NHL 15: hokej na poloviční úvazek (recenze)

Zatímco fotbaloví fanoušci se dočkali Fify 14 na PS4 a Xbox One hned při launchi, ti hokejoví byli o NHL 14 ochuzeni. Natěšení tedy vyhlíželi letošní ročník, který měl být dle vývojářů přelomový a v mnoha ohledech vylepšený oproti „old-gen“ verzi. Čeho jsme se nakonec dočkali a zda stálo čekání za to, se dočtete v naší recenzi.

Vzhledem k určitým problémům v oblasti herní náplně jsme se rozhodli tuto recenzi rozdělit do dvou částí – herní (či hratelností) a obsahovou. Každou z nich ohodnotíme samostatně, na konci se samozřejmě dozvíte celkový verdikt.

Kam se všechno ztratilo?

Začněme kritikou, ať jí máme za sebou – NHL 15 je obsahově prázdné stejně jako výrazy hráčů NY Rangers po prohraném finále uplynulé sezóny zámořské soutěže. Těšíte se na sezónu za váš oblíbený extraligový tým? Tak si běžte rychle koupit permanentku na stadion, v nejnovějším NHL se vám o ní může jen zdát. Stejně jako o draftu v režimu Be a Pro nebo o online hře více hráčů, kde každý ovládá svého hokejistu. Co tedy ve hře zbylo?

Zahrajete si mód Be a GM, ve kterém se ujmete role generálního manažera jednoho z týmů NHL a máte za cíl získat vytoužený Stanley Cup. Mimo samotného hraní se staráte i o přestupy hráčů či hlídání platového stropu. Dále si zahrajete v módu Be a Pro za svého hráče, kterému svým uměním vylepšujete statistiky a postavení v klubu. Bohužel zde chybí i možnost začínat v nižší soutěži AHL a postupně se vypracovat do týmu z NHL. Z toho vyplývá, že ani mizerné výsledky vás nepřipraví o místo v týmu a tak nemůžete se svou postavou „sestoupit“.

V těchto dnech přidali vývojáři možnost vlastního offline turnaje až pro 16 týmů, co je v současnosti jediný mód, kde si zahrajete s jinými týmy než z NHL

V těchto dnech přidali vývojáři možnost vlastního offline turnaje až pro 16 týmů, co je v současnosti jediný mód, kde si zahrajete s jinými týmy než z NHL. Samozřejmě nepočítáme rychlý zápas, kde proti sobě postavíte jakákoliv dvě mužstva. Co se online módů týče, máte na výběr tři možnosti – rychlou hodnocenou hru, přátelské utkání proti někomu z vašeho friend listu a Hockey Ultimate Team (zkráceně HUT). První jmenovaný mód je klasický zápas proti náhodnému hráči, kde svými výsledky vylepšujete své zkušenostní body, podle kterých vám hra přiřazuje podobně kvalitní soupeře.

Zajímavější a komplexnější je HUT. Zde si za vydělané peníze kupujete jednotlivé hokejisty a sestavujete si svou jedinečnou a vysněnou sestavu. Hráče musíte zásobovat smlouvami, pokud některému z nich vyprší, nesmí hrát. Stejně tak si určití hokejisté spolu rozumí více než s jinými a na ledě je to okamžitě znát.

Tolik tedy k velmi chudé nabídce módů. Pro fanoušky zámořské soutěže je tu Be a GM a zřejmě jsou spokojeni. Pro ty, kteří nejraději hrají extraligovou sezónu přišlo zklamání, které ani přidání turnaje, nahrazujícího play-off, nevylepší. Velké množství hráčů bude muset oželet online také hru 6 proti 6. Z toho nám vychází slabé hodnocení 2 z 5 a ani o bod více!

Hra začíná až na ledě!

Ve druhé části recenze se dostáváme k samotné hratelnosti a naše hodnocení se otáčí o 180 stupňů! Už vylepšená prezentace celého zápasu vypadá krásně. Vše je stylizováno do televizního přenosu stanice NBC – počínaje rozhovory mezi reálnými komentátory, přes grafiku časomíry a nástupu hráčů až po záběry na stadion a jeho okolí. Samotný zápas běží na Ignite enginu, stejně jako nejnovější FIFA, a rozdíl oproti verzím pro PlayStation 3 a Xbox 360 je opravdu znát.

Modely hráčů jsou věrné a ostré, stejně jako jejich obličeje, včetně mimiky (ano, když se spolu hráči na lavičce baví, konečně to nevypadá, jakoby na sebe jen obdivně civěli) .Vývojáři z EA zapracovali také na opotřebování ledu a tak se s přibývajícími minutami objevují i rýhy po ostrém zatočení a celkově je led ke konci zápasu v horším stavu. Diváci mají transparenty, kterými vyjadřují náklonnost týmu či konkrétnímu hráči a jejich modely se tolik neopakují, takže si všimnete diváka, který má na zápase i své dvojče, jen zřídkakdy.

Hokej je stále hokej, tím pádem každý, kdo má zkušenost s některým z předchozích ročníků, bude jako ryba ve vodě

Hokej je stále hokej, tím pádem každý, kdo má zkušenost s některým z předchozích ročníků, bude jako ryba ve vodě (nebo jako Jágr na ledě?). Samozřejmě přibyly nové pohyby, kolize vypadají reálněji, brankáři nepředvádějí nadlidské zákroky, ale zároveň nepustí každou střelu nad jejich lapačku.

Ani puk není o upgrade ochuzen a poznáte to hlavně při nahození za bránu, kdy konečně letí jako puk podél mantinelu bez prapodivných odrazů, a také při skrumážích před brankou - v nich opravdu nelze odhadnout kam se odrazí. Bohužel se nevyhneme klasickým chybám, jako je hokejka procházející skrz mantinel, nebo hráč, kterému během oslavování vstřeleného gólu nevadí, že mu spoluhráčova ruka prošla hlavou. Jsou to však drobnosti, které převyšuje skvělá hratelnost celé hry. Výsledek? 4 z 5.

X360
Dostupné pro: X360, PS3, PS4, Xbox One
Žánr: Sportovní | Hokejový simulátor
Výrobce: EA Sports
Začátek prodeje: 9. září 2014
  • Zábavná hratelnost
  • Fyzika puku
  • Čeština
  • Chybějící módy
  • Nedodělky ve fyzice
  • Nahrávání

Hratelnost je zábavná, návyková a baví vás – o to přeci jde. Dobře, chybí zde herní módy a pro hráče, kteří hráli pouze ty chybějící, je to zřejmě neodpustitelná chyba vývojářů. Pro ty ostatní je však NHL 15 výborná sportovní hra, která fanoušky opravdu chytne. Navíc nemáte na výběr – chcete hrát virtuální hokej? Jedinou možností je NHL od EA. Do dalších ročníků je co zlepšovat, ale základ je to slušný. Na závěr nutno podotknout, že jsme recenzovali verzi pro PlayStation 4 a Xbox One, ta pro old-gen konzole je velmi podobná NHL 14, naštěstí alespoň nepřišla o zmiňované módy.

Diskuze (4) Další článek: Destiny se příští týden dočká kýžených změn z aktualizace

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,