Polda 4: český příběh na pokračování

V pondělí společnost Zima Software oznámila oficiálně práci na čtvrtém díle populární série adventur, které zná prakticky každý. Byť jsou nové informace vcelku kusé, podařilo se nám zastihnout hlavního grafika Dana Faltu a výrobního ředitele projektu, Radka Smíška a zeptali se jich na několik otázek.
V pondělí společnost Zima Software oznámila oficiálně práci na čtvrtém díle populární série adventur, které zná prakticky každý. Byť jsou nové informace vcelku kusé, podařilo se nám zastihnout hlavního grafika Dana Faltu a výrobního ředitele projektu, Radka Smíška a zeptali se jich na několik otázek.

Polda 4Polda 4

Nejdříve však několik informací o hře jako takové. Jedná se již o čtvrtý díl populární herní série. Ačkoliv není stále určen podtitul hry, dá se předpokládat variace na cestování časem, které je rovněž hlavním tématem nového dílu. Půjde o příběh, ve kterém bude Pankrác pomocí stroje času řešit záležitosti týkající se celého světa.

Polda 4Polda 4

Proměna hlavního hrdiny je další velkou změnou. Například Pankrác bude kompletně ve 3D, stejně jako ostatní objekty (předměty, postavy, …) ve hře. Všechny objekty budou umístěny ve 2D prostředích, které podle obrázků, jež jsme od tvůrců obdrželi, vypadají velice hezky. Nemá zatím smysl příliš spekulovat – listopad, kdy má být hra hotová, je co nevidět za dveřmi, takže se nechejme překvapit. A nyní už ke slibovanému rozhovoru…

Polda 4Polda 4

Změnilo se nějak složení týmu, který dělal i minulé díly? Došlo k výraznějším

personálním změnám?

Ano, přibrali jsme pár dalších grafiků vzhledem k náročnosti celého projektu, ale jinak zůstalo jádro týmu stejné.

Jak dlouho už probíhají práce na čtvrtém díle?

Probíhají od ledna tohoto roku.

Čtyři díly... jen to číslo dává najevo, že o Pankrácova dobrodružství je stále zájem. Co přesně vás ale vedlo k vytvoření Poldy 4?

Máte pravdu, zájem je poměrně dost veliký i na české poměry. Kromě komerčních důvodů jsme ale hlavně chtěli vyzkoušet, jak daleko lze zajít s celkovou koncepcí hry, a to jak technologicky, tak designově - doufám, že se nám povedlo posunout celkovou úroveň hry významně kupředu...

Se zanášením 3D enginu do 2D prostředí často souvisí problém nesourodosti objektů a postav s pozadím... Vyhnete se mu?

Pokud mohu soudit dle svého subjektivního názoru i názoru ostatních lidí z tohoto oboru, kteří měli příležitost hru vidět, tak bych řekl, že tento problém se nám snad podařilo minimalizovat - snad to tak uvidí i hráči.

A opět 3D engine - pokud budou postavy rovněž 3D, budou animovány od oka nebo prostřednictvím motion capture či jiné technologie?

Používáme kombinaci motion capturingu a ruční animace.

Jak dlouhá hra bude? Zatímco druhý díl byl vcelku dlouhý, třetí mi přisel subjektivně kratší...

Řekl bych, ze rozlohou bude asi o třetinu větší než třetí díl, a to se týká jak prostředí, tak charakterů, které se ve hře objeví. Mimochodem, trojka byla větší než dvojka :-)...

Bude hlavní postavu opět namlouvat Luděk Sobota?

Pokud nezasáhne nějaká vyšší moc, tak ano. Každopádně s jeho účastí je počítáno.

A co ostatní známé osobnosti? Z minulosti tu máme pana Nárožného, Lábuse, paní Zavadskou a další... nalezneme i je ve hře Polda 4?

Řekl bych, že kvalita dabingu se rozhodně nesníží - spíše naopak...

Ve vydávání her koncem roku máte již téměř železnou pravidelnost - listopad 1999 (Polda 2), listopad 2000 (Polda 3) a nyní listopad 2001 (Polda 4)... co za rok? Bude Polda 5?:-)

Uvidíme.

Dobře, teď trochu obecněji - co ostatní projekty Zima Software? Jak to vypadá s nimi?

Usilovně pracujeme na 3D akční hororové adventuře Bloodline. Práce zdárně pokračují. Na konci roku začnou práce na nové hře, o které se ale prozatím nebudu zmiňovat.

Na naše dotazy odpovídal hlavní grafik Dan Falta (na jednom z obrázků je vyobrazen jeho hrob) a výrobní ředitel Radek Smíšek.

Diskuze (2) Další článek: Oficiální stránky hry Halo konečně běží

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,