Preview: Highlander: The Game – vítěz bere vše

Fenomén s pověstným názvem Highlander se již dlouhou dobu snaží probojovat ze stříbrných pláten a obrazovek televizorů mezi nedočkavé hráče. Eidos si ale s vydáním dává načas. Že by nás konečně čekala hodnotná filmová předělávka? Dvířka k odpovědi jsme se proto pokusili pootevřít v následujícím preview.

Platforma: PC, Xbox 360, PS3
Typ hry: Third-person akce
Výrobce: Eidos Interactive (
http://www.eidosinteractive.com/)
Distributor: Eidos Interactive (
http://www.eidosinteractive.com/)
Homepage:
http://www.eidosinteractive.com/games/embed.html?gmid=190
Předpokládané datum vydání: Konec roku 2008

Skupina jedinců, jimž byla do vínku života dána nesmrtelnost, brázdí jednotlivými staletími jen proto, aby ze sebe sňali tuto kletbu. Jejich předním posláním je hledat sobě rovné, taktéž věčné bojovníky a vyzývat je k boji. Proč? Setnutí hlavy soupeře - jakožto jediné achilovy paty Highlandera - totiž zapečetí vítězi převzetí jeho energie (v originálu jde o Quickening), bez níž se při závěrečném pokusu prolomit samotné břímě věčnosti neobejde. Zbavit se kletby se ale podaří jen tomu poslednímu – vyvolenému, jenž vyhledá a porazí opravdu všechny nepřátele, aby z nich následně nashromáždil potřebnou sílu.

Ponurý New York

V případě herní adaptace světoznámých snímků Highlander se hráč ujme Owena MacLeoda, tedy předka filmového hrdiny Connora. Slibnou zárukou kvality příběhu se mimo jiné stane David Abramowitz, autor scénáře stejnojmenného TV seriálu, jenž dostal na starost také herní adaptaci. Vše přitom začne útěkem Owena do futuristického New Yorku, odkud se bude snažit vyhledat tři magické kameny potřebné pro oslabení jednoho z nesmrtelných bojovníků.

  

Mimo tuto metropoli hráč zavítá i do řady dalších atraktivních lokací ve čtyřech rozlišných dobách. V důsledku je slibováno celkem osmnáct misí rozprostřených po Japonsku za doby samurajů, středověkém Skotsku či Pompejích před erupcí Vesuvu. New York jako takový nicméně zůstane stále k dispozici v podobě jisté domovské základny. Do zaprášených ulic velkoměsta se tedy bude možné stále vracet a de facto zde dočerpávat síly.

  

Nutno ovšem podotknout, že kromě velké porce soubojů bude kladen důraz také na zkoumání okolního prostředí a řešení případných puzzlů. Highlander: The Game totiž nemá být čirou third-person akcí, hra se bude snažit zaujmout pestrým herním složením. Prim ale přesto samozřejmě sehrají především šermířské souboje, při nichž bude usekávání hlav takřka dobročinnou akcí. Trochu rozporuplně nicméně zní fakt, že ve hře se setkáme pouze se třemi sečnými zbraněmi – japonskou katanou, dvojručním a nakonec i dvojsečným mečem.

  

Předpokládat tedy lze, že se autoři pokusí hlavní tahák hry vložit mezi samotná útočná komba a techniky týkající se ovládání zbraní. Ostatně potenciál nesmrtelnosti má v mnoha směrech zaručit neotřelé herní zážitky (alespoň podle autorů). V které jiné hře se budete moci nechat sami nabodnout na nepřítelův meč jen proto, abyste zpozorovali jeho hrůzu v očích? V které jiné akci můžete protivníka chytnout za hlavu a velkou silou mu zlomit vaz? A co takhle jej nabodnutí na hrot nebo shodit z velké výšky mrakodrapu? Dočkáme se ale podle všeho i techniky posmrtného obživování, nebo opravdových perel - ovládnutí elektřiny a ohně.

Devatero „pohybových“ přikázání

V Eidos jsou bohužel na podrobnější informace skoupí. Jisté však určitě je, že indikátor zdraví se v případě Highlandera „degraduje“ na indikátor únavy. A pakliže bude jeho obsah naprosto vyčerpán, protivník se vám bude snažit za každou cenu setnout hlavu (což půjde jen za těchto podmínek). Na stejnou vlnu však samozřejmě budete naladěni i vy, snaha jakýmkoliv způsobem uštvat soupeře tedy bude jednou z nejpřednějších. A k tomu vám dopomůže celkem devět specifických pohybů.

  

V dnešní době je nicméně trochu úsměvné vyzdvihovat hru jmenovitě třeba třemi zbraněmi a devíti různými interakcemi. Autoři ale očividně na lezení po žebřících, šplhání, potápění a skákání nedají dopustit. Mezi těmito obyčejnostmi se přitom vyskytují i blíže nespecifikované pojmy – Ziplines, Cannonball, nebo Beams. Ať už se ale pod nimi skrývá cokoliv, doufejme, že pánové z Eidosu nenechají nic náhodě.

  

Podle všeho se alespoň můžeme těšit na pestřejší náplň hry. Slibovaná totiž je nelineárnost v jednotlivých misích. Pár odklonů v průběhu toulek tedy jistě nejeden hráč přivítá s otevřenou náručí. Jenže těžko soudit, zda se tímto krokem snaží autoři o pootevření dvířek ke znovuhratelnosti, nebo si jen chtějí zajistit pár hezkých nápisů na krabici. Stejně tak doufáme, že slova o možnosti projít hru jak násilnou, tak i nenásilnou formou (tedy plížením a takřka bez většiny možných konfliktů s obyčejnými nepřáteli, nikoliv nesmrtelnými) nejsou pouhý výkřik do tmy.

V produkci Unreal Engine 3

Střetům s Highlandery se ovšem v každém případě nevyhneme – ve svém slova smyslu totiž budou zastávat pozici závěrečných bossů, kteří nebudou ani v tomto případě ochuzení o pár es v rukávě. A v neposlední řadě stojí za zmínku také převedení mnohých postav z filmových předloh do této herní adaptace, jejichž rysy se bude snažit věrohodně ztvárnit Unreal Engine 3. S tím zároveň souvisí fakt, že se mimo jiné dočkáme i demolovatelného prostředí, jehož potenciál bude využit, stejně jako u spousty jiných současných her, při plněný daných úkolů.

Na co se těšíme
  • Soubojová část
  • Pestrost jednotlivých útočných komb
  • Známé tváře
  • Slibovaná nelienarita
Čeho se bojíme
  • Béčkové zpracování
  • Malý počet zbraní
  • Stereotyp

Nezbývá, než doufat, že Highlander nezapadne do hlubin zapomnění. O výsledku se ale budeme moci přesvědčit nejdříve na konci tohoto roku, pakliže nás samozřejmě nezastihne nemilý odklad. Těšit se přitom mohou jak majitelé klasického PC, tak i Xboxu 360 a PlayStationu 3.

Jak se těšíme: 75 %

Diskuze (8) Další článek: AbecedaHer ve zkratce

Témata článku: , , , , , , , , , ,