Preview: Manhunt 2 – poteče krev

Následovník kontroverzní hry Manhunt zavítá kromě PS2 a PSP i na Wii. Jak autoři využijí schopnosti ovladače wiimote? A je vůbec možné vytvořit ještě brutálnější hru než je první Manhunt? Nejen na to odpoví preview.

Platforma: Wii, PS2, PSP
Žánr: third-person akční hra
Výrobce: Rockstar London (PS2 verze), Rockstar Toronto (Wii), Rockstar Leeds (PSP)
Vydavatel: Rockstar Games (
http://www.rockstargames.com/)
Datum vydání: 13. července 2007

Nehledě na to, jestli ve vás první Manhunt vyvolával pocity na zvracení nebo zda vám pomohl ukojit vaše choutky po krvi, rozhodně nešlo o špatnou hrou. Není tedy důvod, aby pokračování nějak výrazně změnilo herní styl, jen ta akce s výraznými stealth prvky bude ještě více okořeněna lidskými ostatky na různé způsoby, podlita velkým množstvím krve a obohacena několika novinkami.

  
Táboráku hřej * Že by zvláštní druh tréninku na dřevorubeckou olympiádu? * Tanec smrti

Tou nejviditelnější jsou jiné kulisy pro páchání brutálního násilí. Zapomeňte na Jamese Cashe a úchylného režiséra, nově vezmete do rukou osud bývalého doktora Daniela Lamba, jenž pracoval na vývoji biologických zbraní a poté byl umístěn do nepříliš veselého prostředí psychiatrické léčebny. Po šestiletém působení mezi tou nejhorší lidskou sebrankou, kam Lamb pomalu začínal dobře zapadat, najednou přichází výpadek proudu, který tak poskytuje vítanou příležitost k útěku. Lamb a jeho „kamarád“ Leo Kasper samozřejmě neváhají s jejím využitím. Právě touto událostí hra začíná. Od následujících chvil asi nelze čekat nějaký vytříbený příběh, avšak do prostředí léčebny (ale navštívíte i jiná místa, třeba sado-maso klub) je možné poměrně snadno zasadit totálně zvrácené osobnosti páchající ty nejhorší lidské skutky. A proč zbytečně mlžit, zobrazování explicitního násilí má být přeci jen důležitější složkou hry než děj.

Jak během třiceti sekund rozporcovat lidské tělo

Nápadité způsoby likvidace protivníků budou přece jen patřit k nejvýraznějším vlastnostem Manhunt 2. Možností, jak se zbavit nepřítele, je zkrátka dost a dost, stejně tak jako nástrojů k tomu použitelných. Obětem se sice setkání jejich oční rohovky s hrotem pera či injekční stříkačkou asi moc líbit nebude, jenže těžko říct, jestli by byly spokojenější s likvidací pomocí střelných zbraní. Na výběr jsou i klasické kutilské nástroje jako třeba sekera, pila či stylové kladivo, někteří hráči jistě nepohrdnou ani méně elegantnějším vražedným vybavením v podobě na první pohled nevinného igelitového pytlíku. Pouze majitelům Wii verze je určena trojice zbraní, jmenovitě pak břitva, palcát a rozbitá láhev.

Aby se zabíjení nestalo po chvíli stereotypní rutinou, při opatrném přiblížení se k protivníkovi zezadu existují tři „stupně“ jeho eliminace, které souvisí s délkou držení určitého tlačítka. Je to prosté, čím delší stisk, tím brutálnější vražda. V „ideálním“ případě kamera nabídne detailní záběr na nepříliš mírumilovné konání doktora Lamba a pokud si zahrajete Manhunt 2 na Wii, právě v těchto momentech přichází na řadu využití schopností ovladače wiimote, kdy impulsem k zvlášť brutální popravě jsou pohyby vašich rukou.

  
Zaneřádit podlahu lze i takto * Již od pohledu sympatičtí pánové * Voyeur, magor a vrah – zkrátka neobvyklý hrdina

Oddělování oponentovy hlavy od těla ruční pilou na základě specifického hýbání rukama zní sice možná poněkud nechutně, ale rozhodně ne nezajímavě (a až se mi v troubě dopeče to lidské stehno, klidně vám budu vyprávět o své normálnosti) - už jenom proto, že podobné činnosti moc her (nejen na Wii) nenabízí. A navíc, znáte snad nějakou jinou hru, kde je možné si pověsit za opasek uřízlou hlavu? Pokud je vám tohle všechno málo, možná oceníte využívání herního prostředí v boj, například telefonního drátu k uškrcení oběti.

  
Sraz s klukama ze školy po deseti letech * Kdo si počká, ten se dočká (střepu v krku) * Lepší nevědět co zde probíhalo

Brutalita v Manhunt 2 tak nabude jakousi zvrácenou dokonalost, protože tak rozmanité, propracované a naturalisticky ztvárněné způsoby zabití nepřítele u jiných her příliš často nenajdete. Tohoto faktu jsou si mimochodem také vědomy příslušné orgány ve Velké Británii, tudíž díky nevhodně rozpohybovaným polygonovým 3D modelům tam byl prodej Manhuntu 2 zakázán. Alespoň občas je tak člověk rád za své české občanství. Pokud tedy nenastane nějaký problém s dovozem her, který většinou cestuje přes Ostrovy.

Stín je kamarád

Jak jsem již řekl v úvodu, Manhunt 2 se rozhodně svých stealth prvků nevzdá, tudíž Daniel Lamb může chvílemi připomínat Sama Fishera. Nejvíce asi při ničení osvětlení, schováváním se ve stínu nebo nenápadným přibližováním se k protivníkům, kteří mají nyní na rušivé podněty reagovat reálněji. Schopnosti hlavního hrdiny ale také nezůstaly nedotčeny, Lamb se nově může plazit (třeba ventilací) a lézt po žebříku.

Těšíme se
  • Tíživá atmosféra
  • Ovládání pomocí wiimote
  • Rozmanité možnosti likvidace nepřátel
Bojíme se
  • Samoúčelná brutalita
  • Málo novinek v hratelnosti
  • Stereotypní level-design

Grafika Wii verze by se od těch ostatních verzí měla lišit detailnějšími postavami, celkový vizuální styl nicméně zůstane podobný jako v předchůdci, Canis Canem Edit nebo GTA. Můžeme tedy očekávat ponurou, syrovou atmosféru. Podstatné je, aby se ve druhém Manhuntu nesmazala hranice mezi svéráznou plíživou akční hrou a přehlídkou samoúčelné brutality. Přesvědčíte se o tom již brzy.

Jak se těšíme: 75%

Dostupné pro: Wii, PSP, iPhone
Žánr: Akce | Stealth-akce
Výrobce: Rockstar London
Diskuze (4) Další článek: Galerie: Medal of Honor: Airborne

Témata článku: , , , , , , , , , , ,