Jemná princátka jsou dávno z módy. Jen pohleďte na Prince z Persie, objevil své temné já a vydává se s ním na cestu za spásou rodného Babylonu. A nebo za zničením? Výjev z budoucnosti města měst vám přinese toto preview.
Platforma: PC, Playstation 2, XBox, Gamecube
Typ hry: 3rd person akční
Výrobce: Ubisoft Montreal
Distributor: Ubisoft
Homepage: http://www.princeofpersiagame.com/us/
Datum vydání: listopad 2005
Je to již nějaký ten pátek, co Písky času na výstavě E3 nadzdvihávaly novináře ze židlí. A historie se ráda opakuje, takže stejně tak tomu bylo i s druhým dílem. Nic to ale není proti tomu, jaké byly ohlasy na chystané nejnovější pokračování Perského prince. Euforie a nadšení, výkřiky radosti a bouřlivý aplaus. Blíží se nejlepší díl trilogie?
Byla to převelice dlouhá cesta, kterou musel náš princ překonat, aby se dostal až tam, kde je dnes. Cesta plná nebezpečí a nástrah, krásných princezen a rozžhavených písků perských pouští, plná krve a nepřátel. A i když pravda přišly i časy zlé (za dob Prince of Persia 3D), mnohem častěji se princ potýkal spíš s nehynoucí slávou než s kritickými poznámkami. Co se povedlo studiu Ubisoft Montreal v pozdních podzimních časech roku 2003 se dá nazývat víc než jen "zázračným vzkříšením legendy". Princ povstal z prachu a špíny a znovu se zářivě usadil na piedestalu v herní síni slávy. To dokazují jak nadšené ohlasy hráčů, tak prodejní úspěchy a v neposlední řadě i velice pozitivní kritiky.
Hodíme... * ...obtočíme... * ...a škubneme. Jak jednoduché!!!
Mělo však přijít ještě něco dalšího, něco úplně nového. Náš zjemnělý a elegantní princ se měl změnit, a to vskutku od základu. Ta změna se jmenovala Warrior Within a již název napovídal, že něco není v pořádku. Nadšení fanouškové již totiž svého hrdinu nenašli takového, jakého ho minule opustili. Navoněné modré roucho vyměnil za přiléhavé kožené brnění, šermířský styl boje za brutální komba, svůdný pohled zhýralého dědice trůnu za temný a výhrůžný výraz v zjizvené tváři. Bylo to dobře? Osobně si myslím že ano, stejně tak žebříčky prodejnosti mluví za své. I přesto se ale objevily názory, že měl Princ zůstat tím Princem, kterým byl po celou tu dlouhou dobu. Inu, pakliže zastáváte tento názor, asi vás vývojáři zklamou i tentokrát. Depresivní temnota se prohlubuje!
Vše začíná, když se princ se svou milovanou Kaileenou (ano, nesrovnalosti ohledně návaznosti mají být vysvětleny) vrací po vyčerpávajícím boji s Dahakou do rodného Babylonu. Co čert ale nechtěl, ani tentokrát mu nebude dopřáno klidu - své mírumilovné město nachází vypálené a obsazené krvelačnou armádou písečných přízraků. Náš hrdina tedy neváhá ani chvíli a vrhá se na pomoc svým milovaným poddaným - ale co to? Nikdo prince nepoznává, ba právě naopak, všichni jsou přesvědčení, že právě on je jejich největším nepřítelem. A tak musí princ znovu odložit své plány na prosluněnou dovolenou a chopit se svých zahnutých mečů. Nastává čas pomsty!
Velice efektní schopnost Temného Prince - houpání se na řetězu! * Hlavně potichu... * Baf!
Postupem času ale zjišťuje, že s ním opravdu není něco v pořádku. Ve chvílích největšího vypětí má rudo před očima, jeho pohyby jsou rychlejší, jeho smysly ostřejší. Dělá věci, které by nikdy předtím neudělal a vraždí tak brutálně, že se tomu sám zdráhá uvěřit. Na vysvětlení ale není třeba čekat dlouho - byl infikován Písky času. Hluboko v jeho nitru se zrodilo něco strašlivého, něco nenasytně krvelačného. Temný Princ. Bělovlasý a démonický antihrdina, naprostý opak našeho ušlechtilého bojovníka. Rozsévá smrt na míle daleko a neváhá přitom ukazovat, že je to právě a jedině chuť krve, o kterou mu jde především. A vězte, že právě on je tou největší devizou nového dílu.
Podle všeho se v Temného prince nemáte transformovat samovolně, přeměny mají být součástí dějové linky. Hra za odlišné verze našeho hrdiny se v základech nemá až tak lišit, hlavní síla je ale v tom, že každá z nich přináší tuny totálně rozdílných komb a desítky různých vychytávek. Pojďme se tedy kouknout na nejoblíbenější část hry - tu bojovou.
Princův svérázný taneční styl... * Tak ten to má spočítané * A tenhle jakbysmet!
Zatímco minulý Prince of Persia zářil se svým free-form fighting systémem, Kindred Blades mají přinést něco ještě mnohem lepšího - takzvaný speed-kill systém. Co to znamená? Dám příklad - čtyři nepřátelé kolem vás udělali kruh. Co by následovalo ve Warrior Within? Sekat, mlátit, skákat, provádět komba a snažit se vyhnout čtyřem vířícím čepelím. Náš princ však na tohle již nemá trpělivost. Proč do každého nasázet deset ran, když se dají zabít jedním, dobře mířeným zásahem? A to je speed-kill systém. Co to znamená v praxi? Princ skočí za krk jednomu nepřítel, přičemž mu podřízne hrdlo ladnou otočkou. Ještě za letu zlomí nohama vaz dalšímu protivníkovi, jímž pak mrští po dalších dvou. Aniž by se dotknul země probodne třetího protivníka a nechá meč v ráně. No a posledního nabodne na ostří vyčnívající ze zad třetího. Hezky a čistě, naprosto beze skvrn! Není to krása?
Velice zajímavě vypadá možnost tzv. sneak-up systému. V praxi to znamená, že se můžete nepozorovaně připlížit za nepřítele a pak nekompromisně a tvrdě zaútočit. To se sice hezky řekne, ale hůř dělá. Ve chvíli, kdy totiž budete plížení provádět, zpomalí se v určitý moment čas a vy dostanete možnost provést danou klávesovou kombinaci. Pokud budete úspěšní, nepřítel padne mrtev k zemi na sto a jeden způsob. Pokud to však nestihnete a protivník vás zmerčí, při troše štěstí odejdete jen s nehezkým šrámem.
Bossové jsou vskutku kolosální * Adrenalinový boj v hořících domech * Tento pohyb předurčuje rozseknutí vejpůl
Zpět ale ještě k Temnému princi. Nesmíte ho brát jen jako jakousi naprosto odlišnou postavu. Princ a jeho temné ego sdílí jedno tělo, o které se neustále přetahují. Navzájem mezi sebou komunikují, takže když má kontrolu Princ, Temný Princ ho častuje sarkastickými poznámkami. A stejně tak tomu je i naopak - ve chvílích záporňákova řádění se ozývá Princův hlas, snažící se zabránit zbytečnému krveprolití. Jelikož ale oběma jde o to, aby jejich tělo přežilo, nejednou si budou muset radit a navzájem pomáhat. Rozdílné jsou i jejich záměry. Cíl je sice stejný - zachránit Babylon, zatímco Princ chce však štěstí pro svůj lid, Temný Princ chce odplatu na tom, kdo mu ukradl trůn. Alespoň to svému protějšku tvrdí....
Co se týče nových komb, je jich požehnaně. Samozřejmě se dočkáme všech starých a velice oblíbených, nové a neokoukané pohyby pak budou souviset hlavně se speed-kill systémem. Například běh po zdi s následným výskokem a bodnutím nepřítele do hrdla, popřípadě skoky za krk z vyvýšeného místa, a to je jen taková malá ochutnávka. Zatímco Princ se stále orientuje na ovládání mečů a klasických zbraní, Temný Princ přináší něco mnohem lákavějšího - kombinaci dýky a řetězu. Řetězu? Ano, ale ne jen tak ledasjakého, nýbrž speciálního, ozubeného! Ptáte se co se s ním dá provádět? Snadná odpověď - Temný Princ si s ním neuvěřitelně efektně umí přitahovat nepřátele a následně je nabodávat na dýku. Vzniklé kombinace pohybů si můžete snadno představit sami...
Co se nepřátel týče, jisti si můžeme být tím, že nám Ubisoft připraví pěknou sebranku odporných písečných monster, která budeme zpět do pekla posílat s největším gustem. To je vidět jak ze screenshotů, tak z uvolněných artworků. Novinkou mají být obrovští bossové. Minule se na každém rohu probořil zdí nějaký ten Goliáš, chvilka cviku ale postačila, abyste se mu na kůži dostali v řádu sekund. To se však má tentokrát opravdu změnit - souboje podobného ražení se mají stát skutečným testem vaší zručnosti, obratnosti a bojového umění, kde na sto procent využijete vše, co jste se až do té chvíle naučili.
Oblíbené kombo vývrtka * Další nebožák, který poznal Princův hněv * Říkám ti to naposled - slez dolů!
Zajímavě vypadá i nová mezihra - jízda na divokém dvojspřeží. Adrenalin, který z této kratochvíle sálá na každém kroku, se dá představit jen pokud si pustíte některé z dostupných videí. Koně se neuvěřitelně rychle řítí ulicemi, nepřátelé se vás beznadějně snaží zastavit, někteří jsou dokonce tak drzí, že vám skočí do vozu. Ale to si nenecháte líbit a rychle jim vysvětlíte, že pod koly se jim to bude líbit víc.
Grafika zůstává stejně pohádkově krásná. Již na první pohled je vidět, že Babylon má daleko k ponurým chrámovým prostorám z Warrior Within, a i když z něj sálá temná a bezútěšná opuštěnost, jedná se o nádherné a prosluněné město. Klasický efekt rozmlženosti plní svoji úlohu skvěle a navozuje pocit mystického tajemna, navíc přibude pár grafických vymožeností hodných výkonu dnešních karet. Náročnost se přitom nemá pohybovat v závratných výšinách a bez potíží si zahrají i majitelé středně výkonných sestav.
Na co se těšíme |
- Depresivní a velice hutná atmosféra
- Temný Princ
- Nové pohyby a komba
- Jízda na dvojspřeží
|
Čeho se bojíme |
|
Princ of Persia: Kindred Blades má nakročeno k metám nejvyšším. Princův příběh se stává zoufalým, beznadějným a ty samé pocity doslova vytékají z každého screenshotu a videa. Zabíjí rychle, snaží se být nepozorován - pomalu začíná tušit, že již dlouho nevydrží. Nechme se překvapit jak dopadne velké finále rozpolceného hrdiny. Nechá se ovládnout svou temnou stránkou? Nebo zůstane naším starým a tolik oblíbeným Princem perským? Tak na to dá odpověď až plná hra, které se při troše štěstí dočkáme již letos na podzim.
Jak se těšíme: 90%