PlayStation Online – v síti konzolí

Zřejmě největší výhodou PC oproti konzolím byla dlouhou dobu možnost dostat se na Internet. Nejúspěšnější konzole naší doby však definitivně překonává tento problém a testování síťového provozu vstupuje do posledních fází nejen v Japonsku, ale také v Evropě. Co přesně to znamená? Služby, o jakých se vám ani nesnilo.
Zřejmě největší výhodou PC oproti konzolím byla dlouhou dobu možnost dostat se na Internet. Nejúspěšnější konzole naší doby však definitivně překonává tento problém a testování síťového provozu vstupuje do posledních fází nejen v Japonsku, ale také v Evropě. Co přesně to znamená? Služby, o jakých se vám ani nesnilo.

Především si musíme ujasnit, že se budeme bavit o Internetu z pohledu hráče her. Jde tedy v první řadě o prostředek, jak napravit chyby nebo vylepšit i tak dobrou hru stahováním dalších souborů, patchů, nových úrovní a podobně, takže do vaší oblíbené 3D akce přibývají stále další a další zbraně, lokace a možnosti. Připadá mi, že někteří vývojáři her pro PC této možnosti trochu zneužívají a vrhají na trh nedokonale otestované hry s klidnou tváří a poznámkou: „Všechny nedostatky opraví první patch.“. Na druhou stranu ale třeba podpora dnes již klasického titulu Aliens vs Predator na oficiálních stránkách hry nemá obdoby. Pak si také musíme uvědomit obrovskou výhodu aktuálního zpravodajství ze světa her (mám na mysli servery, jako je třeba… Doupě) a možnost najít zde radu k jakémukoliv problému v jakékoliv hře (třeba www.Gamefaqs.com). Stejně tak považuji za nedocenitelnou možnost setkat se s hráči, jako jste vy, kteří třeba hrají zrovna tu samou hru, co hrajete vy a jsou stejně tak chtiví dělit se o dojmy. A nakonec to nejlepší – multiplayer po síti. Žádné půlené obrazovky, jak jsou na to zvyklí konzolisté, celá obrazovka je hezky vaše, slyšíte jen zvuky, které má slyšet vaše postava, ale okolo vás jsou skuteční nepřátelé (deathmatch v nějaké 3D akci) nebo ještě lépe skuteční spojenci (takové skupinové dobrodružství jako je Baldur´s Gate, to je zážitek na celý život).

Zatímco v Japonsku finišují testy sítě PlayOnline společnosti Squaresoft (první testovanou hrou je karetní záležitost známá z Final Fantasy jako Tetra Master), probíhají testy i v Evropě a nástup Internetu pro PlayStation zde proběhne zřejmě dříve, než si většina z vás myslí. Mluvíme tu o roce 2002 a pokud chcete hodně odvážný výrok, jde o jeho první kvartál. Uzavřené zkoušky provádí poskytovatel Telewest Broadband, začaly (podle slibu z E3) tento týden a budou pokračovat až do začátku roku 2002, kdy bude síť zpřístupněna omezené veřejnosti. Tyto testy definitivně stanoví protokoly pro online multiplayer na PlayStation a umožní tak mnohem jednodušší vývoj titulů, který jej budou podporovat. Telewest Broadband usilovně pracuje na službách pro PS2 a slibuje takové spojení multiplayerových klání s přístupem do sítě, jaké svět ještě neviděl. Tato odvážná slova patří Tomu Cotterovi, který má v TB na starost herní divizi.

Nainan Shah, ředitel obchodního vývoje Sony Computer Enteratainment Europe, dodává: „Služba Telewest PS2 Broadband umožní zákazníkům přístup do velmi silné sítě. Očekáváme velice snadný způsob připojení pro multiplayerové hry, stahování hratelných ukázek z nových titulů a dalšího obsahu společně s novinkami a recenzemi, jak je majitelé PS2 ještě nezažili. Více detailů očekávejte začátkem roku 2002.“

Diskuze (4) Další článek: Žhavé dračí RPG z Ruska

Témata článku: , , , , , , , , ,