PC | RPG | Preview

Pillars of Eternity: klasika klasiku střídá

Po několika RPG chuťovkách se na nás chystá další slibně vypadající hra, která vás vezme na nostalgickou jízdu.

Poslední dobou to vypadá, že RPG pozitivní hráči mají žně a nebude tomu jinak ani v budoucnu. Není tomu dávno, co vyšly pecky jako Wasteland 2 a Divinity: Original Sin, které se snažily hrát hodně na notu starších kousků jako Fallout či Baldur’s Gate. Nejinak tomu bude i nyní, kdy si tvůrci berou za předlohu klenoty RPG žánru Planescape Torment, IceWind Dale a výše zmíněné Baldur’s Gate.

Hra od tvůrců Fallout 1, 2 a New Vegas, Icewind Dale 1 a 2, Arcanum, SW: Kotor, Temple of Elemental Evil a Planescape: Torment. Za všechny můžeme jmenovat Chrise Avellonea, Joshe Sawyera a Tima Caina. Ti chtějí docílit nostalgie, které dosáhneme, když si vzpomeneme na stará RPG. A k tomu mají určitě nárok.

pillars_of_eternity_-_screenshot_06.jpg

V Eternity budeme mít svého hrdinu a partu společníků, se kterými budeme objevovat svět jako v Baldur’s Gate. Intenzivní boje a prozkoumávání dungeonů jako z Icewind Dále a emocionální hloubka zaměřená na filozofické otázky a rozhovory z Planescape: Torment pak průvod uzavřou. Takže, když si to shrneme, tak bychom měli dostat pořádný kus izometrického RPG, kde si stvoříme vlastního hrdinu, se kterým budeme do družiny nabírat druhy. S těmi povedeme debaty a budeme řešit jejich problémy. Určitě dojde i na romance a osobní úkoly.

Boje budou intenzivní jako v Icewind Dále a jistě dostanou i kapku inovace, kterou předvedl například Divinity: Original Sin. Interakce s prostředím, voda uhasí oheň a podobně. To všechno zabaleno do dialogů podobných z Planescapeu. Podle těchto slov se opravdu můžeme těšit na duchovního nástupce legendárních Baldur’s Gate.

Pillars-of-Eternity (1).jpg

Svou postavu si budeme moci řádně vyšperkovat a budeme volit z šesti hratelných ras. Klasické zastoupení lidí, elfů a trpaslíků doplňují rasy Aumaua, Godlike a Orlan, což jsou další obyvatelé tamního světa. Aumauaové (to je dobré skloňování) je národ žijící velmi blízko vody, z čehož má namodralou kůži, jsou vysocí a disponují velkou silou. Rasa Godlike je obdařena požehnáním od bohů, nebo prokletím, záleží na úhlu pohledu. To nabízí jiný úhel nazírání na tuto rasu, která bude v některých částech světa považována za odpad. Jejich charakteristickým rysem mohou být rohy či křídla a další prapodivné mutace těla. U každého se požehnání bohů projevuje jinak.

Orlani jsou malí, ušatí a trochu nazelenalí. Jejich zaměření bude na rychlý a tichý pohyb, takže je to rasa předurčena k tomu být zlodějskou, která podřezává hrdla ze stínů. Můžeme vidět jistou podobnost v ostatních rasách výše uvedených her. Místo poloobrů či poloorků (čeština trpí) a thieflingů tady máme Aumauany a Godliky.

cliaban_int0201-100156049-orig.png

Jenom díky zvolení rasy tady ale moc nepřežijeme, a proto je třeba si vybrat, jakou cestou se vydáme. Zda-li neohroženého paladina, který bude okolo sebe šířit posvátnou auru a plameny odplaty, barbarem, nebo mocným čarodějem, který vrhá ohnivé koule.

Dostupné jsou klasická povolání: barbar, druid, bojovník, mnich, paladin, kněz, lučištník, zloděj. Novinkou v nastavené třídě bude Chanter, buffer, debuffer s možností vyvolávání mocných kouzel. Poslední třídou je Cipher, který bude něco mezi mágem a klerikem zaměřeným na magické útoky. Dočkáme se i starých známých hlavních atributů postavy jako je síla, odolnost, inteligence. Ty mohou zafungovat i v rozhovorech. Díky vysoké inteligenci nebo vnímavosti odhalíte lež a podobně.

pe-wilderness-02-1920x1080-100156054-orig.jpg

Ve hře nebude chybět crafting, takže se můžeme těšit na výrobu lektvarů a mocných zbraní. Stejně jako v BG byli přítomny řády Helma, Talose, či Lathandera, zde budou figurovat podobně zaměřené skupiny. Na kouzla a schopnosti je potřeba ve většině her mana, tady bude také, akorát se bude jmenovat jinak. Půjde o duše. Druidi se díky nim mohou naučit od duší zvířat převzít na sebe podobu onoho zvířete. Ranger vloží duše do svých zvířecích společníků, aby zvýšil jejich schopnosti a podobně.

Prostředí k prozkoumávání budou rozmanitá a bude radost je objevovat a nacházet v nich nové úkoly a dobrodružství. Ať už půjde o města, kobky, nebo staré chrámy. Ve videu ze hry můžeme vidět majestátní vodopády a krásnou ukázku toho, že se bude měnit i prostředí, kdy voda v korytě řeky pomalu vyschla a zpřístupnila tak další místa. Můžeme se těšit i na změny počasí, na slunečno i deštivo s pořádnými blesky.

pe-screenshot-004-1920x1080.jpg

Herní systém bude mít hra vlastní, který bude notně inspirován deskovými fantasy RPG hrami. Takže inspirace Dungeons and Dragons, což je jedině dobře. Prozatím vše zní až moc dobře, titul ale vyjde až v roce 2015 pro Windows PC, Macintosh OS X a Linux. Času na pilování detailů tedy mají vývojáři dost.

Diskuze (1) Další článek: Zaklínač 3 se opět odkládá, zahrajeme si až v květnu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,