Preview: Red Alert 3 – bolševici se vrátili

Právě jsem se vrátil z Hradu. Prezident demižon přijal. Ano, opravdu se kutí další díl strategie Red Alert, v němž opět soudruzi udělají chybu a pokusí se manipulovat s minulostí. Jak to dopadne tentokrát se dozvíte v našem článku.

Platforma: PC
Žánr: Strategie
Výrobce: Electronic Arts (
http://www.ea.com/)
Vydavatel: Electronic Arts (
http://www.ea.com/)
Distributor v ČR: EA Czech (
http://www.electronicarts.cz)
Homepage:
http://www.ea.com/redalert/main.jsp
Předpokádané datum vydání: zima 2009

Sedm let čekání, i tak by se dala označit časová propast mezi Command and Conquer: Red Alert 2 a jeho pokračováním. Právě o novém titulu se vám pokusím něco sdělit, i když nás do vydání čeká přibližně rok. Asi nejzajímavější informací je, že hra bude sice mít podobné rysy s datadiskem pro Tiberium Wars, ale pracuje na ní jiné studio, dokonce odlišné i od tvůrců akčního titulu Tiberium. Můžeme se tak prý dočkat podobného stylu, jaký byl i v původní sérii Red Alert.

Opět se tak dostaneme do světa, kde reálně nefunkční vynálezy nabývají na možnostech, neexistující technologie zabírají přední místo vojenských žebříčků a technologie zítřka fungují již včera. Mimo již klasicky profláknutých jednotek, jako jsou vojáci a věže s Tesla technologií, se tak prý budete moci ve hře setkat i se zmenšovacími a zmrazovacími paprsky. Klasikou pak budou zbraně manipulující s časoprostorem, stejně jako novinky v podobě obrněných ledních medvědů (znáte Zlatý kompas?), nebo vojenských delfínů. Specialitkou má pak být třeba ponorka, která mimo jiné vysílá na nepřátele elektrické výboje. Ponechte stranou vodivost kapalin, zvláště pak mořské vody, nápad je to zajímavý.

Moře, moře, co mi to jen říká? Aha, já vám ještě nesdělil, kde že se prý bude hra odehrávat. To však potřebuje drobnou kličku, podívejte se nejprve, co se vlastně před začátkem hry stalo zajímavého. Bylo nebylo, jak už jste si asi všimli v předchozích dílech, technologie přesunu v čase se jaksi ukázala použitelnou a tak bylo zabráněno druhé světové válce prostým odstraněním hrozby nacistického Německa. Jenže taky je následně zabráněno expanzi Ruska, což se samozřejmě soudruhům nelíbí. A není žádné překvapení, že se rozhodnou pro další kolo hrátek s časem.

  
Boj na vodě v praxi * Stavba se neobejde bez elektriky * Blýská se na rudé časy

Na jednu stranu se to docela povede. Německo stále nezahájí druhou světovou válku, ale Rusko také neovládne Zemi na věčné časy (přibližně kolem čtyřiceti let). Objeví se totiž další velmoc, která kartami pořádně zamíchá, konzolisté už tuší, ostatním napovím, že se jedná o Japonsko. A právě bitvy v Pacifiku se stanou hlavní náplní hry, konflikty se budou odehrávat jak na pevnině a ve vzduchu, ale podstatnou část zabere i boj ve vodě. Zvláštní výhodu pak budou mít jednotky obojživelné, které sice neexcelují ani v jednom prostředí, ale jsou použitelné v obou.

Jistou zajímavostí je, že tvůrci již mají údajně namyšlené a připravené veškeré jednotky, s nimiž se ve hře setkáte, nyní se pouze snaží vyvážit jejich schopnosti jak pro hru jednoho hráče, tak i pro multiplayerová klání. Nebude se prý však jednat o klasický systém kámen-nůžky-papír, ale setkáte se i s jednotkami spadajícími do více takovýchto kategorií, podle jejich použití. Stejně jako v Tiberium Wars bude mít vaše vojsko různé specializace, ale ne tak rozsáhlé – jedna hlavní dovednost a jedna vedlejší bude muset stačit pro všechny situace, se kterými se ve hře budete potýkat. A když ne, tak jste nejspíš někde udělali chybu.

Stejně jako jsou tři herní strany, budou k dispozici i tři kampaně. Zahrajete si za USA, stejně jako vyzkoušíte hromadný přístup Ruska, do mariáše se přidá ještě vojsko Císařství vycházejícího slunce. To bude údajně, jako jediné, stavět své budovy klidně i přímo na vodní ploše, ale tato dovednost bude vyvážena jinými nevýhodami. Třeba tím, že nebude hratelné hned od počátku, ale až po dohrání alespoň jedné z kampaní. Když k tomu dodám, že ve všech taženích dohromady bude kolem třicítky misí, bude zábavu na nějakou dobu postaráno.

Není však jasné, jak dlouho bude trvat dohrání všech map pro jednoho hráče, na druhou stranu jistý odhad délky multiplayerových her se již objevil. Jedna bitva by měla trvat do půl hodiny, nebude se tedy jednat o hry na několik večerů, ale svižnou akci. Právě proto budete muset být výrazně pozornější a využívat veškerých možností, až třeba i po ultimátní zbraně, jako je časová bomba. Nebude to však jednoduché, neboť podobné možnosti budou mít i vaši protivníci a nejlepší obranou je útok. V případě oné zkázy je to třeba vrácení bomby časem zpět k odesilateli, který bude nejspíš lehce překvapen.

Na co se těšíme
  • Red Alert se vrací
  • Klasicé vtipné jednotky a neexistující technologie
  • Nová strana konfliktu a není to Juri
Čeho se bojíme
  • Přílišná podobnost s Kanes Wrath
  • Čekání na Tiberium
  • Krátká herní doba

Jak už jsem nastínil na začátku, na hru si budeme muset ještě nějaký ten měsíc počkat, protože zatím bylo ohlášeno vydání na příští zimu. Titul se objeví jak na PC, tak i na konzolích Xbox 360, pokud máte sérii Command and Conquer rádi, můžete se těšit na zimu v jejím znamení, protože zároveň vyjde prý i akce Tiberium.

Jak se těšíme: 80 %

Dostupné pro: PC, X360
Žánr: Strategie | RTS
Výrobce: Electronic Arts | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 28. říjen 2008
  • Tři odlišné a vyrovnané národy
  • Kooperativní kampaň a mise
  • Filmečky
  • Spousta srandy a nadsázky
  • Grafika
  • Síťové problémy
Diskuze (6) Další článek: Download: Force Unleashed a další zážitky

Témata článku: , , , , ,