No One Lives Forever - žena a život

Nejen krvavou řeží, hrubou silou a temnou atmosférou živ je člověk. Firma Monolith, která má za sebou mimo jiné famózní Blood, nám s velkým vypětím kuchtí pestrobarevnou směsici humoru a špionážních akcí v ženském podání. Jak by pravil klasik – Jakub Bondů se zatnutou pěstičkou sedí v koutě a zatlačuje slzy pokoření… ženou.
Nejen krvavou řeží, hrubou silou a temnou atmosférou živ je člověk. Firma Monolith, která má za sebou mimo jiné famózní Blood, nám s velkým vypětím kuchtí pestrobarevnou směsici humoru a špionážních akcí v ženském podání. Jak by pravil klasik – Jakub Bondů se zatnutou pěstičkou sedí v koutě a zatlačuje slzy pokoření… ženou.

Granátomet se vždycky šikne.Zimní model.

Cate Archer je v podstatě taková obyčejná paní Bondová. Je mladá, nezkušená a žije v době, kdy je považováno za nejlepší využití ženského intelektu zaměstnání sekretářky nebo uklízečky. Není proto nic zvláštního na tom, že po vstupu do supertajné protiteroristické organizace UNITY nemá ihned plný stůl strategických plánů misí, ale setkává se spíše s nedůvěrou v její užitečnost. Šance přichází teprve ve chvíli, kdy šikovný kriminálník Dmitrij Volkov z (pro změnu) teroristické organizace H.A.R.M. umně zruší převážnou část jejího mateřského týmu. Šéfům tedy nezbývá nic než poslat tuto pochybnou osobu v oranžovém oblečku do první opravdové akce.

Perníková chaloupka. Heroinový dědek v ceně základního vstupného.Žralok?

Proč si to nepřiznat? Lara Croft už má vyběhané klouby, s páteří na tom také nebude nejlépe a hlavně už je okoukaná až hrůza. Dle mého názoru nejvyšší čas k příchodu nové kultovní osoby ženského pohlaví. Přirozenou cestou to však půjde jen těžko, proto je už od začátku vynakládáno velké úsilí za účelem její popularizace. Reálným vzorem pro Cate je modelka agentury Elite Mitzi Martin a podle obrázků má zapůsobit spíše jako rozkošná holčička s naivníma očima než ďáblice. Milé.

Skály, které nevypadají jako skály. Klasika.Pěkné, já vím.

A nebude to mít nijak lehké, tohle přítulné děvče. Hned v první misi dostane za úkol chránit převážně slepého a hluchého velvyslance před útoky sniperů, kteří na něj mají políčeno. Převést tohoto invalidu přes ostře sledovanou ulici bude zajisté peklo. Nicméně, tento úkol je stále poměrně standardní akcí, NOLF je přeci bondovka. Právě proto se v průběhu dalších misí objeví i hodně absurdní situace. Mluví se konkrétně o jedné, v níž Cate bojuje s teroristickými živly na palubě rozpadajícího se letadla. To se nemilosrdně řítí k zemi, zatímco Cate křečovitě zápasí o poslední padák se zloduchem na zádi letadla. Že se jí ho na poslední chvíli daří zmasit je sice pěkné, ale ještě není vyhráno. Živá i mrtvý totiž vypadávají z puklého trupu letadla a jedinou cestou k záchraně života je servat padák z mrtvoly a navléci si jej. To vše v průběhu volného pádu za doprovodu palby ostatních teroristů, kteří museli taktéž chtě nechtě letadlo opustit. Nezní to špatně. Bojím se přemýšlet, co bude náplní zbývajících 13ti misí. Jistě ale ne nepřetržitá akce, NOLF se má stylem hry blížit spíš k Thief: The Dark Project. To znamená: nezabíjej okatě a nahlas a nebudeš zabit. Autoři však hodlají zajít ještě dále než Looking Glass, takže uměle dementní nepřátelé budou reagovat celkem na 11 zvukových a vizuálních podnětů, mezi něž budou patřit klasické pohozené mrtvoly, klepání podrážky o zem, stopy ve sněhu, světlo baterky atd. To všechno se navíc kombinuje s jejich momentální náladou, takže je možné, že jeden strážce mávne nad několika tichými krůčky rukou a jiný zareaguje okamžitým vytasením zbraně a navíc ještě spustí alarm, který vyburcuje všechny soudruhy v blízkém okolí. Ti by snad měli nějak úzce spolupracovat a strategicky Katku nahánět, vzpomeňme na zákeřná komanda v Half-Life. V rámci boje si občas neodpustí skopičinku jako například obrácení stolu a krytí se za ním. Zákeřné.

Nutný odstřel při útěku z přepadeného hotelu.Šance na přežití rovnající se perspektivám sněhové koule v pekle.

Rafinovanost likvidace nepřátel a použité zbraně jsou kořením skoro každé 3D hry, NOLF nevyjímaje. Jak ukazuje dotyčná filmová série, James Bond měl plno vymakaných serepetiček, které měly užitečné skryté funkce. Cate si s ním v ničem nezadá a tahá z kapes své "vylepšené" ženské potřeby, mimo jiné výbušné rtěnky nebo lahvičky se speciálním parfémem na rozpouštění těl (!). Cenu sympatie tentokrát vyhrává raketomet, který se na první pohled chová jako běžný konferenční kufřík, no neberte to. Zbraní a šikovných udělátek má být dohromady přes třicet a Cate se požadovanými věcmi vybaví vždy před začátkem mise. Může si jednak vybrat z nabídky UNITY, druhak přibrat věci, které vyhrabala z košů a kapes mrtvolek v průběhu předchozích akcí. Rukama jí projde různorodý arzenál, jednotlivé zbraně bude moci obvykle naládovat několika různými náboji či oblepit tlumiči, laserovými zaměřovači apod. Vražedné.

Masakr v Německu. Všimněte si efektně odstřikující krve.Upřený pohled předcházející pohlavnímu zneužití.

Do pitevny se chodíme kochat všichni. Ať už kvůli čerstvému aroma, které je tomuto zařízení vlastní, nebo kvůli poetickému čtvrcení zesnulých občanů. Pomyslete na ty řezy podle pomyslných nebo centrofixem znázorněných linií. Cožpak takhle rozdělit model člověka na 18 částí a podle zásahu té které oblasti generovat reakci? To zřejmě při nedělním kafíčku u spřáteleného patologa napadlo i nejmenovaného člena týmu Monolith a zaprogramoval tuto vymoženost do nové verze (2.5) enginu LithTech. Cate a potažmo i hráč si proto může vychutnat velkou škálu smrtelných póz, stačí pokaždé mířit jinam. Zde ale možnosti mrzačení nekončí. Přišpendlení na zeď harpunou či letecké taškařice po explozi většího množství výbušniny se příležitostným sadistům samy nabízejí. Zda bude možno padouchy drtit pod koly motorky, lámat pod lyžemi sněžného skútru nebo plátkovat vrtulí helikoptéry není známo. Každopádně je jisté, že se slečna agentka v těchto vehiklech povozí.

Kufříkový raketomet v akci.Řež u fontánky. Bůh ochraňuj ten koberec.

Co dodat? Grafika vypadá kouzelně, hudba bude pružně reagovat na probíhající děj, singleplayer zase jednou převáží multiplayer (kdo - koho) a hlavní padouch se navíc jmenuje stejně jako známý souborový manažer. 60. léta, humor a ženská v oranžovém oblečku. To jsou tři esence, které by měly této hře od firmy Monolith dopomoci k výraznému oživení 3D akčního žánru. Nadějné.

Diskuze (5) Další článek: Screenshots: World War 2 Online

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,