PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

Preview: LOST: Via Domus – Ztraceni u vás doma

Seriál Ztraceni patří mezi nejúspěšnější projekty svého druhu. Příběh několika lidí, kteří přežili leteckou katastrofu a skončili na záhadném ostrově, nedá věrným fanouškům spát. Již brzy se budete moci pustit do vypátrání celé záhady na vlastní pěst.

Platforma: PC, PS3, Xbox 360
Typ hry: akční adventura
Výrobce: Ubisoft Montreal (
http://www.ubi.com/enca/)
Vydavatel: Ubisoft (
http://www.ubi.com/uk/)
Distributor v ČR: CD Projekt (
http://www.cdprojekt.cz/)
Homepage:
http://lostgame.us.ubi.com/
Datum vydání: 26. února 2008

Úspěšných seriálů se v posledních letech objevilo hned několik. Dr. House, Kriminálka Miami nebo Prison Break patří u nás mezi ty nejpopulárnější. Do tohoto seznamu patří i Ztraceni. Co diváky, na jejich sledování tak baví? Tak především to jsou zajímavě vyprofilované postavy, povedené dialogy a jednotlivé zápletky či záhadné příběhy jako ve zmiňovaných Lost. LOST: Via Domus bude vycházet ze všech těchto předností a přidá i špetku vlastních nápadů. Pojďme se podívat, jakým způsobem nás výrobce z Montrealu uvede do stavu, abychom se cítili jako Ztraceni.

Příběh v kostce

O příběhu, respektive zápletce, se toho moc neví. Hra se nebude striktně držet seriálové předlohy. Budete hrát za postavu Elliotta - fotografa, který spolu s ostatními přežil pád letadla letu č. 815. Nalézáte se na zdánlivě pustém ostrově, otřesený, ale bez škrábanců. To je velice podivné. Přežít pád letadla z několikakilometrové výšky je zázrak nad zázraky. Avšak jeden dopad to na vás mít bude. Utrpíte amnesii, neboli ztrátu paměti, a to takového rozsahu, že si nebudete pamatovat nic z toho, co se událo před nehodou. Tento fakt bude ve hře hrát zásadní úlohu. Kromě vás katastrofu přežije celá řada lidí, s kterými budete trávit velkou část hry.

  

Hned z kraje po nehodě se vás pokusí jeden z přeživších pasažérů zabít. Také zjišťujete, že na ostrově nejste sami. Spolu s vámi jsou zde ještě záhadní lidé, kterým se říká Druzí, a také neidentifikovatelné nebezpečné Monstrum vypadající jako oblak černého kouře. Je jen na vás, abyste celé záhadě ostrova a jeho obyvatel přišli na kloub. Kromě toho se nezdá být náhoda, že jste se spolu s ostatními na tento ostrov dostali, a tak vás nesmírně bude zajímat, jak vaše údajně temná minulost, tak i minulé hříchy ostatních. Vyřešením těchto všech otázek byste měli nalézt cestu zpět domů.

Via Domus = Cesta domů

Hra má být rozdělena do sedmi epizod, přičemž dohrání všech by mělo zabrat okolo desíti hodin. Většinu NPC postav budete důvěrně znát ze seriálu, třeba se objeví Jack, Locke, Kate, Desmond a další. Ubisoft Montreal upustil od konceptu Via Domus jako akční hry s prvky adventury, ale toto pořadí vlastností zcela otočil. Nejdůležitějšími částmi hry mají být rozhovory a řešení hádanek. Nabídka otázek bude u rozhovorů opravdu košatá. Některé z nich se budou týkat úkolu, který právě plníte. Druhá kategorie otázek má být orientována na osobu které se ptáme, na její problémy, minulost a osobní názory. Další možnost se zaměří na inventář, kdy vám postavy poskytnou informace o předmětu, který se nachází ve vašem vlastnictví. Poslední sada otázek řeší čistě obchod mezi postavami, kdy údajně půjde vyměnit předmět za čokoládovou tyčinku Apollo.

  

Co by to bylo za adventuru, kdyby nebylo puzzlů? V LOST se objeví hádanek hned celá řada a některé z nich budete řešit podobně jako v seriálu. Jeden příklad za všechny. V epizodě 17 druhé série s názvem Lockdown dojde k uzavření dvou postav za ocelové dveře v bunkru. Ve hře se do této situace dostanete vy a jediným řešením, jak se z ní dostat, je zapojit mozkové buňky. Vaším úkolem bude opravení tří pojistek a pospojování několika kabelů tak, abyste změnili „tok“ elektrického proudu a tím otevřeli dveře. To ale není vše. K nastavení toku proudu budete muset ovládat základní matematické rovnice a výpočty. Vypadá to podobně jako některé hádanky v BioShocku, ale věřte, že v LOST bude jejich obtížnost nastavena mnohem výše.

Bez flashbacků ani ránu

Na začátku jsem uvedl, že vaše postava po pádu letadla ztratí paměť. Ve hře, stejně jako v seriálu, bude implementován systém flashbacků (vzpomínek), které vám pomohou v dalším postupu hrou. Kromě toho, že tyto záblesky z minulosti dovysvětlí příběh a nejasnosti, budou nedílnou součástí herního mechanismu. Nebude se tedy jednat o in-game animace, ale o plně interaktivní scény. Není jisté, jak to přesně bude fungovat, ale jeden příklad za všechny. Po pádu letadla budete potřebovat pomoc od Kate. Ta ale odmítne.

Využijete tedy flashbacku a vzpomenete si na to, že Kate měla v letadle pouta. Tuto černobílou vzpomínku zachytíte prostřednictvím svého fotoaparátu. Scéna následně získá svoji barvu, čímž se vzpomínka jakoby zafixuje. Následně dojdete za Kate a budete jí vyhrožovat, aby vám pomohla, jinak řeknete ostatním, že je vězeň. Zní to složitě a zatím si nedokáži představit, jak to bude v praxi fungovat, ale více informací zatím nemáme.

Akce a reakce

LOST: Via Domus hlavní pozornost věnuje vývoji postav, získávání nových informací a řešení hádanek. Čas od času se objeví nějaká akční pasáž. Nepůjde o nic explozivního, ale spíše o okořenění adventurní části. Vzhledem k rozloze ostrova se budete často potloukat hustým pralesem na vlastní nebezpečí. Zde se setkáte se známou příšerou ze seriálu v podobě černého kouře. Nikdo neví proč, ale snaží se vás to zabít.

  

Pokud někdo očekává, že v tuto chvíli vytáhnete samopal a začnete po monstru střílet, pak bude hodně zklamán. Ve stylu seriálové předlohy se dáte na zběsilý útěk a jedinou vaší starostí budou keře, větve a stromy stojící ve vaší cestě. Bude se klást důraz na přesnost a rychlost vašich reakcí. Jediné zaváhání v podobě uklouznutí bude znamenat jistou smrt.

Technicky neztraceni

Z okolních screenshotů je patrné, jak si autoři dali záležet na jednotlivých lokacích. Vše působí naprosto přirozeně a hlavně živě. Prales je hustý, s množstvím stromů, liján a listí. Efektně vypadají i jednotlivé postavy, přičemž se drží svých hereckých předloh, jak jen to jde. O vizuální hody se postará engine YETI, který poháněl například Ghost Recon Advanced Warfighter. Nakonec jedna špatná zpráva pro fanoušky. Dabing jednotlivých postav počítal se všemi herci ze seriálu, ale nakonec se ho dočkáme pouze u těchto šesti - Desmonda, Bena, Mikhaila, Mr.Friendlyho, Claire and Suna.

Na co se těšíme
  • Jsou to Ztraceni!
  • Flashbacky a jejich řešení
  • Většina postav ze seriálu
  • Graficky živé prostředí
  • Spousta tuhých hádanek
Čeho se bojíme
  • Stereotypní pojetí hry
  • Přílišná komplikovanost
  • Nejednoznačné řešení hádanek
  • Dabing některých postav

Je to poměrně zarážející, protože LOST: Via Domus je plně licencovanou hrou, a tudíž by měli dabing poskytnout všechny hlavní postavy. Navíc podle některých zdrojů je dabing no-name herců otřesný a např. Locke údajně zní jako starý brumlající pobuda. Každopádně Via Domus vypadá jako zajímavý herní počin, který má nabídnout zajímavé prostředí, spousty postav, dialogů a zapeklité hádanky. To vše nejen zarytým příznivcům seriálu, ale i ostatním.

Jak se těšíme: 75%

Diskuze (4) Další článek: Galerie: Dynasty Warriors 6

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,