Preview: Commandos: Strike Force - čtvrtý díl legendy

Kdo by neznal sérii Commandos? Tyto hry se neodmyslitelně vryly do paměti nejednoho hráče. Nyní však autoři přesedlali z taktické akce viděné z ptačí perspektivy do FPS provedení.

Platforma: PC, PS2, Xbox
Žánr: Taktická FPS akce 
Výrobce: Pyro Studios
Vydavatel: Eidos Interactive
Homepage:
http://www.commandosstrikeforce.com/
Datum vydání v EU: Duben 2006

Když vyšel první díl Commandos, ohromil mnoho hráčů. Dalo by se říci, že se stal průkopníkem žánru a nemálo „akčních“ stratégů jej přivítalo s otevřenou náručí. Byl totiž pro mnohé výzvou, dokázala však elegantně skloubit obtížnost se zábavou. Jeho druhé pokračování bylo v tomto ohledu snad ještě lepší. Sám za sebe si dokonce myslím, že se jedná o nejlepší hru svého druhu. Nicméně Commandos 3 už nesklidil úspěch rovný svým předchůdcům. Jednalo se neustále o to samé a bylo načase udělat nějakou podstatnější změnu. A tou je chystané nepřímé pokračování Commandos s podtitulem Strike Force. Jaká bude?

  

Uděláme tady táborák! * Je tady tma * Všude jenom mapy

Bude to Commandos 4?

Podstatnou inovací má být zejména přechod kamery z ptačí perspektivy do pohledu z vlastních očí. Řada skalních fanoušků se asi chytá za hlavu, v tom hroším případě jí i buší do stolu. Taková změna dokáže často zkazit hru, nicméně autoři tvrdí, že se nebude jednat o klasickou FPS ve stylu Serious Sam či Doom.

Commandos: Strike Force by měl být v jádru stále klasickými Commandos, neboť hráč bude muset, byť z vlastního pohledu, takticky plánovat cestu, chytře zneškodňovat nepřátele a provádět sabotáže. Čeká nás plno němčourů, mnoho odhozených krabiček od cigaret a spousty, spousty zlomených vazů.

Můžeme se těšit na známé tváře – Zelený baret, Sniper a Špión. Každý bude mít samozřejmě jiné vlastnosti. Bude tedy velice důležité, koho kam použít, aby nedošlo ke zbytečným problémům. Zelený baret vyniká v boji tváří tvář, zatímco Sniper dokáže hravě skolit nepřítele jedinou ranou na velkou vzdálenost. Špión přijde vhod ve chvíli, kdy budete chtít Němcům provést nějakou tu lumpárnu přímo na jejich dvorku, aniž by měli jakékoliv podezření. Tiché akce a sabotáže pro něj jsou jako stvořené.

  

Romantika na každém rohu * Kde se tady dají koupit boty? * Parta flákačů

Taktická FPS akce á la Splinter Cell?

Samotné pojetí hry je nejvíce srovnáváno se Splinter Cellem. To, s trochou rezervy, není nic nového, neboť původní díly Commandos byly tak trochu (ale opravdu jen trochu) Splinter Cell viděný z jiného pohledu.

Přechod do FPS pohledu si samozřejmé vyžádá mnoho úprav. Bude již minulostí mít na dohled celou mapu, na které jsou zobrazeny veškeré nepřátelské jednotky. Nyní se hráč může spoléhat jen na své oči, takže taktika bude samozřejmě na prvním místě; a mnohdy přijde ke slovu i improvizace.

Jak ale vyplynulo ze slov autorů, občas se ve hře objeví  místa, která si namísto promyšlené akce vyžádají okamžité jednání a ke slovu se dostane „klasická“ střílečka. Otázkou ale může být obtížnost, která, jak jsem již zmiňoval, nebyla v původních třech Commandosech nejjednodušší.

  

Kde je sluníčko? * Jůů, ohňostroj! * To je výhled

Na hráče má čekat celkem 14 rozsáhlým misí, situovaných zejména do Fancie, Norska a Ruska. Jejich velikost by se měla dát srovnat s levely v předchozích dílech Commandos. Potěší i fakt, že se opět nedá očekávat linearita, takže nikdy nebude přesně dáno, jak se dostanete k vytčenému cíli a kolik pozabíjíte nepřátel. Podstatnou složkou hry jsou samozřejmě i multiplayerová utkání po internetu či LAN síti, takže si na své přijdou i hráči vyznávající spíše živé soupeře než AI počítače.

Již brzy poznáme

Co se týče technického zpracování, z pohledu na screenshoty nevypadá grafika špatně. Hra poběží na Criterion`s RenderWare engine, který pohání kupříkladu i třetí díl závodní hry Burnout. Samozřejmostí je tedy podpora nejnovějších efektů, nicméně celkovým technickým zpracováním se budeme asi muset ještě nechat překvapit.

  

A mám tě! * Pozor, ať se nepořežeš * Pěkná skrýš

Zárukou, že na nás nečeká jen prachsprostá střílečka viděná z vlastního pohledu, může být i to, že na ní pracuje samotné Pyro Studios, jež má na svědomí předchozí díly Commandos. Možná proto můžeme všichni pevně věřit, že se opět dočkáme kvalitní hry z druhé světové války, která nebude vynikat pouze svým jménem.

Je ale jasné, že se již nedočkáme starého známého Commandos. I tak se máme určitě na co těšit a jak sami autoři se skálopevným přesvědčením tvrdí, měla by to být jedna z nejlepších her z jejich dílny.

Na co se těšíme
  • Taktická akce   
  • Commandos jinak
  • Zelený baret, Sniper a Špión
Čeho se bojíme
  • Velkých experimentů
  • Bude to alespoň trochu Commandos?

Párkrát se jim už podařilo vytvořit špičkovou hru, tak proč ne i tentokrát? A nebude dlouho trvat a budeme si moci Commandos: Strike Force vyzkoušet na vlastní kůži. Datum vydání je totiž stanoveno na začátek dubna tohoto roku, kdy se má objevit na pultech obchodů. Doufejme, že se tak opravdu stane.

Jak se těšíme: 85 %

Dostupné pro: PC, iPhone
Žánr: Akce | Taktická FPS akce
Výrobce: Pyro Studios | Webové stránky hry
Diskuze (2) Další článek: Výherci soutěže s F.E.A.R.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,