dostanete k můstku na vodní nádrži, který je z poloviny pod hladinou. Všimněte si modrých barelů poblíž a přesuňte je pod můstek do klece. Můstek se vynoří. Nastupte do vznášedla a přeskočte přes něj.
  • Další bariéru překonáte přes můstek na její levé straně.
  • Narazíte na zavřenou bránu. Stačí se probojovat přes budovu a najít ventil. Ten je ale nefunkční, ale stačí se podívat vpravo na několik barelů a odpálit je. Výbuch způsobí, že kmeny bránu prorazí.
  • Až se dostanete k místu, kde je cesta přehrazena vraky a plameny, stačí najet vpravo a přeskočit překážku po rampě.
  • V místě, kde je jsou po obvodu dřevěné sloupy a nedá se projet, si všimněte si červeného kontejneru. Obejděte ho, rozstřelte barely a cesta dovnitř a dál do tunelu je volná.
  • U hráze si všimněte skokánku z několika kmenů. Vašim cílem bude projít několik budov a dostat se k ventilu, který hráz otevře. Poté postačí proskočit dál.

Kapitola pátá: Black Mesa East

  • Vítejte v komplexu Black Mesa East. Zaparkujte vznášedlo a vydejte se do laboratoří, kde na vás již čekají. A připravte se, že získáte novou hračku, Gravity Gun. Bohužel, z hraní s Dogem (Alyxin čtyřnohý mazlíček) budete vytrženi nečekaným útokem.

   

Kapitola šestá: We Don’t Go To Ravenholm

  • Až spatříte plápolající táboráček s opalujícími se zombiemi a s nimi Otce Gregoryho, otočením kola u bomby oheň vypněte a projděte budovou. Najdete vypínač elektrického plotu s žebříkem, který se nachází kousek dál po cestě od táboráčku.
  • U vraků aut si všimněte páky. Nechte se vytáhnout a přeskákejte na ochoz, po kterém pokračujte dál.
  • Po chvilce se dostanete mezi hromady zombie; najděte tedy v jednom baráčku páku a aktivujte jí plošinku. Poté vylezte ven a jděte napravo. Najdete hromadu beden, takže po ní vyskákejte, přeskočte napravo k žebříku a jděte po střeše. Přeskočte přes plošinku a pokračujte dál.
  • Dostanete se k páce, od níž vede lano. Uvidíte opět Gregoryho, tak klidně počkejte, až vám pošle vozík, a braňte se před zombiemi lezoucími po okapu. Poté naskočte, zatáhněte za páku a vzhůru na hřbitov. Pak vás čeká jen krátká procházka dolem a budete v další části.

Kapitola sedmá: Highway 17

  • Dávejte pozor na Ant Liony a na převrácení buginy, které je opravdu snadné. U prvního mostu použijte turbo, jinak ho nepřeskočíte.
  • Až dorazíte k jeřábu, zaparkujte u „bucharu“ a aktivujte ho. Tato věcička udrží tyto roztomilé broučky v dostatečné vzdálenosti. Poté se dostaňte do kabiny jeřábu. Napadnou vás vojáci, takže magnetem uchopte kontejner a spusťte ho na ně. Nezapomeňte kontejnerem shodit lávku, po které následně přejdete a především nezapomeňte přenést svou buginu.
  • Po nějaké chvilce jízdy se dostanete k energetické bariéře. Stačí sledovat, kam vedou kabely ze sloupů, a všimnout si zarážek za zadními koly transportéru. Následuje jeho pád a destrukce o skálu.
  • Posledním problémem této části by mohlo být překonání energetické bariéry v jedné místnosti na mostě. Je nutné pomocí Gravity Gunu vytáhnout kabel ze zásuvky.

Kapitola osmá: Sandtraps

  • Až dojedete k zavřené bráně a zlikvidujete několik vojáků, tak si uvnitř budovy všimněte ovládání. Chybí v něm dva energetické články. Je jich zde více, takže si stačí vybrat. Jeden najdete hned v té samé místnosti a další je například pod vanou venku.
  • Pro pohyb přes písek používejte plechy nebo prkna, které pomocí Gravity Gunu posunujte stále před sebe. Pro upřesnění - jeden plech hoďte před sebe, stoupněte na něj a ten, na kterém jste doposud stáli hoďte opět o kus dál. Tímto způsobem se bezpečně dostanete dál.
  • Zabijete Ant Lion Guarda a získáte novou zbraň, Feromony. Vortigaunt vám názorně vysvětlí, jak se s tím pracuje.

   

Kapitola devátá: Nova Prospekt

  • Pozor na automatické věže a laserové miny. Posílejte na ně Ant Liony, neustále vám přicházejí noví; nebo využívejte granátu. Věže nelze zničit, ale lze je převrátit. To jde provést nejen výše zmíněnými způsoby, ale i Gravity Gunem či ručně.
  • Pokud nevíte, jak se v jedné části plné potrubí dostat přes vodu, vytvořte si z beden a barelů cestičku.
  • Další problémy se zásuvkou a energetickou bariérou vyřeší buď granát vhozený do okna nebo Gravity Gun.

Kapitola desátá: Entaglement

  • Několikrát budete muset rozmístit automatické věže, proto zachovejte klidnou hlavu a pořádně si vše promyslete. Vojáci začnou nabíhat až po umístění posledního. Věž střílí i ve chvíli, kdy ji stále držíte Gravity Gunem, toho můžete také využít. Pokud vám vojáci některou z věží shodí, můžete ji zvednout a opět postavit.

Kapitola jedenáctá: Anticitizen One

  • Celkem dlouhá, ale přímočará část. Zabloudit snad není kde. Dávejte však pozor na miny. Pomocí Gravity Gunu je chytněte a odpalte na nepřátele. Po nárazu explodují. Vyzkoušet si to můžete chvíli poté, co získáte vlastní družinu. Narazíte totiž na plech ležící přes otvor, který bude potřeba uvolnit. Právě pod ním se válí několik těchto hraček:o)

Kapitola dvanáctá: Follow Freeman!

  • Zde bych upozornil na Stridery. Nezůstávejte bez krytí a pokud zrovna nemáte žádnou raketu, urychleně nějakou najděte. Pro přesun využívejte běhu. Strider je schopen vás zlikvidovat během okamžiku a k jeho zničení je potřeba zhruba 5 raket.
  • Dávejte pozor i na vojáky, v některých částech se obnovují, takže se moc nezdržujte. A až si v troskách všimnete dřevěných trámů, vězte, že cesta vede právě tudy.

Kapitola třináctá: Our Benefactors

  • Využívejte modifikovaného Gravity Gunu. Rvěte ze zdí panely a vrhejte je po vojácích, nebo si je přitahujte a odpalujte v dál:o)
  • Bariéry deaktivujete vytažením jader z energetických sloupů.

screen 4

Kapitola čtrnáctá: Dark Energy

  • Tady nelze snad nic pokazit, na vrcholku citadely využívejte jádra a palte je do teleportéru (viz screen 4). Gunshipů si všímat nemusíte. Pokud budete dostatečně rychlí, spolu s teleportérem dojde i k jejich zničení. Nyní si vychutnejte závěrečnou scénu a určitě si počkejte až na konec titulků:o)
Diskuze (47) Další článek: Hattrick: Druhá polovina sezóny začala

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,