PC | RPG | Preview

Preview: Age of Conan: Hyborian Adventures – na návštěvě u Conana

Posledních pár let je o Conanovi slyšet poměrně často, ať už ve filmovém nebo herním průmyslu. Dnes představovaný se však tváří jako černá ovce rodiny. Jeho autoři totiž striktně ignorují jakékoliv předchozí hry a dokonce i filmy s Arnoldem Schwarzeneggerem, protože chtějí hráčům nabídnout svou vlastní vizi drsného světa z pera známého Roberta E. Howarda.
Objednejte si na shop.doupe.cz
Age of Conan 
  • PC: 899 Kč
  • (sběratelská): 1 299 Kč
  • X360: 1 799 Kč
  • Platforma: PC, Xbox 360
    Typ hry: akční MMORPG
    Výrobce: FunCom (
    http://www.funcom.com)
    Vydavatel: Eidos (
    http://www.eidos.com)
    Homepage:
    http://www.ageofconan.com
    Datum vydání: 20. květen 2008

    Je to už poměrně dlouho, co jsme vám přinesli kvantum informací ohledně nadějně vypadajícího titulu Age of Conan: Hyborian Adventures. Vzhledem k tomu, že se na svět dostala další várka novinek a aktualizovaných prohlášení, rozhodli jsme se vydat ještě tento doplňující článek. Před jeho přečtením ale doporučuji zopakovat si obě předcházející preview. A o čem tedy bude dnes vlastně řeč? Povím něco o novém systému bojování, využití zvířat v boji, gildách a také často oblíbeném PvP stylu hraní.

    In the beginning there was Arnold

    Ještě než se pustíme do novinek, které autoři po půlročním vývoji a řádnému betatestu začlenili do hry, musím některé z vás trochu uklidnit. Ano, opravdu se stále jedná o drsné, krvavé, brutální a testosteronem napěchované MMORPG, a tak se nemusíte bát toho, že by jej autoři kvůli ratingu nějakým výrazným způsobem přepracovali. Těšit se také můžete na peprná slova nebo erotické chvilky, jež ale do období dějové linie této hry svým způsobem patří. Teď už konečně k chystaným novinkám.

      
    Co dokáže paprsek světla * Předchůdci dnešních neonacistů * Celkem přítulné ještěrky

    Tou zásadní bude v minulosti avizovaný bojový systém vyznačující se tím, že stisknutím směrového tlačítka určíte část těla vhodnou pro seknutí vaší zbraní. Ze začátku budete mít přístup pouze ke třem směrům útoku – vpřed, vlevo a vpravo, přičemž zbývající dva se pochopitelně odemknou postupem času stráveného ve hře. Tento styl si pak lze jednoduše zvolit na nové dolní liště nebo stisknutím příslušné numerické číslice (hotkey). Což se oproti předchozímu návrhu naučit se kombinace kláves pro určité kombo ovládá mnohem lépe - nicméně i to zůstalo zachováno jako volitelné nastavení hlavně pro postavy na vyšších úrovních.

      
    ´Brej :[ * Pár špuntů na draka * Jen trocha krve

    Pro zjednodušení celkové hratelnosti byl postavám na nižších úrovních přidán speciální indikátor informující o připravenosti zvoleného monstra. V podstatě se jedná o soubor tří směrových ikon rotující kolem zvoleného protivníka zobrazující vaši šanci na úspěch při pokusu o útok daným směrem. Pokud budou všechny tři v jednotné pozici, útočit nemá cenu, protože dojde k vašemu odražení. Nicméně, když tomu bude naopak, uštědříte zlosynovi opravdu mocný a ničivý úder. I když by se na první pohled mohlo zdát, že se jedná o rušivý element ve hře, podle slov autorů a reakcí hráčů přizvaných na betatest, to celé funguje údajně naprosto skvěle, a tak se raději nechejte překvapit.

    Astalavista, mammoth!

    Jak tedy asi sami usoudíte, přítomnost taktiky při samotném ovládání během soubojů se zdá jako opravdová lahůdka. To ale pochopitelně není všechno. Podle vzoru ostatních MMORPG nemusíte absolvovat svá dobrodružství sami, protože si můžete na cesty pořídit roztomilé zvíře jako třeba divokého hřebce, obřího mamuta nebo věčně nakrknutého nosorožce. Výhoda koně je naprosto zřejmá, jeho rychlost, kterou v samotných bojích hojně využijete. Dokonce se vám zpřístupní i zbrusu nová komba jako například výklon vpravo a utínání nepřátelských hlav nebo postavení koně na zadní, přičemž předními kopýtky řádně propleskáte obličeje dotěrných nájezdníků. Na mamutu nebo nosorožci si díky jejich rozměrům moc nezabojujete, ovšem využít se dají hlavně při dobývání města, a to konkrétně pro ničení obvodových zdí nebo prorážení dřevěných vrat.

    Když už byla řeč o dobývání, povězme si něco o gildách a jejich sídlech. Tak jako v ostatních online hrách, i zde mohou hráči zakládat společenství. Čím více je některá z těchto skupin zkušenější a bohatší, tím více si může dovolit utrácet za zvelebování vlastního sídla. Z obyčejného domku se tak postupem času stane obří palác s vysokými hradbami, hlídkujícími věžemi, řádně vyztuženou zdí, hlubokým potokem obehnaným kolem něj a velkým znakem oné aliance na štítu celého architektonického skvostu. Tyto monumentální stavby můžete vytvářet i vy sami, ovšem pod podmínkou, že si jako povolání zvolíte architekta. Na druhou stranu, o práci není nikdy nouze, jelikož si mohou jednotliví hráči nebo celé gildy stavět i celá města! Architekt je tedy primárně určen pro milovníky hutného craftování, kterých se ve hře najde slušné množství.

      
    Hehe, headshot! * Morfuju! * Nakrknutý mág v akci

    Ještě více hráčů se ale rádo podívá na souboje PvP. Ve většině lokací je tato mrzká zábava bedlivě hlídána a tvrdě trestána, avšak existuje i pár míst určených speciálně pro PvP zápolení. Síly si můžete změřit buďto klasickým způsobem alá „dáme si po držce mečem“ nebo ve formě zábavných miniher. V podstatě se jedná o hry ve hře, a to od barových bitek v závislosti na vypitých panácích silné kořalky až po týmové klání na bázi módu „Capture the Flag“ známého převážně z akčních FPS. Tuto zábavu budete moci najít pomocí interního prohlížeče, přičemž přidat se do jakékoliv hry budete moci z libovolného místa tohoto světa. V momentě, kdy se rozhodnete zápasení ukončit, vás samotná hra vrátí zpět na původní místo.

    Na co se těšíme
    • rozsáhlý svět z pera Roberta E. Howarda
    • starověká brutalita a naturalismus
    • vynikající audiovizuální zpracování
    • vylepšený bojový systém
    • atmosférická akce se vším všudy
    Čeho se bojíme
    • nevyužitý potenciál
    • prachobyčejná rubačka
    • hardwarové nároky

    I´ll be back

    Pokud si lehce shrneme všechna známá fakta, čeká na vás rozsáhlý svět inspirovaný příběhem uznávaného Roberta E. Howarda se vším všudy. Těšit se můžete na silně naturalistické scény, hektolitry krve, starověkou brutalitu, úžasné audiovizuální zpracování plně podporující DirectX10, luxusně variabilní prostředí, unikátní bojový systém, atmosférickou epickou výpravu, obrovský počet rozmanitých questů, zbraní, kouzel, povolání a jako třešničku na dortu i zábavné minihry pro PvP hraní. Na AoC: HA pracují autoři více než čtyři a půl roku, a tak si myslím, že se není třeba obávat nedotaženosti nebo odfláknutého betatestingu, obzvlášť když se jedná o zkušený tým mající za sebou třeba známé MMORPG Anarchy Online. Po mnoha odkladech bylo konečné datum vydání stanoveno na 20. květen tohoto roku, takže si už pomalu začněte vykrmovat svá porcelánová prasátka.

    Jak se těšíme:  85%

    Dostupné pro: PC, X360
    Žánr: RPG | MMORPG
    Výrobce: Funcom | Webové stránky hry
    • rozsáhlý svět z pera Roberta E. Howarda
    • starověká brutalita a naturalismus
    • vynikající audiovizuální zpracování
    • vylepšený bojový systém
    • skvělý soundtrack
    • nedotaženost
    • nudné profese
    • neskutečná nedotaženost
    • nejasnost ve statistikách
    • nevyrovnaná obtížnost
    • slabší začátek
    Diskuze (3) Další článek: Requiem: Bloodymare zahajuje betu

    Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,