Preview - Vampire: The Masquerade: Bloodlines

Upíři se na obrazovkách našich počítačů objevují stále častěji, skutečné "upírské hody" nám však podle slov svých tvůrců nabídne teprve očekávaný výtvor Vampire The Masquerade: Bloodlines. Po grafické stránce k tomu má ty nejlepší předpoklady, kvalita enginu Source je také dobře patrná. Ovšem dobrou hru nedělá jen grafika. A jak bude Bloodlines dobrá i po stránce hratelnosti se dočtete v následujícím článku.

Za pár dní již hra Vampire The Masquerade: Bloodlines vyjde, pojďme se jí proto trochu podívat na zoubek. Hned na úvod mohu prozradit, že se zřejmě bude jednat o hit nadcházejících dní…

   

Původ Vampire: The Masquerade—Bloodlines

Hra Vampire: The Masquerade—Bloodlines je založena na známé a úspěšné sérii sotlních RPG Vampire od společnosti White Wolf. O její vývoj se starají Troika Games, které možná znáte díky jejich dřívějšímu RPG Arcanum - a hlavně díky slavné sérii Fallout.

Žánr

Vampire: The Masquerade—Bloodlines mixuje akci s RPG. Děj je možno sledovat pohledem z vlastních očí nebo third person perspektivy, ovšem při rozhovorech se kamera vždy přepíná do first person pohledu. Když jsem zmínil dialogy, zastavme se na chvíli u nich. Rozhovory mohou zabrat až několik minut času, což již pro mnohé může být celkem otrava. Na druhou stranu je však pozitivní, že postavy mají animované obličeje, takže ze začátku se lze bavit jejich pozorováním :). A konečně odpovědi v dialozích ovlivňují i samotný děj hry, což v skýtá velký potencionál replayability – mimochodem, minimální čas dohrání by měl být cca 40 hodin.

Aby se z titulu nestala obyčejná bezhlavá akce, nelze zabíjet vše, co se pohne, protože kdyby zemřelo mnoho civilistů, lidé by zaznamenali, že jste vampýr, tudíž byste mohli očekávat příchod vampýřího lovce a sním i vaší (předčasné) smrti.

Postava a její vybavení

Vtělíte se do mladého, čerstvě "narozeného“ upíra. Jak už to u RPG bývá, hned na začátek na vás čeká tvorba postavy. Ve Vampire: The Masquerade se nachází celkem sedm vampýřích Camarilla klanů. Dle toho, jaký si vyberete, získáte časem rozmanité nadpřirozené schopnosti, jichž je dohromady 12 a zahrnují například neviditelnost, rychlost, sílu, ovládání mysli a další. K použití schopností slouží takzvaný „blood meter“, jenž je naplňován krví z vašich obětí; těmi se mohou stát lidé i zvířata a v případě nouze lze krev koupit od zřízenců nemocnice. Výběr klanu bude důležitý i pro chování NPC postav, neboť ty mění své postoje vůči vám i v závislosti na tom, z jakého klanu jste.

   

Co se týče zbraní, shledáte se s rozličným arzenálem, který zahrnuje nože, pistole, kůly, výbušniny, katany, Mac-10s, Uzi, Desert Eagle - prostě prakticky vše, na co si vzpomenete.

Prostředí

Po většinu času se děj odehrává v setmělém, goticky laděném Los Angeles (Hollywood, Santa Monica, Downtown, Chinatown – všechny tyto části LA jsou vzájemně propojeny kanály a dohromady tvoří jeden velký celek), kde zavítáme do jeho rozličných děsivých koutů jako jsou noční bary nebo různé utajené prostory, v nichž se provádí tajuplné rituály; navštívíte opuštěné hotely i přepychová panská sídla... Jednoduše jde říci, že vývojáři se snaží, aby město působilo opravdu hodně atmosfericky. Kdo nerad bloudí, nemusí se bát, že by se ztratil, mapa levelů bude doslova na každé zastávce autobusu – docela dobrý nápad, co říkáte?

Hudba, zvuk

Zvuková stránka má být na velice vysoké úrovni, prakticky shodná s dabingem. Z veškerého mluveného textu jde vycítit nálada postav. Nezaostávají ani zvukové efekty, jež umocňují děsivou atmosféru.

K shlédnutí je i výčet songů, které budou tvořit hudební kulisu:

  • Aerial – “Pound”
  • Chiasm – “Isolated”
  • Daniel Ash – “Come Alive”
  • Darling Violetta – “Smaller God”
  • Die My Darling – “Needles Eye”
  • Genitortures – “Lecher Bitch”
  • Lacuna Coil – “Swamped”
  • Ministry – “Bloodlines”
  • Tiamat – “Cain”

AI

Inteligence postav má být na vysoké úrovni a jejich jednání ovlivní vaše chování ve hře i jednotlivé rozhovory. Jak se projevuje chování AI si lze předvést na příkladu. V nemocnici leží nemocná dívka. Pokud ji pomůžete a prozradíte ji svou vampýři identitu, dá se na zběsilý útěk, což vašemu vympýřímu inkognito zrovna dvakrát nepomůže…

   

Technická stránka

O dokonalost technické stránky se stará Source Technology od Valve, který byl použit i v Half-Life 2. Díky němu se dočkáte detailní grafiky, chytré AI a působivých efektů. Ostatně velice působivou grafiku si pochvalují redaktoři webů, kteří titul již měli možnost hrát.

Zápory

Na samotný závěr jsem si nechal zápory, o nichž se logicky před samotným zahráním titulu těžko hovoří, ovšem dle zkušeností zahraničních publicistů, jich přece jen jde několik vypsat. Jedním ze záporů budou výše zmíněné dlouhé dialogy. Dalším mínusem jsou opakující se animace při některých akcích.

Vampire: The Masquerade vychází 16. listopadu 2004.

Další informace naleznete v našich starších zprávách: první, druhá, trailer.

Zdroj: Game Chronicles, ConsoleGold

Diskuze (5) Další článek: Na Metal Gear Solid 4 se již pracuje

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,