Need For Speed: Hot Pursuit 2 – opět pekelná honička

Série Need For Speed má mezi akčněji laděnými závodními hrami takovou pozici jakou má třeba Warcraft u real-time strategií. Sice nebyla přímo zakladatelem žánru, přesto byla mezi prvními a získala si po celém světě spoustu příznivců. Šestý díl, který se právě připravuje bude určitě chtít na úspěšnou minulost navázat. Jakým způsobem, to se dozvíte v tomto článku.

Začalo to kdysi dávno, v době kdy svět neměl ani potuchy o nějakých 3D grafických akcelerátorech a AGP neznamenalo nic. V čase, kdy počítačům kralovaly 486ky a ti nejbohatší doma proháněli mašinky s kmitočtem 133 MHz. Právě tenkrát se zrodila legenda - Need For Speed. Jenže dnes se píše rok 2002 a za tu dobu herní svět urazil dlouhý kus cesty a mnohé se změnilo. Avšak jméno Need For Speed má svůj zvuk nadále. Všichni ti, kdo mají rádi adrenalin v krvi při rychlostech dosahujících třísetkilometrové hranice čekají, co nového Hot Pursuit 2 přinese. A určitě nepochybují, že nové NFS posunou arkádové závody zase o kousek dál, stejně jak tomu bylo v legendárním prvním dílu a nebo třeba v třetím pokračování s podtitulem Hot Pursuit.

Vozová přehlídka

Ferrari 360 Spider               Akcelerace z 0 na 100km/h: 5s, max. rychlost: 304km/h, výkon: 400bhp

Lamborghini Diablo VT                        0-100km/h: 3,9s, max. rychlost: 328km/h, výkon: 550bhp

Lamborghini Murciélago                   0-100km/h: 3,8s, max. rychlost: 328km/h, výkon: 580bhp

Lotus Elise                                      0-100km/h: 5,3s, max. rychlost: 203km/h, výkon: 128bhp

Mercedes CL55                        0-100km/h: 5,2s, max. rychlost: 248km/h, výkon: 360bhp

Mercedes CLK-GTR                          0-100km/h: 3,4s, max. rychlost: 305km/h, výkon: 600bhp

Opel Speedster                               0-100km/h: 5,5s, max. rychlost: 218km/h, výkon: 147bhp

Porsche 911 Turbo                          0-100km/h: 4,2s, max. rychlost: 302km/h, výkon: 420bhp

Z názvu je patrné, že právě na NFS 3 se snaží autoři navazovat. Ono není se čemu divit - po poněkud rozpačitém druhém dílu, to byl právě Hot Pursuit, který sérii NFS posadil opět na pomyslný trůn her, ve kterých rozhodují schopnosti ovládat několik set koňů pod kapotou zánovních bouráků. Po "pekelné honičce" (jak se také podtitul NFS 3 překládá), přišel čtvrtý díl s novými prvky jako např. poškození vozu a nový herním režimem, který sice obsahoval jistá zlepšení, ale zas tak velká revoluce to nebyla. Zatím posledním kouskem programátorů od Electronic Arts bylo NFS: Porsche Challenge, které však díky své unikátní specializaci na jednu značku automobilů a originálními režimy nemohlo být považována za regulérní závodní hru. Bohužel PC trpí nedostatkem kvalitních arkádových závodů, a tak zůstalo po NFS prázdné místo. Otázkou je, zda-li jej zaplní právě šestý díl - Need For Speed: Hot Pursuit 2.

Programátoři z pobočky EA Seattle pro to mají všechny předpoklady - bohaté zkušenosti, hráčskou základnu a silného vydavatele v zádech. Vypadá to, že si toho jsou dobře vědomi a udělají pro úspěch hry vše. Návrat k názvu Hot Pursuit znamená, že si opět připomeneme infarktové stavy, které často přinášely honičky s policejními hlídkami. A tentokrát budete moci před strážci zákona nejen ujíždět, ale také utíkat! Sice jsem se zatím nedozvěděl, k čemu přesně bude takový útěk dobrý, když je vaším cílem vyhrát závod, ale nechám se překvapit. Pro správnou atmosféru také na silnicích nesmějí chybět civilní vozy, které vám opět svou rychlostí (spíše pomalostí) značně znepříjemní život. Ale právě díky tomu je série NFS taková jaká je. Rychlá, akční a také neskonale zábavná.

Hra nabídne slušný počet herních režimů. Zatím byly představeny tři módy - Challenge, Championship a Hot Pursuit. Challenge bude klasický závod jeden proti jednomu, šampionát je asi každému jasný, no a Hot Pursuit se bude točit okolo nekonečných soubojů mezi policisty a majiteli hodně našlapaných vozů. :-) Dále se také šušká o Top Cop a Be The Cop, kdy se pravděpodobně podíváte na věc z pohledu strážců zákona (i když to lze samozřejmě i v režimu Hot Pursuit). Osobně bych to tipoval na plnění předem zadaných úkolů.

Auta, tak to je koření každých závodů. A jak je u série NFS zvykem, nabídka samohybů dodává hře pikantní příchuť. Možnost vyzkoušet si řízení vozu, kterého v nejlepším případě uvidíte u nějakého hodně zazobaného milionáře a v horším nikdy, je hodně přitažlivá. Zvláště, když jsou jednotlivé vozy velice pečlivě vybrány. I největšímu automobilovému analfabetovi něco říkají názvy jako Lamborghini Diablo, Mercedes CL 50 či Porsche 911 Turbo. Takovýchto autíček připravili autoři více než dvacet, což je určitě nadprůměrné číslo.

A když už máme aut víc než bývá zvykem, proč také nešetřit na tratích, že? Takže se zamyslete, kolik by vám tak vyhovovalo? Dvacet, třicet? Ani náhodou. Je jich více než šedesát! A to má být PC verze ještě štědřejší a počet tratí se má blížit devadesátce. V takovémto počtu se určitě dostane na všechny typy silnic, okolí a počasí. Jen se trošku bojím, aby autoři neoznačili za novou trať závod ve stejném prostředí, kde pouze přibude objížďka a pojede se opačným směrem. Zatím byla předvedena pouze trať z jednoho hornatého ostrůvku ze Středozemního moře a už jen první záběry vypadají fantasticky. Moře se vlní, v zátoce se prohání pár plachetnic a uprostřed ostrova dýmí vysoká sopka - ideální místo pro závod. Cesta by neměla vést jen po vyznačených silnicích, ale pozornější řidiči jistě využijí některou z nesčetných zkratek.

NFS byla vždy kvalitně technicky zpracována a Hot Pursuit 2 určitě nebude výjimkou. Ve hře se dočkáme všelijakých rozmarů počasí, od nepříjemného lesku na předním skle díky slunečním paprskům po opravdu strašidelné bouřky a sněhové vánice. Pro lepší zážitek se autoři soustředili na spousty roztomilých detailů, listy stromů po průjezdu auta odletí dle fyzikálních zákonů, lesk na kapotě vozů, postava řidiče atd. Hra má být okořeněna speciálními animacemi a záběry např. pokud se auto ocitne na nějakém skokánku, čas se zpomalí ala Matrix a vy se můžete kochat nekonečným letem. 

Hot Pursuit 2 podporuje multiplayer, a to až v osmi hráčích. Na jednom počítači budete moci využít split-screenu, na který se v poslední době hodně zapomíná, což je docela škoda. Není lepšího pocitu než sledovat kamaráda, když jste mu to zrovna "natřeli" v závodě.

Nemusíte mít obavy, že by vás hra omrzela. Každý režim obsahuje spoustu bonusů, které vás motivují k dalším a dalším závodům. Šikovnější povahy si díky různým upgradům přetvoří auto k obrazu svému, vyberou si správnou barvu a se svým vozem se takřka sžijí. Nevýhodou je, že když už si na své virtuální mazlíčky zvyknou, asi se nebudou s radostí vracet do své staré škodárny, aby jeli do práce. :-)

Ale na tyto problémy máme ještě všichni dostatek času. Minimálně do přelomu léta a podzimu, kdy by se měla hra objevit na trhu. Do té doby to musíte se svými křápy vydržet! :-)

Oficiální stránka hry: www.needforspeed.com

Diskuze (4) Další článek: Kdy se dočkáme českých verzí Trainz a Steel Beasts?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,