Preview: Supreme Commander: Forged Alliance – létající hrozba

Seraphim se vrátili. I když to vypadalo, že je tato mimozemská rasa vyhubena, přišli zpět a chtějí vysvětlit pojem lidstvu pojem "vyhlazení". Názorným příkladem. Nezbývá než se opět pokusit v rozsáhlé galaxii nastolit pořádek s pomocí nových společných sil.

Platforma: PC
Typ hry: RTS
Multiplayer: Ano
Výrobce: Gas Powered Games (
http://www.gaspowered.com/)
Distributor v ČR: CD Projekt (
www.cdprojekt.cz)
Homepage:
http://www.supremecommander.com/
Původní hra: http://www.doupe.cz/h/PChry/Ar.asp?ARI=116039

Tato galaxie je pro více ras příliš malá. Již v původní hře Supreme Commander nebyl problém narazit i na nejzapomenutější planetce na vhodné nepřátele pro bitvu. Nyní se ale časy mění. Pokud jste si mysleli, že rasa Seraphim zůstala po útoku UEF na jediném kusu vesmírné hroudy, mýlili jste se. Po použití zařízení zvaného Black Sun se jim totiž podařilo kontaktovat své příbuzné v ostatních dimenzích a zahájili rychlý útok za ovládnutím galaxie, včetně zničení veškerého lidstva a ostatních ras. Nezbývá než zapomenout na dávné spory a společně se vydat do boje o přežití.

Jednou z hlavních zajímavostí datadisku Forged Alliance je možnost spouštět jej bez původní hry, zkusím tedy lehce nastínit lidem neznalým o co jde, ostatní odkážu o odstavec dále. Supreme Commander je, jak jste asi pochopili, vesmírná strategie. Když říkám vesmírná, nemyslím tím pouze zasazení, ale také měřítko oproti strategiím ostatním, protože v rámci této hry se zabýváte mnohem většími boji, než jsou obvyklé potyčky tří vojáků a tanku. Samozřejmě že se podobná velikost bitevních polí neobejde bez jisté automatizace, záleží jen na vás o co vše se necháte starat počítač a co si vezmete pod myš vy sami.

  
Seek and destroy * Vyhlídkový let nad atolem Mururoa * Romantické chvilky na palubě

Všechny tři dříve znepřátelené strany se daly dohromady, a tak v rozšíření naleznete jedinou kampaň, zato ale hratelnou za každou z frakcí. Po příběhové stránce se sice bude jednat v podstatě o totéž, ať už se postavíte na stranu lidí nebo kohokoliv jiného. Hlavní rozdíly poznáte až ve vedlejších úkolech, které se budou lišit podle přesvědčení vaší rasy, neboť těžko přinutíte Cybrany sázet stromečky nebo Aeony dělat těžkou manuální práci. Při každém hraní má prý být zážitek o něco jiný od předchozího. Samozřejmě že se budete snažit o zprvu beznadějné tažení proti rase Serpahim, za kterou tak samozřejmě nemůžete v kampani hrát.

A co že budete mít na obranu svých planet nového? Každá ze stran dostane pár nových jednotek třetího stupně, které ale můžete stavět hned zpočátku. Ostatně všechny jednotky můžete stavět takřka instantně, bez ohledu na jejich technologickou náročnost, což je na jednu stranu výborné, dokud nezjistíte, že toto může činit i protivník. Hned od startu tak musíte žhavit mozek na plný výkon a neponechat nic náhodě, jinak než se zahřejete, může chladnout už jen vaše mrtvola.

  
Číslo pět žije * Létající pánvička * Kdo nemá štíty, jako by nebyl

Tuto novinku doprovází i přidané jednotky, se kterými se tak setkáváte v poměrně ostrém startu. Třeba UEF mají na třetí úrovni těžkou obrannou věž nebo obojživelný transportér, zatímco Cybrané se spokojí s těžkou dopravní lodí jménem Cihla, která navíc může střílet zpod hladiny, Aeoni zase mají až děsivě rychlopalné obranné budovy. To však nejsou veškeré jednotky, kterých se vám dostane, ve hře brzy přijdete na další, a i když jich nebude mnoho, vždy mohou slušně překvapit i ostřílené hráče.

Právě momentu překvapení pak využívají Seraphim, kteří dokáží dostat na bitevní pole své experimentální jednotky, ať už se jedná o extrémně rychlé lodě, jež se dokáží schovat před nepřátelskou palbou či třeba obří bombardéry. Pamatujete si ještě atomovku z původní hry? Tak si představte, že se jich pod křídly bombardérů na vás řítí hned několik. Nezapomeňte tedy na protivzdušnou obranu a chraňte i své ponorky, protože cizáci na ně mají připravený dobrý recept.

Další možností je začít hrát za Serpahim sami, sice ne kampaň, ale jednotlivé bitvy, v nichž můžete vesele bojovat do úmoru. Nebo třeba proti ostatním hráčům na síti, nová rasa si pro svoji rychlost a nebezpečnost jistě najde své příznivce, kteří budou muset překonat problémy s křehkostí svých jednotek. Když však protivníci dojdou, přijde na řadu opět umělá inteligence, která od původní hry prý doznala nejedné změny. Pokud budete bojovat normálně, můžete si nastavit osobnost protivníka a trénovat třeba protivzdušnou obranu. Dále však máte k dispozici učící se AI, která prý dokáže odhadovat vaše slabé stránky nebo pro všechny výše zmíněné možnosti i rozšířené verze Unleashed, kdy budete mít opravdu co dělat.

Těšíme se
  • Seraphim útočí
  • Nové GUI
  • Lepší AI
  • Další obří boje
Bojíme se
  • Krátká kampaň
  • Příliš rychlé začátky

Samozřejmě dojde i k úpravám hry samotné, mimo jiné si všimnete změny herního rozhraní, které prošlo odtučňovací kůrou a nyní poskytuje lepší přehled nad bojištěm. Jen si budete muset chvilku zvykat na přeházené umístění některých prvků, ale přesto je vše snadno pochopitelné. Ostatně již za necelý měsíc uvidíte sami, tou dobou by již měla být hra v obchodech. Těšíte se na slušný příděl obřích bitev?

Jak se těšíme: 85 %

Diskuze (4) Další článek: Galerie: Mass Effect

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,