Nový týden: hráli jsme GTA: Vice City

Recenze: Grand Theft Auto: Vice City, Resident Evil Remake, Combat Mission - Beyond Overlord * Nové informace o datadiscích pro Neverwinter Nights * Full Throttle 2 jede na plný plyn * Co najdete ve Score 106? * První dojmy z Age Of Mythology * Rozhovor: Brian Clair, vydavatel Avaultu * Pán Prstenů - chystá se realtime strategie * A mnoho dalšího

Pondělí - 2.12.2002 ... Recenze GTA: Vice City

Nový týden jsme odstartovali recenzí skutečného trháku, totiž článkem "Grand Theft Auto: Vice City - recenze". Martin Boček zkouknul další díl veleoblíbené série GTA3 ze všech možných úhlů a závěr snad ani nemohl být jiný...

"Popřípadě až pojedete jistý závod, kde váš soupeř sedí v autě cca 2x rychlejším a 3x těžším a vy máte do začátku jako "handicap" dvě hvězdičky, bude vaše vítězství záležet nejen na dokonalé a bezchybné jízdě, ale i na tom, jestli po cestě narazíte na policejní zátarasy, popřípadě nebudete-li muset předjíždět hlídkový vůz.

Ovšem nic z toho, co se dá Vice City vytknout, nemění nic na skutečnosti, že se opravdu jedná o jeden z nejlepších titulů tohoto roku a o jednu z nejlepších PS2 her vůbec. Takže líbila-li se vám GTA3, neváhejte a berete a pokud jste GTA3 nehráli, máte nyní jedinečnou šanci se stát opravdovým velkým zlodějem aut." (celý článek)

Grand Theft Auto - Vice City Grand Theft Auto - Vice City

Nejnovější informace ze světa hardwaru jste pak mohli načerpat v článku "HW novinky - palírna TEAC 52x24x52 startuje!", který přinesl zejména aktuální data nové mechaniky Teac CD-W552E. Jedná se o nejrychlejší IDE ATAPI CD-RW mechaniku na trhu. Je schopná až 52x rychlostního zápisu na CD-R media, 24x přepisu na CD-RW media a 52x rychlostním čtením. I když vypalovačka byla ohlášena již dříve, spolu s uvedením mechaniky CD-W548E (48x16x48), na trh přichází až nyní. Ale více už v samotném článku:

"Jak uvádí zdroj společnosti TEAC, nové mechaniky nepřináší pouze zvýšení rychlosti vypalování či přepalování. Všechny tyto činnosti by měli být nyní ještě bezpečnější díky pokročilejší technologii zabraňující podtečení bufferu. (podporuje ji i CD-W548E).

Novou vypalovačku si budete moci pořídit buď samostatně v provedení BULK nebo v honosnějším RETAIL balení. RETAIL balení obsahuje kromě samostatné CD-RW mechaniky vypalovací software Easy CD Creator 5, MusicMatch JukeBox pro rippování (i vypalování) hudby ve formátu MP3. Dalším přibaleným prográmkem je PhotoImpression pro editování fotek a obrázků. Mechanika v Retail kitu bude volitelně buď v bílém nebo černém provedení předního panelu a je kompatibilní se operačními systémy Windows 98SE/ME/2000/XP." (celý článek)

Tak jako každé pondělí i tentokrát shrnul Kamil Gric všechny plné hry uplynulého týdne do článku "Týden v rubrice Plné hry: zabijte si svého Mečiara!?".

Úterý - 3.12.2002 ... Strategie inspirovaná Pánem Prstenů

"Připravuje Nintendo znatelné zlevnění konzole GameCube, které by mělo převálcovat konkurenci?, Jak to vypadá s prodejností konzolí v Evropě - kdo je na špici a kdo propadá?" - to jsou jen dvě z mnoha zajímavých témat, které ve svém pravidelném článku "Byznys hrátky: vánoce se blíží!" rozvádí Kamil Gric. Zde je ukázka:

"Nejdříve tedy ke konkrétním číslům týkajícím se samotné PlayStation 2 - v průběhu letošní roku by mělo být dosaženo prodeje 13 miliónů kusů této konzole. Připomeňme, že jistým stanoveným cílem firmy Sony je více než 14 miliónů prodaných kusů v březnu roku 2003. S ohledem na současnou situaci je jasné, že se tento předpoklad (přání) rozhodně nebude příliš lišit od reality. Pokud vás snad zajímá, kolik kusů se podle současných údajů podařilo udat v Evropě, pak se jedná o počet rovných deseti miliónů.

A co tedy konkurence? Nutno podotknout, že zatímco v mnoha zemích dokážou konkurenti v podobě konzolí GameCube a Xbox svého japonského kolegu značně potrápit (USA, Austrálie), Evropa není kontinentem, který by podobné překvapení připouštěl. Na konci letošního roku se tak očekává výsledek zhruba 2,5 miliónů v případě GameCube a 1,5 miliónů prodaných konzolí Xbox." (celý článek)

Těžko dnes najít někoho, kdo alespoň neslyšel o fenoménu Pán Prstenů. Tohoto názvu se snaží využít samozřejmě i výrobci her a tak se mezi mnoha připravovanými tituly nejnověji objevila také realtime strategie a právě o ní byl článek prostě nazvaný "Pán Prstenů - chystá se realtime strategie". Zde je ukázka:

"Hráči dostanou možnost zahrát si za obě strany epického příběhu - Dobro i Zlo. Vývojáři slibují dosud nevídanou míru detailu. Nebudou po vás sice chtít, abyste svým vojákům kupovali nové boty, když už se ty staré proděravějí, ale podrobnosti zaběhnou například až tak daleko, že každé zvíře získá své vlastní charakteristiky - co loví, jak se pohybuje a také kdy (noční dravci vycházející ze svých skrýší pouze v noci). Po bitvě se pak nad bojiště snesou mraky supů a začnou přebírat "co zbylo"." (celý článek)

Středa - 4.12.2002 ... Eh, uh?!

Bohužel, stalo se toho dne, že na Doupěti nevyšly žádné články. Politováníhodná skutečnost se doufejme už nebude opakovat.

Čtvrtek - 5.12.2002 - Resident Evil Remake naostro

Před nedávnem vám Martin Zavřel přinesl nadšené preview hry Resident Evil Remake určené exkluzivně pro konzoli Nintendo GameCube. Tentokrát už přichází s neméně nadšenou recenzí nadepsanou "Resident Evil Remake - nový druh zombie", která vyznívá docela jednoznačně. Více ale v samotném článku:

"Resident Evil se dočkal mnoha pokračování, přičemž ta hlavní (číslovaná) série patří k tomu nejlepšímu, co survival horor dokáže nabídnout a zcela určitě nelze o nějakém dílu tvrdit, že by byl výrazně lepší/horší než ostatní (kdyby přece jen, pak by si asi pomyslné zlato odnesl Resident Evil 2). Duchovní otec celé série, Shinji Mikami, se rozhodnul oživit původní hru za využití schopností nového hardware a vytvořil tak zřejmě ten nejvěrnější a zároveň nejsmysluplnější remake v historii videoher. Hra zůstala v podstatě stejná - včetně příběhu, map prostředí, úkolů, předmětů, nepřátel a postav, nicméně to vše je vyvedeno v kvalitě, která nejen technicky překonává svůj pět let starý vzor." (celý článek)

Resident Evil Remake Resident Evil Remake

Resident Evil Remake Resident Evil Remake

Age of Mythology byla jedna z nejočekávanějších her posledních let. Ukazuje se, že davy hráčů nečekaly nadarmo. V preview Ondry Koziny "První dojmy z Age Of Mythology" se dozvíte všechny potřebné zajímavosti, nikoliv však ještě vyřknutí definitivního ortelu. Ten přijde teprve v recenzi. Zatím alespoň ukázka z preview:

"V ohledu grafiky odvedli Ensemble Studios na AOM pořádný kus práce, o čemž se více podrobností dočtete v budoucí recenzi. Nicméně už nyní se nemohu ubránit srovnání s jiným prázdninovým hitem tohoto roku. Kritici grafiky u Warcrafta 3 si totiž zajisté přijdou na své i v případě AOM. Dokonce bych si troufl podotknout, že War 3 měl detailnější podlažní textury a více polygonů na jednotky. Blizzardi taktéž vypracovali bohatší mapy na nejrůznější legrácky typu: ptáčci, rybníčky, okrasné domečky apod. ZATÍM se mi designově AOM nezdá tak propracované jako jeho letní rival." (celý článek)

Age of Mythology Age of Mythology

Zajímají vás světové herní magazíny, konkrétně ty internetové? Pak je článek "Rozhovor: Brian Clair, vydavatel Avaultu" určen právě pro vás - vyzpovídali jsme totiž jednoho z hlavních mužů v pozadí Avaultu, jednoho z nejčtenějších internetových magazínů o hrách:

"Doupě: Byla to dlouhá cesta od prvního setkání s internetem až do Avaultu?

B.C.: Vůbec ne - moje vlastní první webová stránka byla stará teprve měsíc, když mě našel Angel Munoz a přetáhl k Avaultu. Tohle by se vlastně nikdy bývalo nestalo nebýt toho, že jsem chtěl změřit síly s mým kamarádem, jehož osobní stránka si vedla velice dobře. To mě inspirovalo k tomu, abych si vytvořil vlastní." (celý článek)

Chcete-li se naopak informovat o nejnovějších cenách hardwarových komponent (ale třeba i digitálních fotoaparátů), pak je právě pro vás určen pravidelný článek "Vývoj cen hardwaru: obecně stagnace, paměti stále klesají".

Pátek - 6.12.2002 ... Recenze Combat Mission - Beyond Overlord

Konec týdne byl tak trochu válečně laděný, hlavním článkem je tentokrát recenze tahové strategie z 2. světové války - "Combat Mission: a zase ta druhá světová - recenze" o kterou se postaral David Sláma. Tady je ukázka:

"Výběr jednotek je rovněž poměrně rozsáhlý. Pod velení se vám dostane široké spektrum pěšáků, motorizovaných jednotek, obrněných vozidel a artilerie. Bohužel ani marina ani letectvo se nekonají. Snad příště. Chování jednotek je vcelku realistické. Když skupina pěšáků potká tank a ten zahájí palbu, vojáci, pokud nějací přežijí, velmi snadno zpanikaří. Naopak tank před puškou utíkat nikam nebude. Navíc se mi za celou dobu hraní nestalo ani jednou, že by si vojáci začali střílet do vlastních řad. Můžete namítnout, že to je snad běžné, ale v dnešní době "úžasných" AI je namístě fungující umělou inteligenci ocenit." (celý článek)

Combat Mission Combat Mission

Asi už nemusím jakkoliv uvádět článek nadepsaný "Co najdete ve Score 106?", ve kterém se Martin Blatný zabývá nejnovějším číslem oblíbeného časopisu o počítačových hrách.

"Rubrika Novinky je na rozdíl od konkurenčních časopisů pestřejší, a tak se zde setkáme nejen s krátkými články o připravovaných či jen oznámených hrách, ale i se spoustou vložených článků kolísavé kvality. V sekci Tak jde čas s časopisem Score si pamětníci mohou zavzpomínat na lepší i horší časy časopisu (ano, leden 2000 je opravdu nepravý přelom milénia, ale i průměrnému žákovi základní školy je jasné, že číslo 84 vyšlo v lednu 2001 a ne 2000 - majitelé "plných" verzí Descenta 3 se doposud nedočkali ani omluvy, ani jakékoli jiné kompenzace), vcelku zajímavé jsou Sekli jsme se? nebo Špión vypovídá, jakož i Nášup. Užitečné informace se dozvíte v Jízdním řádu, přehledu očekávaných dat vydání připravovaných her (který stejně - díky všeobecnému trendu neplnění termínů - je téměř nepoužitelný). Komiks, Klady a zápory či Developers`s Diary (Martine Klímo, střely letící nadzvukovou rychlostí opravdu nejsou slyšet dřív, než zasáhnou cíl, ale vidět samozřejmě jsou...) pak působí poněkud rušivě." (celý článek)

Dobrodružné RPG Neverwinter Nights není ještě na světě příliš dlouho a přesto už byly ohlášeny hnedle dva oficiální datadisky - píšu o nich v článku "2x datadisk pro Neverwinter Nights". Zde je ukázka:

"Ačkoliv v NWN mohly vaše postavy dosáhnout až 20. levelu, v datadisku začnete s novými postavami od levelu prvního. Příběh je však rozdělen na tři části (celkem asi 30 hodin hraní), a tak by neměl být pro hráče problém začít se středně rozvinutou postavou hrát třeba až druhou nebo třetí kapitolu. Samozřejmě se dočkáme mnoha vylepšení umělé inteligence, možností zasahovat do inventáře postav, nových kouzel a skillů, potvory nevyjímaje (mladí dráčci, škorpióni křížení s lidmi a další). Maximální úrovní nadále zůstane dvacítka. Hráči objeví několik nových prostředí jako poušť, ruiny, zasněžené pláně, apod." (celý článek)

NEVERWINTER Nights   NEVERWINTER Nights

Sobota - 7.12.2002 ... Full Throttle 2 se rozjíždí

Abychom alespoň z části vynahradili středeční "ztrátu", přinášíme i o víkendu hnedle tři články. "Motorkáři všech zemí, spojte se!" - tak nějak by třeba mohl znít případný podtitul připravovaného pokračování legendární adventury Full Throttle, o kterém píšu v článku "Full Throttle 2 - požehnána buď vůně benzínu!":

"A o co půjde v příběhu? Ben se od posledně mnoho nezměnil, stále je vůdcem motorkářského gangu. Tentokrát se zaplete do pomateného plánu na zničení celého města, a co víc, i okolních silnic - to samozřejmě nemůže dopustit žádný motorkář (dokonce ani ten nezarputilejší endurář) a Ben tedy zasahuje. V průběhu akce za záchranu svého špinavého koutku světa samozřejmě potká i zmlátí plno postav nejrůznějšího charakteru a oťuká si i další gangy. Ba co víc, dostane se i na plno výbuchů!" (celý článek)

 

V článku "HW novinky - Intel podpoří přetaktování svých desek" se zase dozvíte o tom, že Intel chystá novinky ke svým základním deskám, o nových ovladačích pro karty nVidia nebo o AGP 8x. Tady je ukázka:

"Pravda je to ovšem jen částečná. Pokud používáte nějakou starší GeForce kartu nebo dokonce grafiku s některým čipem z rodiny TNT, pak pro vás bude instalace nových ovladačů jen zbytečnou ztrátou času. Ani majitelé grafických karet s GeForce3 si mnoho nepolepší, protože nové ovladače verzí 40.xx jsou optimalizované pro čip GeForce4. Karty s jeho variantami jsou schopny podat v nejnovějších testovacích programech (3D Mark 2001 SE) vyšší výkon ovšem starší grafické karty naopak většinou ztrácejí dech. Majitelům karet GeForce2 nedoporučuji vůbec instalovat detonátory novější než 29.42, instalací novějších ovladačů si rozhodně výrazně nepolepší naopak si můžou zkomplikovat život." (celý článek)

A na úplný závěr tu máme pravidelný článek "Nová mega: demo Warcraft 3 s novými misemi" Kamila Grice, který přináší kupříkladu demoverze her Warcraft 3, MechWarrior 4 či Gothic 2.

Diskuze (2) Další článek: MechWarrior 4: Mercenaries - mission editor

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,