Nové hry na obzoru: obludný zelený obr Shrek znovu zasahuje!

Rusové chystají pekelnou řezničinu v titulu Hellforces * Ubisoft pustil k vodě URU a pracuje na plnohodnotném čtvrtém pokračování legendárního Mystu * Pátí Settleři se na nás valí, tentokrát už ve všech třech dimenzích * Shrek 2 bude mít i své herní zpracování

Hellforces

Oficiální stránky: http://www.buka.com/
Výrobce: Orion
Vydavatel: Buka (http://www.buka.com/)
Platforma: PC
Datum vydání: 1. čtvrtletí 2005

Činorodá ruská společnost Buka přichází s dalším projektem. Honza Morkes o Hellforces prohlásil, že jde o "pekelnou konkurenci pro DOOM" - a já s ním souhlasím. Jen bych doplnil "pro DOOM 2".

  

Titul Hellforces na první pohled vypadá jako béčková ruská záležitost, ostatně vypovídá o tom i tenká příběhová linie. Ta vypráví o jakémsi šíleném biofyzikovi jménem Henry Alfred Cole, který našel způsob, jakým z lidského těla vyabstrahovat éterickou duši a využít ji potom jako zdroj energie (á, tady se někdo díval na Matrix). A hádejte co se stalo s doslova bezduchými těly! No jasně, zombíci z nich byly, co také jiného. Čím více energie doktůrek sosal, tím víc zombíků se objevovalo a tím pekelnější síly je začaly ovládat. Do jednoho z těl vstoupil sám Baphomet (krucipüsek, toho tady odněkud znám) a rozhodl se, že odemkne bránu k zemi strýčku Luciferovi. Satanisté z celého světa začali bujaře oslavovat, jen hlavní hrdina hry musí pátrat po zmizelém příteli, který padl do spárů ujetých satanistů.

V Hellforces bude vaším úkolem pořádně satanistům i satanům přistřihnout křidýlka - a když nebude jiná možnost, tak třeba i jiné části těla. Nečekejte nijak inteligentní akci, tohle bude hlavně o nekonečných zástupech na smrt jdoucích potvor.

Settlers V

Oficiální stránky: http://www.thesettlers.com/
Výrobce: Blue Byte (http://www.bluebyte.de/)
Vydavatel: Ubisoft (http://www.ubisoft.com/)
Platforma: PC
Datum vydání: 4. čtvrtletí 2004

Konečně je to oficiální! Vydavatelská společnost Ubisoft OFICIÁLNĚ (tohle slovíčko je důležité, protože co dnes není oficiální, jako by neexistovalo) oznámila přípravu pátého dílu proslulé budovatelské strategie Settlers. A teď kontrolní otázka: znáte vůbec Settlers a hráli jste alespoň jeden díl?

   

Předpokládám, že většina z vás asi ano, ostatně jedná se o jednu z těch lépe známých a kvalitnějších strategických sérií. Vždyť jinak by to ani série nebyla, že. Na druhou stranu, poslednímu čtvrtému dílu se příliš nedařilo a až do trojky trvající slávu Settlers se mu spíše podařilo zadupat do země než cokoliv jiného. Bylo to zřejmě způsobeno tím, že vydavatel chtěl mít za každou cenu venku další díl, aby mohl dál dřít z nebohých hráčů penízky - jenže jak chcete vydávat stále nové díly hry, která byla de-facto dokonalá už s prvním dílem? Nová grafika to všechno zachraňovat nemůže. V pětce tedy vývojáři slibují vyslechnout všechna přání hráčů, napravit chyby ze čtyřky a co hlavně, přenést budování měst, zkoumání nových technologií, starání se o obyvatele a dobývání nových území plně do 3D světa. Neděste se! "Dvě-dé" už dneska prostě neletí.

Jsem zvědav, co třetí rozměr udělá s dětsky roztomilým pojetím celé hry, nicméně je to bezpochyby krok vpřed. Teď jen musíme držet vývojářům palce, aby to celé nezpackali a dali si pořádně záležet na jednoduchém ovládání a chytlavé hratelnosti.

Myst IV: Revelation

Oficiální stránky: http://www.mystrevelation.com/
Výrobce: Ubisoft (http://www.ubisoft.com/)
Vydavatel: Ubisoft (http://www.ubisoft.com/)
Platforma: PC
Datum vydání: 2004

Online projekt Uru: Ages Beyond Myst, což měla být masová obdoba legendárního Mystu, se společnosti Cyan Worlds příliš nevyvedla. Vlastně vůbec, jelikož to celé krachlo a hra skončila. To samozřejmě nemohlo příliš potěšit vydavatelskou společnost Ubisoft, která se nezalekla a rozhodla se, že si s novým pokračováním Mystu poradí sama.

  

Monteralské studio Ubisoftu pracuje na čtvrtém pokračování jedné z nejznámějších adventur všech dob už nějaký ten pátek. Ve svých odvážných kouscích jde až tak daleko, že například spolupracuje se známým hudebníkem Peterem Gabrielem. Co tedy můžeme od čtvrtého dílu čekat? Série se zřejmě vrátí k typickému pojetí původních dvou (tří) dílů, tedy složité hádanky, spousty na první čtení nesrozumitelných knih kolem a zběsilé cestování po podivuhodných světech. A k tomu samozřejmě nádherná renderovaná grafika, která nejednou dokáže vyrazit dech.

Jen by mě zajímalo, zda ještě mají dnešní hráči o podobný typ her vůbec zájem? Obdobně laděný polský projekt Schizm a Schizm 2 žádný velký obchodní úspěch nezaznamenal - na druhou stranu má už dnes tahle série dva díly a fakt, že vůbec mohl ten druhý díl tohoto epického příběhu vzniknout už o něčem svědčí. Snad se tedy Ubisoftu podaří stejný husarský kousek, jaký před jedenácti odvedli Cyan Worlds s prvním Mystem.

Shrek 2

Oficiální stránky: zatím nejsou
Výrobce: Luxoflux, Vicarious Visions, Amaze/KnowWonder
Vydavatel: Activison (http://www.activision.com/)
Platforma: skoro všechny
Datum vydání: květen 2004

Shrek, animovaný film pro děti i dospělé, si získal ohromnou přízeň publika od 0 do 100 let. Není divu, že Hollywood se na něm teď snaží trhnout co to dá. Chystá se už druhý díl jeho herního zpracování, u kterého není opomenuta snad jediná zásadní existující herní platforma. Shrek 2 vyjde pro PlayStation 2, Xbox, GameCube, GBA i PC.

     

Shrek 2 bude samozřejmě těsně souviset s druhým filmovým pokračováním. V roli Shreka a jeho společníků budete cestovat po stejných lokacích, občas plnit stejné úkoly a potkávat známé postavy. Celkem může hráčova tlupa obsahovat až čtyři postavy, na výběr dostane z deseti různých - některé z nich budou původní, ve filmu se nevyskytující. Obdobně to bude s lokacemi, mnoho z nich poznáte z druhého filmu, dočkají se ovšem značného rozšíření nebo přibudou zcela nová místa. Každá z postav by měla vládnout poněkud odlišnými schopnostmi, díky čemuž se bude hodit k plnění odlišných typů úkolů. Tvůrci hodlají do hry zabudovat také podporu multiplayeru a zvláštních miniher.

Filmové licence obvykle nedopadají valně. Ostatně, jsou to jenom filmové licence a neměly by se pokoušet své neinteraktivní bratříčky překonávat. Když se to občas výjimečně stane, je to pro hráče svátek a pro marketingová oddělení důvod k oslavám. Podaří se něco takového druhému Shrekovi? Spíš ne. Aspoň že to má pěknou grafiku.

Diskuze (1) Další článek: Ubi Soft získal Far Cry a míří s ním na konzole

Témata článku: , , , , ,