Nintendo Gamecube – velká evoluce Nintenda

Poslední konzole Nintenda, N64, znamenala pro firmu velký úspěch. Bylo tomu tak především v USA, kde byly nadšeně uvítány hry jako Turok, Golden Eye nebo Zelda 64. Pokud něco těmto báječným hrám chybělo, pak to byly možnosti CD. Nový stroj od Nintenda je mezi námi co nevidět a přináší definitivní konec éry cartridge. Přinese i konec pro PS2?
Poslední konzole Nintenda, N64, znamenala pro firmu velký úspěch. Bylo tomu tak především v USA, kde byly nadšeně uvítány hry jako Turok, Golden Eye nebo Zelda 64. Pokud něco těmto báječným hrám chybělo, pak to byly možnosti CD. Nový stroj od Nintenda je mezi námi co nevidět a přináší definitivní konec éry cartridge. Přinese i konec pro PS2?

Z původního názvu Dolphin a následného navrhovaného Star Cube (což zní opravdu poněkud nevhodně) nakonec vzniklo jméno Gamecube. Hrací kostka je poměrně výstižný výraz pro onu krabici, kterou se nyní budeme zabývat a která má nabídnout hráčům víc, než se to doposud videoherní konzoli podařilo.

Pokud by vás nepřesvědčil kterýkoliv obrázek nebo trailer z jednotlivých titulů, pro GC připravovaných, pak vás rozhodně zaujme, kdo všechno oznámil podporu nové vlajkové lodi Nintenda.

Nintendo GamecubeNintendo Gamecube

Jsou to Matsushita (lépe známá jako Panasonic, vyvinula a vyrábí médium pro GC, kterým jsou osmicentimetrové optické disky s celou řadou ochranných prvků proti kopírování a obsahem 1,5 Gigabytu, dále pak na přídavné DVD mechanice), IBM (po dohodě, zmiňující částku ve výši jednoho biliónu dolarů, sestrojila IBM a nyní vyrábí ve velkém hlavní 405 MHz procesor, přezdívaný Gekko, který unikátní a rychlejší cestou spolupracuje s hlavním čipem pro grafiku), NEC (zodpovědná za výrobu hlavního grafického čipu přezdívaného Flipper, pro jehož výrobu postavila továrny v Japonsku za desítky bilionů jenů), ArtX (konstrukce a vývoj Flippera, za podpory stejného týmu, který pracoval na původních čipech Silicon Graphics a také grafické architektuře N64 a je považován za jeden z nejlepších týmů grafiků a vývojářů na planetě, což se po shlédnutí výkonu GC jen ztěží zpochybňuje), Macronix (audio čip a paměťové karty), MoSys (společnost zodpovědná za technologii 1T-SRAM, která způsobuje onu výše zmiňovanou revolučně rychlou komunikaci mezi Flipperem a Gekkem), S3 Inc. (vyvinula a poskytla GC speciální kompresní technologii textur), AMC (zodpovědná za hardware a software pro vývojáře her na GC), Factor 5 (oceňovaná technologie MusiX Audio Tools jako primární zvukový software pro konzoli a její vývojáře), Metroworks (speciální sada software, která umožňuje vývojovým týmům programovat v klasických, oblíbených programovacích jazycích), Conexant (V90 56K modem a také adaptér pro pevné připojení do internetové sítě) a konečně Numerical Design Limited (první původní GC 3D engine pro úsporu času programátorů prvních titulů).

Pokud vám tento seznam nepřipadá dostatečně působivý, pak nevím, co jiného by vás mohlo přesvědčit. Snad jen zahrát si na Gamecube nějakou tu hru, ale na to si tady v Evropě ještě hezkou řadu měsíců počkáme.

Ovladač GC je něco jako kříženec mezi ovladačem starého SNES a N64. Ze SNES převzal tvar (trochu jako ovladač u PlayStationu) a z N64 má množství tlačítek. Zajímavá jsou dvě směrová tlačítka na levé straně ovladače – jedno klasické (ala PS) pro pohyb a druhé v podobě analogové páčky (pro práci s kamerou). Ovladač má zabudován vibrační motorek.

Další variantou je Wavebird, mutace ovladače bez kabelu, s radiovým signálem o dosahu 10 metrů.

Nintendo GamecubeNintendo Gamecube

Důležitou skutečností je, že většina velkých softwarových firem již touto dobou pracuje na svojí hře pro Gamecube a ti ostatní dostanou vývojové kity nejpozději v průběhu roku 2001. Od hardware GC přitom všichni hodně očekávají a přitažlivé je také snadnější vývojové prostředí, než u PS2.

Navíc přidejte možnost propojení GC s Game Boy Advance, takže budete moci například trénovat svoje postavičky na cestách a pak je nahrávat zpět do velké hry pro GC.

Cena by se měla pohybovat mezi 150 – 200 dolary a termín premiéry Gamecube v USA byl stanoven na 5. listopad (asi 3 dny před X-Boxem). V blízké době očekávejte další články o GC a titulech, které procházejí posledními fázemi dokončování.

Diskuze (7) Další článek: Tomb Raider - 1/2

Témata článku: , , , , , ,