Preview: Neverwinter Nights 2 – návrat krále

Také jste si natolik zamilovali první díl Neverwinter Nights, že jej hrajete i dodnes? Očekáváte dnem a nocí příchod jeho druhého dílu? Pokud vás zajímají novinky a fakta o jeho nástupci, nepřehlédněte následující preview. Král se vrací...

Platforma: PC
Žánr: RPG
Výrobce: Obsidian Entertainment & BioWare
Vydavatel: Atari
Homepage:
http://www.atari.com/nwn2/
Datum vydání: říjen 2006

Objednat hru na shop.Doupě.cz

První díl Neverwinter Nights si na nic nehrál, rovnou hráče vhodil do světa plného zla, násilí a krutosti, v němž jsme měli volnou ruku. Trend jdoucí v poslední době vstříc prachsprosté akci ani za mák nenabízí možnost volby. Mnohdy striktně daná dějová linie nudí. Volba dobra a zla spočinula pouze na bedrech autorů, kteří se snaží povětšinu pokořit druhý díl Diabla. Jen málokterý hráč přitom s nostalgickou slzou v oku nevzpomene na takové velikány, jako Fallout či Baldur’s Gate. Proč se někdo nesnaží nabídnout variabilní svět, ve kterém to žije? Proč je tak málo Oblivionů, Falloutů a podobných megalomanských děl?

  

Interiéry budov se podobají těm z prvního dílu * A některá kouzla očividně také * Hezká ukázka boje při západu slunce

Ať žije demokracie!

Neverwinter Nights jsem vítal s otevřenou náručí. Po dlouhé době mne vsadil do role, která nebyla ničím striktně dána. Jistě, cíl by předem určený, ovšem cesta k němu nešla pouze po jedné vyšlapané pěšince. Těch pěšinek bylo více a každý ať se vydal tam, kam jej rozum a svědomí zaneslo. Přesně s tím samým na nás hodlá přijít i druhé pokračování Neverwinter Nights, jež má ambice stát se jedním z nejkvalitnějších děl ve svém žánru.

Vaše putování začne v mírumilovném městečku West Harbor, neboť bylo napadeno zlým Králem stínů. Jako naschvál jste se ocitli ve špatný čas na špatném místě. Přestože jste zdrcující útok přežili, bytí ve světě Forgotten Realms v následujících hodinách nebude připomínat procházku růžovým sadem. Do dění se zaplete město Neverwinter, situace se začne vyhrocovat a poběží Sword Coast se ocitne na pokraji války. V tom všem sehrajete důležitou roli, na níž záleží osud celé země. Jako prostému vesničanovi vám ale nikdo zprvu nebude věřit. Důvěra obyvatelstva sice není nedosažitelná, jenže pokud se nebudete chovat, jak se sluší a patří, asi se příliš daleko nedostanete.

  ,

Města vypadají opravdu skvěle * Tak s touto obludou bych se nechtěl potkat * Proradní temní elfové... já je nikdy neměl rád

A je libo role hloupého Honzíka nebo naprosto nehorázného parchanta? Chcete dostat lidi na svoji stranu, získat dominantní postavení ve městě a ulehčit si svoji cestu? Nebo raději budete přespávat v polorozpadlých hospůdkách, kde vás nikdo nenajde? Vše záleží na vašem uvážení. Nikdo nikoho v nic nenutí. Svět se bude měnit, reagovat na vaše činy a jednání, za které můžete nést následky. Každý krok, jenž učiníte, je třeba pečlivě zvážit. Každé vyřčené slovo je příčinou následku, který nemusí pocházet z úrodné půdy. Jinými slovy - Neverwinter Nights 2 nabídne variabilní svět, v němž opatrnosti není nikdy dost. Buďte na něj připraveni.

Dlouhý, široký, bystrozraký... a ten, co do toho všeho pořád kecá

Ve dvou, třech či čtyřech se to lépe táhne a dle známý informací hra umožní mít ve své družině celkem tři další společníky. Výběr z celkového počtu deseti uchazečů záleží na vás, ovšem nevěrohodné osoby není dobré brát do party. Vydávat se na cestu neznámem zcela sám je sice čiré bláznovství, ale pořád lepší, než s osobou, které nelze důvěřovat. Ano, spolubojovníci mají mít vlastní „hlavu“, můžou samostatně jednat a reagovat na okolní podněty. Nesouhlas projeví v lepším případě odchodem z družiny, v horším i útokem proti vám. Opatrnost proto není nikdy dost.

  

Každopádně návštěva kadeřníka by mu neuškodila * Že by moje miliónové sídlo? * Už se stmívá...

Každá z postav se samozřejmě průběhem vyvíjí a zdokonaluje. Nabrané zkušenosti lze velice dobře použít v bojích s nepřáteli a při řešení mnoha jiných problémů. Obyčejný bojovník se sice uplatní v rubanici, zato k odemykání dveří či truhlic nápomocen nebude. Podobně hovořit lze i o mágovi a jeho vlastnostech. Vyplatí se tudíž mít u sebe někoho, kdo ovládá zcela jiný obor či umění. Neverwinter Nights 2 je postaven na 3.5 edici pravidel z Dungeons and Dragons, což s sebou nese daleko více možností.

Ráno moudřejší večera

Když slunce zapadne, lidé jdou spát a noční tvorové se probouzejí. Při východu naopak města začínají ožívat a obchody otevírat. Daleko nebezpečnější je procházet temnými lesy za svitu měsíce, nežli v pravé poledne. I v této hře sehraje důležitou roli střídání dne a noci, což však na dnešní dobu není nikterak překvapující. Zároveň s tím se umocní dojem z příběhu, jenž má oproti prvnímu dílu nabrat na daleko temnější podobě a svižnějším spádu. Do vínku živoucího prostředí se připletou i například pouliční krádeže, kdy se tu a tam setkáte se zlodějíčkem, který okrádá kolemjdoucí lidi. Autoři se zkrátka snaží nabídnou uvěřitelný svět v souladu se všemi pravidly Dungeons and Dragons, v němž se nejen bude bojovat, ale i žít.

  

Vskutku hezké doupě * Boje na polích ničí úrodu. Nechť všichni zhynou * Já bych to jazyčisko nevyplazoval

Souboje tvoří nedílnou součást každého RPG a v Neverwinter Nights 2 proto rozhodně nemohou být opomenuty. Při plahočení světem neznáma se setkáte jak s obyčejnými stvůrami, tak i s pány všeho zla. Bossové mají prý podle tvrzení autorů stát za to a na souboje s nimi bychom neměli hned tak zapomenout. Zatím toho ale více známo není a teprve uvidíme, s jakým obludáriem se vlastně setkáme.  

Bez shaderů ani ťuk

V neposlední řadě nelze opomenout ani technickou stránku. Ta původně nevypadala valně a s postupem doby začala stárnout. Muselo se proto sáhnout do zdrojových kódů enginu a značně jej přepracovat. V důsledku nám hra nabídne prakticky nejlepší možnou kvalitu srovnatelnou se současnou konkurencí. Dokonce je známo, že nový Neverwinter Nights nepůjde spustit pod grafickými kartami nepodporujícími shadery verze 2.0. A to, myslím, mluví opravdu za vše. Doba je prostě taková... a další prasátko na odpis.

Těšíme se
  • Rozsáhlý svět postavený na pravidlech Dungeons and Dragons

  • Volnost

  • Prostředí, ve kterém to bude opravdu žít

  • Technické zpracování...

Bojíme se
  • Pozdržení vydání
  • Rozbitého prasátka

Což o to, pokud vývoj nezastihnou odklady, již v říjnu letošního roku se jí dočkáme. V současné době se prý hra nachází ve fázi dolaďování a namísto plánovaného záři se autoři rozhodli datum přesunout na říjen díky řádnému testování. Na druhou stranu nemilý odklad alespoň ručí za lepší kvalitu, neboť titul s řadou bugů by tu nikdo z nás nechtěl. A dvojnásob to platí u Neverwinter Nights 2.

Jak se těšíme: 95 %

Diskuze (4) Další článek: AbecedaHer ve zkratce

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,