NHL 2003 – jaká bude?

Hokejová sezóna už je dávno za námi, vítězové už dostatečně oslavili své úspěchy, poražení se oklepali z proher a vše se připravuje na nový ročník. I programátoři z EA Sports nelení a chystají další díl nekonečného hokejového představení, tentokrát NHL 2003. S hrou se setkáme jako obvykle až na podzim, ale už dnes víme, jakých zlepšení se dočkáme.

Nevím jak vy, ale já už od půlky prázdnin podvědomě utíkám na internetové stránky EA Sports a hledám nové informace o dalším dílu NHL. Co naplat, že opravdová sezóna začíná až v říjnu, my počítačoví hráči vstupujeme na ozářené stadióny již koncem prázdnin. Usmíváme se nad nářky hokejistů nad přílišným množstvím zápasů. Zatímco na ně čeká zhruba osmdesát zápasů, my stihneme od podzimu do léta odehrát tisíce utkání, dohromady desítky sezón. Ptáte se, v čem budou ty nadcházející jiné než ty předešlé?

Poprvé se budeme muset obejít bez Dominika Haška, což možná pro některé fandy Rudých křídel je trochu šok, na druhou stranu v herní sérii NHL nebyl nikdy Dominátor nejlepší brankář. Tam vždy vítězil Patrick Roy, ostatně není se čemu divit - autoři jsou z převážné většiny Kanaďané. :-) Hodnocení hráčů má na starosti speciální statistická společnost, která pečlivě všechny hráče v NHL po celý rok sleduje, takže se stoprocentně dočkáme klasického podhodnocení všech nově příchozích Evropanů (jen si vzpomeňte, kolik dostal loni Dopita - 68 (!), jsem zvědavý, jak dopadne Čajánek:-).

 

V hlavní nabídce možností se nic nemění - klasický přátelák, sezóna, play-off a turnaj. EA Sports tak znovu donekonečna odkládají přidání systému farmářských (záložních) týmů, čímž by vytvořili ze hry opravdovou simulaci se vším všudy. Někomu je to možná jedno, jednoduše pustí zápas a baví se, jenže znám spoustu lidí, kteří by hodiny a hodiny strávili u nastavování ideální sestavy, zkoušení jednotlivých hráčů apod., načež by hr vychvalovali do nebes. Takhle si budete muset vystačit "jen" s třiceti týmy nejslavnější hokejové soutěže světa.

V NHL 2003 bude větší pozornost věnována nováčkům série. K dispozici bude propracovaný tutorial, díky kterému se naučíte ovládat všechny důležité činnosti od jednoduchých sprintů, přes smrtící one-timery až po složité kličkování. Začátečníkům rovněž pomůže mraky nastavení, kdy si třeba zpomalí rychlost hry, zlepší přesnost přihrávek atd.. Samozřejmě totéž mohou udělat i staří harcovníci série a jako vždy si upravit hru k obrazu svému.

 

NHL je stále akčnější a jasným důkazem toho je důraz kladený na dramatické momenty. Jak už je zvykem, pokud hodně často a tvrdě střílíte na soupeřovu branku a okořeníte to nějakým tím tvrdým bodyčekem, vaši hráči budou viditelně rychlejší a lepší. Stejně tak pokud se stáhnete do obrany a budete jen vyhazovat puky, pocítíte, že nejste ve formě a naopak soupeři jde všechno lépe. Zároveň se znovu dočkáme "dramatické kamery", která při samostatném nájezdu přiblíží pohled a ukáže akci ze zajímavějšího pohledu. Ono to sice vypadá lépe, nicméně díky tomu také šanci neproměníte. Naštěstí toto "vylepšení" půjde vypnout. Už loni byla hra prošpikována zajímavými opakovanými záběry a nejinak tomu bude letos. V přerušení hry vám hra klidně ukáže šanci, která se udála o deset minut dříve nebo branku z první třetiny.

 

Rovněž další vylepšení není staronovým hráčům neznámé. Je jím inovovaná verze EA Gamestory s pořadovým číslem 2. Tato funkce se stará o všemožné statistiky a také na ně upozorňuje. Kupříkladu sleduje shotouty gólmanů nebo tvrdé zákroky obránců, dominanci na hřišti apod. V NHL 2003 jde tak daleko, že se na statistiky dívá v širším podtextu, tedy upozorní na hráče, který v minulém utkání dal hattrick nebo se nějak jinak zaskvěl.

Po vzoru fotbalové série se většího propracování dočkají i kličky a blafáky, které jaksi dříve chyběli. Jasně, stačilo trošku rozpohybovat brankáře kličkováním zleva doprava a nazpátek, ale takové finty nebudou nikdy vypadat tak dobře jako ty předem připravené. Autoři nabídnou 8 různých blafáků a možnost zkoušet si další vlastní kombinace. Každopádně bude hodně záležet na jejich úspěšnost v klíčových situacích před brankou.

 

Strážci svatyní se jak je ostatně dobrým zvykem EA zase mají o něco zlepšit. Na AI brankářů bude opravdu hodně záležet. Nikdo nechce, aby pouštěli jeden gól za druhým, ovšem stejně tak není zábavné sledovat, jak chytají jednu vyloženou šanci za druhou. Jako vždy se ale dá spolehnout na rozsáhlé možnosti nastavení, které při vhodném zásahu dokážou s hratelností a zábavností hry pravé divy.

Poslední a tradiční "upgrady" se točí okolo technického zpracování. Opět se vyšperkuje už tak dosti realistická grafika. Dočkáme se opět opravdovějších hokejistů, vylepšených animací atd. Zvuková stránka hry reálnější než v NHL 2003 asi už nebude, protože veškeré ozvučení bylo snímáno na opravdových hokejových stadionech. Zápas tak bude mnohem autentičtější a to včetně různého pokřikování hráčů (jsem zvědav co budou říkat při hádce s rozhodčím:-), zvuku bruslí a puku. Atmosféru si nejvíce užijí majitelé čtyř a více reproduktorů, neboť NHL 2003 jejich funkci podporuje.

Celkově žádná revoluce. Ostatně nic jiného se ani nedalo čekat. EA Sports tak trošku stagnuje, ale přesto bude NHL 2003 zcela jistě nejlepší hokejovou simulací na trhu. Hra se chystá na všechny významné platformy (PC, PS2, X-BOX, GameCube) a jak už jsem předeslal, dočkáme se jí koncem prázdnin.  Do té doby si pořádně naostřete brusle, ať jste na novou sezónu dobře připraveni!

Pozn. Obrázky, které zde vidíte, jsou z verze pro X-BOX.

Diskuze (19) Další článek: Nové obrázky ze strategie Emperor: Rise of the Middle Kingdom

Témata článku: , , ,