Preview: Star Wars: Battlefront II – Star Wars bitvy podruhé

Loni na podzim nás překvapila multiplayerová 3D akce Star Wars: Battlefront. V listopadu tohoto roku je naplánováno její pokračování. Bude dvojka lepší svého předchůdce? Dozvíte se v našem preview.

Platforma: PC, Xbox, PS2, PSP
Typ hry: 3D akce
Výrobce: Pandemic Studios
Distributor: LucasArts/ Activision
Homepage:
http://www.lucasarts.com/games/swbattlefrontii/indexFlash.html
Datum vydání: 1. listopadu 2005 v USA, v Evropě během listopadu 2005

Je to už skoro rok, co se fanouškům Hvězdných válek splnil sen popadnout blasterovou pušku a nasednout do mohutného kolosu typu AT-AT v megalomanských bitvách. Mnohými byl SW:BF považován za kopii Battlefieldu 1942, ale za kopii kvalitní; a někteří na tento handicap ani nebrali ohled a v klidu si užívali radovánek.

  

Nové vozidla budou k dispozici od začátku * Sakra, málem jsem ho strefil * Ať už je konec nebo se počůrám

Nutno podotknout, že LucasArts nijak netají, že SW:BF z dílen Pandemic Studios se pyšní visačkou „nejlepší a nejprodávanější Star Wars hra všech dob“. A už možná za měsíc se na pultech obchodů objeví multiplatformová SW:BF2 a my jsme pro vás dali dohromady všechny dostupné informace.

Jako ve filmu

V květnu 2005 se definitivně uzavřela filmová Star Wars sága. Pomsta Sithů byla poslední díl skládačky. Dostali jsme odpovědi na všechny otázky - a především se hochům z LucasArts naskytla příležitost zase něco přidat do připravovaných Star Wars her - a do SW:BF2 také.

Nová bitevní pole budou připomínat ty z filmu. Na vaší návštěvu se už těší Wookies na své domovské planetě Kashyyyk, mistr Obi Wan Kenobi a jeho prapor klonů si to rozdá s armádou droidů v čele s krutým Generálem Grievousem na planetě Utapau, na hvězdném křižníku povstalců – Tantive IV, který známe z úvodní scény Epizody IV - se postavíte imperiálním vojákům a na dalších planetách jako Mustafar, Coruscant, Felucia nebo Dagobah nebude o akci také nouze.

Je pochopitelné, že nejvíce se autoři vyřádili na mapách z Epizody III. V SW:BF2 ale budou i mapy z minulého dílu, půjde však o jejich upravené a vylepšené verze (za jiné jmenujme Hoth, Geonosis, Yavin IV...). Tímto narážíme na jednu nepříjemnou věc – datadisk. Je možné, že se hra bude podobat jedničce a nepůjde o plného nástupce, ale spíše o „pouhý“ přídavek

  

Droidská stíhačka typu „Vulture“ * Já jsem jim říkal, ať před letem nejí ty fazole * Po dlouhé době poletíme do vesmíru 

Vesmírné bitvy

Asi největší novinkou v SW:BF2 jsou vesmírné bitvy. Do boje se kromě malých stíhaček zapojí i obrovské křižníky. Vesmírné bitky se ovšem nebudou skládat z pouhého poletování ve vesmíru, kličkování mezi laserovými paprsky a střílení do všeho, co má cokoli společného s nepřítelem. Pokud vás totiž letecké boje přestanou bavit, namíříte si to do nejbližšího nepřátelského „macka“ a spolu s kamarády provedete invazi, na kterou váš nepřítel jen tak nezapomene.

Stačí se dostat k hlavnímu reaktoru lodi a pak ho pomocí náloží nebo raketometů rozstřílet hned a bude o křižník méně. Samotný výsadek lze provést dvěma způsoby. Buď v hangáru přistanete ve vlastní stíhačce, nebo spolu s kamarády nasednete na transport, který vás tam sám dopraví.

Na boje ve vesmíru je určena největší pozornost fanoušků, protože naposledy jste si mohli na PC pořádně zalétat ve hře Rogue Squadron, případně pamětníci vzpomenou na X–Wing vs TIE–Fighter či jeho předchůdce X-Wing a TIE-Fighter.
 
  

Jediové Aayla Secura.. * ..Ki Adi Mundi.. * ..a mist Yody 

Rytíři Jedi

Mace Windu, Yoda, Obi Wan Kenobi, Anakin Skywalker... SW:BF byla a je jednou z mála Star Wars her, ve kterých nelze hrát za rytíře Jedi. Jenže už SW:BF1 neodolal. Nic ale není zadarmo a na pořád. Tuto „Jedi“ výhodu dostanete pouze jako bonus, protože se vám zpřístupní až po nějakém čase (např. po obsazení určitého bodu) a jenom jednou v misi. A bude jen na vás, jak s darovanou šancí naložíte. Nemůžete sice čekat komba jako z Jedi Academy, ale zato dostanete možnost používat Sílu, se kterou se také dají dělat zázraky.

  

Zelená je barva. Battlefront II to je hra * Ať už jsme tam nebo zmrznu * Děsivý Rancor opět
dostal hlad

Další vylepšení

Obohacena má být singleplayerová část a tím pádem se SW:BF2 zpřístupní širšímu publiku. Mise se budou skládat z jednotlivých cílů, které bude třeba splnit. Už nepůjde o nudné obsazování respawn bodů; vašimi úkoly budou  třeba záchrana nebo ochrana „velkých osob“, taktické sabotáže (viz křižníky) nebo demolování důležitých pozic (viz křižníky).

Vylepšení se dočká i kampaň, ve které se zastanete úlohy Imperiálního vojáka 501. legie Stormtrooperů pod velením samotného Dartha Vadera. S legií projdete celou galaxií, abyste povstalcům ukázali, kdo je tady (zatím) šéf. Rozhodně se už ale nedočkáme sólové akce i na nejtěžší obtížnost. Úspěch bude záležet na týmové spolupráci s ostatními členy.

V SW:BF2 se nám představí, nové jednotky a vozidla, například nové republikové stíhačky ARC–170 (předchůdce X–Wingu), křižník typu Venator, droidská stíhačka Tri–Fighter a další.

Jsou tu i další vychytávky, jako třeba změny povolání během boje, takže nyní nemusíte čekat na smrt.  Autoři přidali sprint nebo třeba vylepšili A.I., která v minulém díle silně pokulhávala. Do bitev se pokaždé zapojí minimálně jeden druh speciálních vojáků, a to jak v singel tak v multiplayeru. 

  

Nový loading s tipy a triky * Je libo Clone Troopera ? * Přestřelka v chodách Tantive IV

Williams útočí a grafika vrací úder

Z okolních screenshotů je vidět, že grafika se oproti minulému dílu moc nezměnila. Vlastně by se dalo říct, že se nezměnila vůbec. Pravda, pár alespoň vylepšení si hoši z Pandemic Studios nemohli nechat ujít, ale jsou opravdu minimální. Tuto informaci přivítají s nadšením především vlastníci starších strojů, kteří nebudou muset sahat do kapsy kvůli upgradu svého PC.

Samotný engine prodělal již více změn. Byl upraven kvůli rozloze herních map, které se výrazně zvětšili (zejména ve vesmírných bitvách) a byl upraven síťový kód kvůli možnosti hraní přes internet až 64 hráčů naráz.

Bylo již vypuštěno několik videí, ve kterých jsou k vidění slibované vesmírné bitvy - a nutno přiznat, že působí opravdu impozantně. I přestřelky na zemi rozhodně budou stát za hřích.

  

Radši být po boku Grievouse… * …než se mu postavit na odpor a schytat to * Posádky do strojů

Skvělou hru musí po celou dobu provázet skvělá hudba. U Star Wars to je však povinnost. Neznám jedinou hru z Hvězdných válek, která by dokonalý hudební doprovod, většinou od Johna Williamse, postrádala.

Chybět nebude ani mód „Galactic Conquest“, který prošel řadou změn. Základní princip ale zůstal stejný – hráč v daném konfliktu svádí boj o planety s nepřítelem. Za vyhrané bitvy se vám na herní účet připočítají kredity, z nichž si koupíté různá vylepšení. Jedno z nich je třeba vystužení brnění nebo přivolání moudrého rytíře Jedi. 

Na co se těšíme
  • Nové mapy
  • Vesmírné bitvy
  • Rytíři Jedi
  • Vylepšený singleplayer
  • (Opět) zábavný multiplayer
  • Nové jednotky, vozidla a stíhačky
Čeho se bojíme
  • Grafika
  • Aby to nebyl datadisk
  • A.I.

SW:BF2 nabídne multiplayerové klání až v 64 lidech na PC, 32 lidí na X – Boxu a 24 na PS2. Zda – li vývojáři splní všechny sliby a dopadne vše, jak má, můžeme se těšit na perfektní akci z prostředí už tolik vymáčknutých Hvězdných válek. Všechno má svůj čas, ale ten čas přijde 1. listopadu, kdy hra vychází v USA. Jestli si chcete čekání zkrátit, tak neváhejte a přihlaste se do bezplatné bety na serveru FilePlanet.com

Jak se těšíme: 85%

Dostupné pro: PC, iPhone
Žánr: Akce | FPS
Výrobce: Pandemic Studios/ LucasArts | Webové stránky hry
  • Vesmírné bitvy
  • Hrdinové na place pod vaší taktovkou
  • Galactic Conquest pro jedince s pomalým internetem
  • Multiplayer
  • Opravdu velké bitvy
  • Nízká HW náročnost
  • Hudební doprovod
  • Krátká kampaň
  • A.I.
  • Pro někoho možná spíše datadisk
  • Grafika mohla být o trochu lepší
Diskuze (5) Další článek: Perfect Dark Zero se připomíná

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,