Preview: Stranglehold – akce á la Max Payne

Stranglehold má být duchovním nástupcem filmu Hard Boiled z produkce režiséra Johna Woo. Podle slov autorů se můžeme těšit zejména na zběsilou akci připomínající úspěšný titul Max Payne - a to se vším všudy.

Platforma: PC, Xbox 360, PS3
Žánr: Akční
Výrobce: Midway
Vydavatel: Midway
Distributor ČR: Neznámý
Homepage:
http://www.midway.com/
Datum vydání: 19. 2. 2006

Jen málo her sklidilo úspěch rovný Maxu Paynovi. Jako první totiž nabízel akci s využitím takzvaného Bullet-Time efektu á la Matrix, dnes již notoricky známé zpomalení času. Již na konci roku bychom se ale měli dočkat jeho údajného pokořitele, který se pyšní jménem Stranglehold. Společnost Midway na něm pracuje již nějaký ten pátek a má přichystáno několik zajímavých trumfů.

  

To musí být ráj * Ach to městské impérium * Jurský park? Opravdu!

Hra podle filmu

Stranglehold bude duchovním nástupcem filmu Hard Boiled. Pokud jste snímek viděli, jistě víte, že hlavním hrdinou je inspektor Tequila, za kterého budeme hrát. Příběh nás zavede zejména do Chicaga a Hong-Kongu, přičemž vše se má točit kolem vraždy syna jednoho policisty. Vina padne na nevinného vůdce gangu - a problém je na světě. A na vás bude vše nějakým způsobem vyřešit a dopadnout pravého vraha. Hra by dle všeho měla nabídnou propracovaný příběh, neboť vychází do značné míry i ze své filmové předlohy. Ne jinak na tom ale budou ostatní prvky tohoto ambiciózního díla.

Jelikož Stranglehold poběží na Unreal 3.0 enginu, společně s příběhem a slibovanou zběsilou akcí s největší pravděpodobností nabídne – s trochou nadsázky - nezapomenutelný zážitek. Na tom se podepisuje také fakt, že se autoři nechali do jisté míry inspirovat již několikrát zmíněným Maxem Paynem, zejména tedy jeho druhým dílem. Při pohledu na okolní screenshoty je patrné, že grafická úroveň bude sahat opravdu vysoko, což je u Unreal 3.0 enginu samozřejmostí.

  

Těsně vedle * On opravdu umí skákat * A máš to vychytaný

Stranglehold bude snímán z pohledu třetí osoby, takže máme zajištěnou určitou volnost rozhledu. Právě manipulace s kamerou umožní hráči sledovat celé okolí z prakticky libovolného úhlu. Tím pádem si půjde daleko lépe vychutnat všechny přestřelky, a to zejména při zpomalení času. Jen když člověk vzpomene na chvíle strávené u Maxe Payna, řekne si, že Stranglehold může opravdu stát za to.  

Akce a nebezpečí kam se podíváš

Jednu z nejsilnějších stránek hry bude neutuchající akce. Po celou hru by měla držet značně vysoko (alespoň doufejme) nastavenou laťku. Jak sami autoři tvrdí, nebudeme mít ani čas na chvíli vydechnout. Těšit se můžeme na dech beroucí přestřelky, při kterých budou zásobníky ubývat jako na běžícím pásu.

Velice slibně se jeví i to, že objekty umístěné v prostředí půjde do jisté míry použít. Hlavní hrdina, inspektor Tequila, dokáže kupříkladu přeskakovat stoly, zavěšovat se za různé objekty na stropech a provádět jiné akrobatické kousky. To vše, aniž by jeho zbraň třeba jen na vteřinu utichla. S použitím Unreal 3.0 technologie je asi zřejmé, že akce nabere zcela nový a doposud nevídaný rozměr. Nepůjde o přesné míření. Kulky se nebudou počítat po desítkách, nýbrž po stovkách, ne-li přímo v tisících.

  

Tu máš ty… * Všimněte si okolních sloupů * Všechno to tam zničí

Max Payne, zejména jeho druhý díl, je charakteristický mimo grafiky a Bullet-Time i svou destrukcí okolí a fyzikálním enginem. I když ona destrukce nebyla zrovna příliš rozsáhlá, dodávaly přesto různé výbuchy, odletující úlomky zdí a jiných věcí hře šmrnc, který u kvalitní akce nesmí chybět. Stranglehold má nabídnout to samé, avšak v daleko větším měřítku. Co se týče fyzikálního enginu Havok, jež je v této hře použit, má údajně nabídnou velikou míru interakce okolí, což je již dobře známé z mnoha jiných vydaných her.

Autoři z Midway slibují nevídaný zážitek umocněný destrukcí všeho kolem. Ta se nevztahuje jen na nějaké ničení skla či odlamování kousků kachliček na zdech. Těšit se můžeme na „maximální“ likvidaci místností - kompletnímu ničení objektů, možná i dokonce prostřelování stěn apod. V čele s kamerou a zpomaleným časem má vše vypadat jako jeden velký akční trhák, na který hned tak nezapomeneme.

PC, Xbox 360 a PS3

Potěšující je i to, že se Stranglehold chystá mimo PC i na next-gen konzole, konkrétně na Xbox 360 a PS3. Pokud tedy počítači příliš nefandíte, můžete si vybrat jednu z nich.

Strašákem ale zůstává HW náročnost. S ohledem na grafiku a veškeré efekty asi nebudou zrovna nízké. Vydání je naplánováno na konec tohoto roku, což není zase za tak dlouhou dobu. Byla by však škoda, kdyby hra nefungovala na polovině současných průměrných počítačových sestavách.

  

Že mě nevidíte? * Mají to jakési nóbl * Grafika hry prostě vypadá skvěle

Také se dosti bojíme toho, zda-li se v jádru nebude jednat jen o kopii Maxe Payna s lepším technickým provedením. Přeci jen střílení, které jsme tu již párkrát měly, nebude to pravé ořechové, pakliže se tvůrci neodhodlají k nějakému neotřelému a novému prvku. Hezká grafika zkrátka nemusí být vše.

Na co se těšíme
  • Pořádná akce á la Max Payne a Hard Boiled
  • Technické a grafické zpracování
  • Destrukce okolního prostředí
Čeho se bojíme
  • Vysoké HW nároky
  • Prázdné zásobníky
  • Kopie Maxe Payna

Nezbývá ale, než čekat a nechat se překvapit. Vypadá to ale, že se na nás chystá kvalitní dílko. A jestli bude alespoň z půlky pravda to, co je nám slibováno, máme se pravdu na co těšit.

Jak se těšíme: 85%

Diskuze (2) Další článek: Zoo Tycoon 2 má český datadisk

Témata článku: , , , , , , , ,