Original War - čekání bude stát za to

Se zajímavým příběhem přišel vývojářský tým Altar Interactive pod křídly Virgin Interactive. Hra, jejíž pracovní název je prozatím „Original War“ a o níž se objevují první střípky, bude přeci jen i přes mnohé prvky něčím novým – nebo na to přinejmenším ukazují první pohledy na hru.
Se zajímavým příběhem přišel vývojářský tým Altar Interactive pod křídly Virgin Interactive. Hra, jejíž pracovní název je prozatím „Original War“ a o níž se objevují první střípky, bude přeci jen i přes mnohé prvky něčím novým – nebo na to přinejmenším ukazují první pohledy na hru. Jedná se o realtime strategii, kterých je v poslední době na trhu mnoho, je tedy otázkou, s čím revolučním hra přichází, má-li zaujmout.Voják z budoucnosti v hluboké minulosti působí zcela výjimečně – bude celá hra výjimečná?

Hra je založena na individuálním přístupu k lidem. Hráč má zoufalý nedostatek vojáků a další nelze vyrábět. Může sice vyrábět vozidla – ta ale musí někdo řídit. Může stavět továrny - v těch ale někdo musí pracovat. Může postavit laboratoře - v těch ale někdo musí bádat. Každá postava ve hře je důležitá, každá má své jméno, tvář, vlastnosti a schopnosti – a to je právě onen inovující prvek. Schopnosti a vlastnosti se s postupem misí kvalitativně zlepšují a spolu s postavou se přenáší do dalších levelů.

Příběh začíná ekonomickou krizi v blízké budoucnosti a současným objevením nového zdroje energie na území nepokoji zmítaného Ruska. Kapitalistická Amerika zná řešení svých energetických problémů – to ale nespočívá v útoku, což by bylo příliš jednoduché a v mnoha hrách již předvedené. Američané se rozhodnou problém řešit dříve, než sám o sobě vznikne – pomocí artefaktu mimozemského původu vyšlou výpravu do minulosti, jejíž úkol tkví v exploataci ložiska a jejím uložení k pozdějšímu použití v Americe. Statisíce let v minulosti však naráží americká výprava na odpor ve formě ruských vojsk – nápad na ovládnutí minulosti se tak stává společným jmenovatelem všech dalších bojů. Do boje však vstupuje třetí strana – arabští šejkové, kteří se objevem nového alternativního zdroje energie cítí dotčeni a jediným východiskem se tak pro ně stává zničení těchto zdrojů, aby uchovali význam ropy v budoucnosti. Naráz tak vyvstávají tři strany v daleké minulosti, s minimálními zásobami, bez možnosti navázat kontakt – hráč si může vybrat, přeje-li si bojovat za stranu Ameriky, Ruska či Arábie.

Zatímco Američané spoléhají především na počítače a laserové technologie, Arabové se specializují na výbušniny a biotechnologie; Rusové jsou naopak zatížení na nejtěžší techniku a především neobvyklé časoprostorové vlastnosti daného materiálu (jen přemýšlím, že tradiční ruská metoda „nás mnógo“, známá ze stovek vypuštěných realtime strategií, zřejmě nebude v této hře to pravé).

Druhý z řady artworků, které se nám dostaly do redakce.

Omezení na vznik nových jednotek je vykompenzován pravěkým obyvatelstvem – primitivní předci člověka jsou poklad, který je pro všechny strany klíčový, neboť představuje významný element vhodný využití v bojích proti nepříteli.

Boje se budou přelévat během každé kampaně z místa na místo – od počátečních pěších bojů o každý kousek zásilek z budoucnosti do minulosti až po opevněnou důlní základnu, kterou brání několik ostřílených veteránů proti mnohonásobné přesile vozidel řízených vestavěnými počítači.

Celá hra je založena na příběhu, který se postupně během misí vyvíjí. Nejde jen o briefingy navozující situaci statických misí – k zásadním zvratům v příběhu dochází i během bojů a často má hráč svým rozhodnutím další děj ovlivnit a dosáhnout jednoho z mnoha potenciálních konců hry. Konců, které mohou představovat bolest, slzy, krev, ale také i radost, hrdost, uspokojení. Příběh podporují i dialogy a drobné epizodky přímo ve hře, chování přátel i nepřátel apod.

Zní to všechno příliš zajímavě – je známé, že jakýkoliv RTS projekt začíná jako hyperinteligentní hra s komplexitou postihující všechny možné události – podobný dojem jsem získal ze hry Original War. Přestože jsou zatím veškeré údaje pilně tutlány pod pokličkou vývojových laboratoří, věřím, že v budoucnu budeme moci stejně exkluzivně jako nyní přinést další informace o této hře. Také věřím, že hra přinese skutečné a ne pouze sliby. Oficiální odhady dokončení hry se zatím pohybují okolo prázdnin roku 2000 – ponese se tak červenec 2000 ve znamení Original War?

Diskuze (2) Další článek: The Longest Journey

Témata článku: , , , , , , , , , ,